וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מסע ההרג במכוני הספא באטלנטה: "היורה היה מכור למין"

עודכן לאחרונה: 18.3.2021 / 4:07

גורמים ברשויות אמרו כי בשלב זה אין בסיס לחשוד שהצעיר שרצח שמונה אנשים, בהם שש נשים אסיאתיות, פעל מתוך שנאה גזענית, אך טרם אפשר לקבוע זאת באופן נחרץ. הוא פקד חלק מהמקומות שאותם תקף, והיה בדרכו לפלורידה, ייתכן שכדי להמשיך בקטל. "רצה לחסל את הפיתוי"

בווידאו: 8 בני אדם נהרגו במסע הרג במכוני עיסוי באטלנטה/צילום: רויטרס

הצעיר שרצח שמונה אנשים, בהם שבע נשים, במכוני ספא באזור אטלנטה אמר בחקירה כי הוא סבל מהתמכרות למין, ולא היה מונע משנאה למוצאן האסייתי של שש מהן - כך אמרו היום (רביעי) גורמים ברשויות אכיפת החוק. לדבריהם, היורה, רוברט ארון לונג בן ה-21, ביקר לעתים תכופות באותם מכוני עיסוי שתקף אתמול או במכונים אחרים. הם אמרו כי הוא היה בדרכו לפלורידה, ייתכן שבמטרה להמשיך במסע הירי הקטלני שלו.

אותם גורמים הדגישו כי על אף שבשלב הראשוני של החקירות נראה שלונג לא פעל מתוך שנאה גזעית, עדיין מוקדם לקבוע זאת באופן נחרץ. ה-FBI הצטרף לחקירת מסע הירי, מהקטלניים ביותר שידעה ארצות הברית בתקופה האחרונה.

"החשוד קיבל אחריות על הירי", אמר קפטן ג'יי בייקר, מלשכת השריף של מחוז צ'ירוקי, במסיבת עיתונאים. "הוא רצה לחסל את הפיתוי", הוסיף, בהתייחסתו לבעיות המין של היורה. לונג, גבר לבן מהעיר וודסטוק שאותו במחוז, נעצר במחוז קריספ, כ-240 ק"מ מדרום לאטלנטה.

רוברט אהרון לונג, החשוד במסע רצח באטלנטה, 17 במרץ 2021. רויטרס
נתפס בתום מצוד של כמה שעות. היורה רוברט ארון לונג/רויטרס

פשעי שנאה נגד אזרחים אמריקנים ממוצא אסיאתי גברו בחודשים האחרונים על רקע הסתה נגדם באשמת הפצת נגיף הקורונה שהתגלה לראשונה בסין. הנשיא לשעבר דונלד טראמפ הרבה לכנות את הווירוס "הנגיף הסיני", ומבקריו האשימו אותו בגזענות. בנאום שנשא בשבוע שעבר הנשיא ג'ו ביידן, הוא גינה את "פשעי השנאה המרושעים" נגד אזרחים אמריקנים ממוצא אסיאתי.

הירי הראשון התרחש בסביבות השעה 17:00 במכון ספא בעיר אקוורת', פרבר של אטלנטה. משרד השריף במחוז צ'רוקי מסר כי בזירה נמצאו שני קורבנות ירי, ושלושה נוספים הובלו לבית חולים ושם מתו שניים נוספים. בין הנרצחים היו שתי נשים אסיאתיות, אישה לבנה וגבר לבן.

פחות משעה לאחר מכן, המשטרה הוזעקה לטיפול בשוד במכון בצפון-מזרח אטלנטה, ובו נמצאו שלוש גופות נוספות של נשים עם פצעי ירי. בזמן שהשוטרים היו שם, הם נקראו למכון עיסוי אחר מעבר לרחוב, שם אותרה גופת אישה נוספת. המשטרה אמרה כי כל ארבעת הקורבנות באטלנטה היו נשים אסיאתיות.

היורה תועד בסרטון שצולם ממצלמות האבטחה של אחד ממכוני העיסוי בעיר בשעה 16:50. לונג נעצר כ-240 קילומטרים דרומית לאטלנטה. במשטרה סבורים כי לונג ביצע את שלושת מקרי הירי במכונים.

זירת הרצח במכון עיסוי באטלנטה 16 במרץ 2021. רויטרס
היורה נהג לפקוד את המקום. מכון הספא "גולד" אחרי המתקפה אתמול/רויטרס

ראש עיריית אטלנטה, קיישה לאנס בוטומס, אמרה כי "זה יום טראגי עם קורבנות רבים. אך למרבה המזל החשוד נתפס במהירות". מחלקות המשטרה באטלנטה ובניו יורק אמרו כי הן יגבירו את הנוכחות המשטרתית סביב עסקים ובקהילות אסיאתיות בעקבות הירי.

דוברת הבית הלבן, ג'ן סאקי, אמרה כי הנשיא ג'ו ביידן תודרך בנוגע לירי במהלך הלילה. התובע הכללי, מריק גרלנד, תודרך גם הוא, כך לפי גורם במשרד המשפטים. סגנית הנשיא קמלה האריס כינתה את הירי הקטלני "תזכורת טראגית" לכך שצריך תמיד לדבר בפתיחות על אלימות, והביעה סולידריות עם אסיאתיים-אמריקנים, שחווים עלייה בפשעי שנאה כלפיהם.

"עדיין לא ברור לנו מה המניע", אמרה האריס לעיתונאים, לפני מפגש עם ראש ממשלת אירלנד מיכאל מרטין. "אבל אני כן רוצה לומר לקהילה האסיאתית-אמריקנית שלנו שאנחנו עומדים איתכם ומבינים כמה זה הפחיד וזעזע את כל האנשים, בידיעה שיש עלייה בפשעי השנאה כלפי אחינו ואחיותינו האסיאתים-אמריקנים".

חוקי הנשק בארצות הם נושא מפלג בארצות הברית, בה הזכות לשאת נשק מעוגנת בתיקון השני לחוקה. בית הנבחרים האמריקני אישר בשבוע שעבר צמד חוקים למען פיקוח על נשק, ועקב הרוב הדמוקרטי הקיים עתה בסנאט ובבית הנבחרים הם מקווים כי יצליחו להעביר חוקים נוספים בנושא, לאחר שנים של ניסיונות כושלים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully