וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

השוטר שהרג את הצעיר השחור באטלנטה מואשם ברצח: "בעט בו אחרי שירה"

התובע בג'ורג'יה הודיע כי אם השוטר הלבן שירה למוות בריישרד ברוקס בזמן מעצר, גראט רולף, יורשע ב-11 האישומים נגדו, הוא יעבמוד בפני מאסר עולם או עונש מוות. השוטר השני מהתקרית, שהתרחשה על רקע המחאה ברחבי ארה"ב על הרג ג'ורג' פלויד, הפך לעד מדינה ויואשם בתקיפה

צילום: רויטרס, עריכה: ירדנה עבודי-פוקס

השוטר שהרג את הצעיר השחור ריישרד ברוקס באטלנטה נאשם ברצח - כך הודיע הערב (רביעי) תובע מחוזי במדינת ג'ורג'יה. הירי הקטלני בברוקס בן ה-27 קרה בזמן המחאה בארצות הברית על היד הקלה על ההדק של המשטרה נגד שחורים, שפרצה בעקבות ההרג של ג'ורג' פלויד במיניאפוליס בחודש שעבר.

גארט רולף, השוטר הלבן שירה בברוקס במתחם חניה של מסעדת מזון מהיר בשבוע שעבר, הודח למחרת התקרית אחרי שמעשיו תועדו במצלמות האבטחה. הוא עומד בפני 11 אישומים, כולל רצח ותקיפה בכלי נשק קטלני.

התובע של מחוז פולטון, פול האוורד, אמר במסיבת עיתונאים כי השוטר עומד בפני מאסר עולם או עונש מוות אם הוא יורשע. לדבריו, רולף בעט בברוקס אחרי שירה בו, וכי השוטר השני, דווין ברונסן, עמד על ברוקס הפצוע בזמן שהוא נאבק על חייו. הוא הפך לעד מדינה ויואשם בתקיפה חמורה.

שוטר משטרת אטלנטה לשעבר, גארט רולף, מבצע בדיקת פיכחון על ריישארד ברוקס רגע לפני שנורה 14 ביוני 2020. רויטרס
השוטר רולף מבצע בברוקס בדיקת פיכחון, רגעים לפני שירה בו/רויטרס

התובע אמר כי ברוקס, אב לשלושה, "לא היווה בשוב שלב סכנה" ולא הפגין התנהגות אלימה כלפי שני השוטרים בעת העימות שקרה ביום שישי שעבר. שני השוטרים הסכימו להסגיר את עצמם לרשויות עד יום חמישי. לדברי הווארד, הסכמתו של ברונסן להעיד נגד עמיתו היא חריגה בחקירות מסוג זה.

ההיתקלות עם ברוקס הסלימה לכדי ירי קטלני מקריאה על אדם שככל הנראה היה שיכור ברכבו בנתיב הקנה-וסע של מסעדת "וונדיז". בסרטון מהתקרית נראה ברוקס משתלט על אקדח טייזר של אחד השוטרים ומפנה אותו לעבר רולף, לפני שהוא נורה. הווארד אמר כי עד השלב של הירי, רולף כבר ידע שנעשה שימוש פעמיים בטייזר ולכן הוא לא היווה סכנה.

הוא הוסיף כי תקנות המשטרה של אטלנטה לא מאפשרות לשוטר לירות לעבר מישהו שרץ, אפילו לא באקדח טייזר. לדבריו, ברוקס שיתף פעולה בתחילה בצורה רגוע, ו"כמעט משועשעת", לפני התגלגלות התקרית לאורך כמעט 41 דקות. ההרג שלו עורר הפגנות בעיר, והמסעדה שמחוצה לה קרתה התקרית הוצתה במהלך המהומות.

אחרי הירי, ראשת העיר קישה בוטומוס הכריזה על שורת רפורמות במשטרה, ומפקדת המשטרה התפטרה מתפקידה.

טומיקה מילר, רעייתו ריישרד בורקס, אחרי ההודעה על העמדתו לדין של השוטר היורה, אטלנטה, 17 ביוני 2020. רויטרס
"אני ממש שבורה". אלמנתו של ברוקס, הערב/רויטרס

משפחתו של ברוקס בירכה על האישומים. אלמנתו, טומיקה מילר, אמרה לכתבים: "אני ממש שבורה, וכל מה שאני יכולה לחשוב עליו הוא מה אם בעלי עדיין היה בחיים".

עם זאת, בצעד לא שגרתי, לשכת החקירות של ג'ורג'יה, רשות אכיפת החוק העליונה במדינה, אמרה כי מסיבת העיתונאים של הווארד הגיעה בהפתעה עבורה וכי היא תמשיך בחקירה משלה.

וינס צ'מפיון, שעומד בראש איגוד שוטרים מקומי, האשים את הווארד בכך שהוא נמהר בקביעת העובדות בחקירה הזו.

כשנשאל בריאיון לרשת פוקס על האישומים נגד השוטר, אמר הנשיא דונלד טראמפ כי הוא מודאג מהיחס שלו זוכה רולף. "אני מקווה שהוא יקווה יחס הוגן, משום שהמשטרה לא מקבלת יחס הוגן במדינה שלנו", אמר טראמפ. כשנשאל על התנהגותו של ברוקס במהלך התקרית, הוסיף הנשיא "אי אפשר להתנגד לשוטר בצורה כזו".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully