וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אחרי הירי באטלנטה, ביידן נגד האלימות כלפי האסייתים: "זה חייב להיפסק"

20.3.2021 / 11:14

נשיא ארה"ב וסגניתו נאמו בג'ורג'יה לאחר מסע הירי במכוני העיסוי, שבו נרצחו שש נשים אסיתיות. הם הבהירו כי לא יעמדו מנגד לנוכח מקרי האלימות כלפי הקהילה, שזינקו בשנה האחרונה ברקע הקורונה: "זה באחריות כל אחד מאיתנו". המשטרה לא שללה עוד מניע גזעני

בווידאו: ביידן והאריס ביקרו באטלנטה אחרי מסע הירי/צילום: רויטרס, עריכה: אסף דרורי

נשיא ארצות הברית ג'ו ביידן הביע צער על גל הגזענות האלימה נגד אסייתיים-אמריקנים ברחבי המדינה וברקע מסע הירי הקטלני האחרון בג'ורג'יה, וקרא לכל האמריקנים לעמוד יחד נגד שנאה.

בביקור משותף בג'ורגיה יחד עם סגניתו קמלה האריס, נפגשו השניים במשך יותר משעה עם מנהיגים ומחוקקים מקומיים מהקהילה האסייתית-אמריקנית המקומית. זאת, לאחר ששמונה בני אדם, בהם שש נשים ממוצא אסייתי, נורו למוות השבוע במכוני עיסוי בבירת המדינה אטלנטה.

"שנאה לא יכולה לקבל מקום באמריקה. זה חייב להיפסק. וזה באחריות כל אחד מאיתנו, כולנו יחד, לגרום לזה להיפסק", אמר ביידן בתום הפגישה, וקרא לקונגרס להעביר חוק שירחיב את פעילות משרד המשפטים נגד פשעי שנאה שבוצעו ברקע מגיפת הקורונה. הוא הורה להוריד את הדגל האמריקני בבית הלבן לחצי התורן כדי לכבד את קורבנות המתקפה.

ג'ו ביידן וקמלה האריס באוניברסיטת אמורי באטלנטה, ג'ורג'יה, לאחר מסע הירי הקטלני בעיר וגל האלימות כלפי אסייתיים-אמריקניים, 19 במרץ 2021. Carlos Barria, רויטרס
"זה חייב להיפסק". ביידן והאריס באטלנטה, אתמול/רויטרס, Carlos Barria

האריס, האמריקנית הראשונה ממוצא אסייתי לכהן כסגנית נשיא, קשרה את גל האלימות להיסטוריה הארוכה של גזענות בארצות הברית, והשוותה זאת לעוינות כלפי מוסלמים לאחר הפיגוע במגדלי התאומים ב-11 בספטמבר.

"גזענות היא דבר אמיתי באמריקה, וזה תמיד היה כך. שנאת זרים היא אמיתית באמריקה, ותמיד הייתה כך. סקסיזם גם", אמרה האריס. "הנשיא ואני לא נשתוק, לא נעמוד מנגד, תמיד נדבר נגד אלימות, פשעי שנאה ואפליה בכל מקום ובכול זמן שבו היא מתרחשת".

עוד בוואלה!

משפחתו של ג'ורג' פלויד תפוצה ב-27 מיליון דולר על ידי העירייה במיניאפוליס

לכתבה המלאה
מחאה נגד גל האלימות כלפי אסייתיים-אמריקניים, סמוך לאחת מזירות הירי הקטלני באטלנטה, ג'ורג'יה, 19 במרץ 2021. Shannon Stapleton, רויטרס
"אסייתי הוא לא וירוס. גזענות כן". צעירים מוחים ליד אחת זירות הירי באטלנטה, אתמול/רויטרס, Shannon Stapleton

צעיר בן 21 הואשם ביום שלישי בירי בשלושה מכונה עיסוי באטלנטה וסביבתה. החוקרים אמרו שהחשוד, גבר לבן, אמר כי ייתכן שתסכול מיני הביא אותו למסע הירי. ואולם, מנהיגים פוליטיים ופעילי זכויות אדם טענו כי הרציחות הונעו לפחות בחלקן מסנטימנט אנטי-אסייתי.

עורכי דין אומרים כי גל האלימות כלפי אסייתים-אמריקניים קשור לעוינות כלפי הקהילה מאז התפשטות נגיף הקורונה, שזוהה לראשונה בווהאן, סין, בסוף שנת 2019. ביום שישי, יו"ר בית הנבחרים ננסי פלוסי האשימות כי העוינות כלפי הקהילה הוחמרה בגלל השפה בה השתמש הנשיא לשעבר, דונלד טראמפ, שחזר וכינה את הנגיף "הווירוס הסיני" ו"קונג-פלו".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully