וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בג"ץ הורה למדינה לנמק מדוע לא תבוטל מגבלת כניסת ישראלים לנתב"ג

11.3.2021 / 18:08

העליון הוציא צו על תנאי המתייחס למגבלת מספר הנכנסים לישראל ל-3,000 ביום, ולוועדת החריגים שצריכה לאשר יציאות לחו"ל. חיות לנציגי המדינה: "אין לכם מושג ממה גזרתם את מגבלת ה-3,000, לא הייתה בדיקה בסיסית". השופט עמית: "עברו ממאה לאפס"

בווידאו: נוסעים נחתו בנתב"ג וחוברו לצמיד אלקטרוני/צילום: ניב אהרונסון ורויטרס

בג"ץ הוציא הערב (חמישי) צו על תנאי שמורה למדינה לנמק מדוע לא יבוטלו המגבלות על כניסה ויציאת ישראלים מנתב"ג. הצו מתייחס לוועדת החריגים שצריכה לאשר כל יציאה מישראל, להגבלת מספר הנכנסים לישראל ל-3,000 ביום, וכן להגבלת מספר היעדים לטיסות נוסעים ציבורית לישראל וממנה. הממשלה נדרשת להגיב לצו עד יום ראשון הקרוב בשעה 11:30.

הצו הוצא לאחר שמוקדם יותר היום התקיים בבג"ץ דיון בנוגע לעתירות שהגישו התנועה לאיכות השלטון וקבוצות של אזרחים נגד מדיניות הממשלה. במהלך הדיון נזפה נשיאת בית המשפט העליון, אסתר חיות, בנציגי המדינה על כך שלא אספו נתונים לגבי מספר הישראלים שתקועים בחו"ל ולא מתאפשר להם לחזור לישראל. "אין לכם מושג ממה אתם גוזרים את מגבלת 3,000 הנכנסים ביום", אמרה חיות. "לא עשיתם את הבדיקה הבסיסית".

מוטסים בנתב"ג 25 בינואר 2021. ראובן קסטרו
לא נאספו מספיק נתונים לגבי הישראלים שתקועים בחו"ל. מטוסים בנתב"ג/ראובן קסטרו

"עברו ממאה לאפס", הוסיף השופט יצחק עמית. "אני רוצה לומר את זה מהלב, אולי זה לא משפטי, זו לא רק פגיעה בסעיף 6 לחוק כבוד האדם וחירותו, שמבטיח לכל ישראלי את הזכות להיכנס לארץ, אלא פגיעה באתוס הישראלי", אמר עמית.

הוא הוסיף כי "ישראלים ששולחים מטוס לנפאל, או לכל מקום, סגרו את הדלת בפני האזרחים. זה חוזה בינינו למדינה שאומר שהמדינה תמיד תעזור, והמדינה תקעה את אזרחיה בחו"ל. זה יותר מסעיף 6, זה אובדן האמון ואני לא יודע אם זה נלקח בחשבון. אם היו נותנים הוראת מעבר, שלושה-ארבעה ימים מעבר, אבל עברו ממאה לאפס. זה קשה מאוד".

נשיאת העליון: היו מי שניסו להכשיל את הוועדה לבחירת שופטים
31.12.20. -, לשכת העיתונות הממשלתית
נזפה בנציגי המדינה על ליקויים באיסוף הנתונים. חיות/לשכת העיתונות הממשלתית, -

לפני כשבוע אישרה הממשלה את פתיחת נמל התעופה בן גוריון להמראות ולנחיתות אזרחים. לשרים הוצג מתווה משופר, שגובש על ידי משרד הבריאות ומשרד התחבורה, לכניסה ויציאה מהארץ, בין השאר - במטרה לאפשר לישראלים לשוב ולהצביע בבחירות בעוד כשלושה שבועות. המתווה כולל צמצום משמעותי של ועדת החריגים שאישרה עד כה את תנועת האזרחים מישראל ואליה.

עוד נקבע כי השבים מחו"ל יחוייבו בבידוד ביתי, מלבד מחוסנים ומחלימים, שעדיין יצטרכו לבצע בדיקות קורונה לפני העלייה למטוס. כמו כן, הוחלט על הפעלת מלוניות לטובת אזרחים שאינם יכולים לקיים בידוד ביתי. המשטרה תאכוף את הבידוד ותתן תעדוף לאכיפת בידוד של חוזרים מחו"ל. פרט לנתב"ג, הוחלט כי כי גם שדה התעופה רמון ליד אילת יוכשר לקליטת חוזרים מחו"ל.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully