וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

שתי יריות בגב: מותו של הצעיר השחור מאטלנטה נחקר כרצח

15.6.2020 / 8:34

בנתיחה שלאחר המוות בגופתו של ריישרד ברוקס עולה כי מותו נגרם בשל אובדן דם. התקרית החלה אחרי שהוא התנגד למעצר והשתלט על אקדח טייזר של אחד השוטרים. הרשויות יכריעו אם להעמיד לדין פלילי את השוטרים

צילום: רויטרס, עריכה: ירדנה עבודי-פוקס

מותו של הצעיר השחור שנורה בידי שוטרים במהלך מעצר בעיר אטלנטה שבארצות הברית נגרם מירי בגבו והוגדר כהריגה - כך עלה הלילה (שני) מנתיחה שלאחר המוות שבוצעה בגופתו. מותו של ריישרד ברוקס הצית גל מחאה נוסף באטלנטה ובעקבותיו התפטרה מפקד המשטרה של העיר, ברקע גל המחאות הפוקד את ארצות הברית לאחר הריגתו של ג'ורג' פלויד בידי שוטרים. בנתיחה שלאחר המוות עלה כי ברוקס בן ה-27 מת מאיבוד דם שנגרם משני קליעים שפגעו בגבו.

בעקבות התקרית, מפקדת המשטרה בעיר התפטרה, השוטר הלבן שחשוד ביר הודח, והשוטר השני שהיה מעורב באירוע, גם הוא לבן, הוצא לחופשה מנהלית.

"צפיתי במקרה של ברוקס וזה שובר את לבי", אמרה ראשת העיר קישה לאנס בוטום בריאיון לרשת CNN. "לא היה שם עימות". היא אמרה כי היא לא סבורה שהייתה הצדקה להפעלת כוח קטלנית, והרשויות יחליטו עד אמצע השבוע אם להעמיד לדין את השוטרים.

"לא נראה שהוא היווה איום לאף אחד, ולכן העובדה שזה הסלים עד למותו נראית בלתי מוצדקת", אמר התובע המחוזי פול הווארד.

שוטר משטרת אטלנטה לשעבר, גארט רולף, מבצע בדיקת פיכחון על ריישארד ברוקס רגע לפני שנורה 14 ביוני 2020. רויטרס
האירוע החל בצורה ידידותית. המעצר של ברוקס/רויטרס

ההיתקלות הקטלנית בין ברוקס לשוטרים קרתה אחרי שעובד בסניף של רשת המזון המהיר "וונדיז" דיווח לרשויות על אדם שנרדם במכונית שלו בנתיב קנה-וסע. האירוע, שתועד במצלמת הגוף של השוטר ובמצלמת אבטחה, החל בצורה ידידותית כשברוקס שיתף פעולה עם המשטרה, עבר מבחן פיכחות וסיפר על יום הולדתו של בתו.

עם זאת, לפי תיעוד של עד ראיה, כשאחד השוטרים ניסה לעצור אותו, ברוקס נאבק עמו ועם שוטר אחר במקום, לפני שנמלט ורץ במתחם החניה, אחרי שהצליח להשתלט על אקדח טייזר של אחד השוטרים.
תיעוד ממצלמת האבטחה של המסעדה הראה כי ברוקס פנה לאחור בזמן שרץ וככל הנראה ניסה לכוון את הטייזר לעבר השוטרים שרדפו אחריו, ואחד מהם פתח באש וברוקס נראה צונח לקרקע.

עורכי דין מטעם משפחתו של ברוקס אמרו שהוא היה אב לילדה קטנה שחגגה את יום הולדתה בשבת. הם אומרים שלשוטרים לא הייתה זכות להשתמש בכוח קטלני אפילו אם הוא ירה בטייזר, שהוא כלי-נשק לא קטלני.

החשודה בהצתת המסעדה

במהלך ההפגנות שפרצו בעיר אחרי הירי הקטלני בברוקס, המסעדה שמחוצה לה התרחשה התקרית הוצתה. אתמול הציעה המשטרה פרס של עשרת אלפים דולר ופרסמה תמונות של אישה לבנה עם כובע בייסבול ומסיכה, המבוקשת לחקירה בחשד למעורבות בהצתה. סרטון שצולם על ידי אחד המפגינים הראה את האישה מלבה את הלהבות.

"תראו את הילדה הלבנה שמנסה לשרוף את וונדיז", נשמע אותו מפגין. "זה לא אנחנו".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully