וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ארה"ב: גבר שחור נורה למוות בידי שוטרים באטלנטה אחרי שהתנגד למעצר

14.6.2020 / 0:56

ריישד ברוקס, בן 27, חסם במכוניתו כלי רכב במתחם קנה-וסע, ושוטרים שהוזעקו למקום ניסו לעצור אותו אחרי שנכשל במבחן פיכחות. לאחר שתפס את אקדח הטייזר שלהם, נורה למוות. מפקדת המשטרה התפטרה. הרשויות פתחו בחקירת האירוע, שהתרחש ברקע המחאה על הרג ג'ורג' פלויד

.

הרשויות במדינת ג'ורג'יה שבארצות הברית אמרו כי אדם שחור שהתנגד למעצר על ידי שוטרים באטלנטה נורה אתמול (שישי) למוות. לשכת החקירות של המדינה אמרה כי התבקשה לחקור את התקרית על ידי המשטרה בעיר, שקרתה בהמשך להפגנות הזעם בארצות הברית בעקבות ההרג של ג'ורג' פלויד במיניאפוליס בידי שוטר לבן. ההרוג זוהה בתור ריישרד ברוקס, בן 27, תושב העיר.

בעקבות כך, ראשת העיר אטלנטה, קישה לאנס, קראה ל"פיטוריו המידיים" של השוטר שירה בברוקס, והודיעה במקביל כי מפקדת המשטרה של אטלנטה, אריקה שילדס, הגישה את התפטרותה.

התקרית החלה כשהשוטרים הוזעקו למקום אחרי תלונה על אדם הישן במכונית במתחם קנה-וסע, מה שגרם ללקוחות לעקוף אותו מסביב. על פי לשכת החקירות, אחרי שהוא לא עבר מבחן פיכחות, השוטרים ניסו לעצור אותו. הוא התנגד והתפתח מאבק ביניהם, ואחד השוטרים שלף אקדח טייזר.

ארה"ב: גבר שחור נורה למוות בידי שוטרים באטלנטה אחרי שהתנגד למעצר. 13 ביוני 2020. ללא, אתר רשמי
התנגד למעצר ונורה למוות. התקרית באטלנטה/אתר רשמי, ללא

בתיעוד מהזירה נראה יושב המכונית משתלט על האקדח. "דווח גם שאותו גבר נורה על ידי שוטר במהלך המאבק על אקדח הטייזר", מסרה לשכת החקירות של ג'ורג'יה.

ברוקס הועבר לבית חולים מקומי, שם הוא מת לאחר שעבר ניתוח. שוטר אחד נפצע ושוחרר מבית החולים. השוטר שהיה אחראי לירי לא זוהה, ולאחר תום החקירה, התיק יעבור ללשכת התובע המחוזי. בכמה סרטונים שפורסמו ברשתות החברתיות נראה מספר קטן של מפגינים מתאסף במקום ומוחה על הירי.

מפגין מנוטרל על ידי שוטר במהלך הפגנות על רקע מותו של ג'ורג' פלויד באטלנטה - ה-31 למאי 2020. רויטרס, רויטרס
שוטר מנטרל מפגין נגד הרג ג'ורג' פלויד באטלנטה, לפני כשבועיים/רויטרס, רויטרס

לפני כשבועיים וחצי נחנק למוות ג'ורג' פלויד במיניאפוליס בעת מעצרו, כשנחשד שהשתמש בכסף מזויף. פלויד, שלא היה חמוש, הוצמד לקרקע בידי השוטר הלבן דרק שובין. השוטר הצמיד את ברכו לצווארו של פלויד במשך יותר משמונה דקות, עד שהפסיק לנשום.

(עדכון ראשון: 19:37)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully