וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

משפחתו של ג'ורג' פלויד תפוצה ב-27 מיליון דולר על ידי העירייה במיניאפוליס

עודכן לאחרונה: 15.3.2021 / 1:50

העיר תשלם את הפיצויים במסגרת פשרה בתביעה האזרחית של משפחתו של פלויד, שנהרג לאחר ששוטר מקומי הצמיד את ברכו לצווארו במשך כמעט 9 דקות. עורך דינם של המשפחה מסר כי זהו סכום הגבוה ביותר ששולם בפשרות על מוות שלא כדין. "מרוצים שהחלק הזה במסע הטראגי שלנו הסתיים"

ג'ורג' פלויד, העצור השחור שנהרג בידי שוטר לבן בעיר מיניאפוליס. -, אתר רשמי
מותו בידי שוטר הוביל להפגנות המוניות. ג'ורג' פלויד/אתר רשמי, -

העיר מיניאפוליס שבמדינת מינסוטה תשלם 27 מיליון דולרים במסגרת פשרה בתביעה האזרחית של משפחתו של ג'ורג' פלויד, שנהרג בחודש מאי האחרון לאחר ששוטר מקומי הצמיד את ברכו לצווארו במשך כמעט תשע דקות. האירוע הוביל אז להפגנות המוניות נגד אי-צדק גזעי ואלימות משטרתית ברחבי ארצות הברית.

במסיבת עיתונאים בה נכחו בני המשפחה וראש העיר, ג'ייקוב פריי, מסר עורך דינם של משפחת פלויד, בנג'מין קראמפ, כי הסכום הוא הגבוה ביותר ששולם בפשרות על מוות שלא כדין בהיסטוריה של ארצות הברית. קראמפ תיאר את סדר גודל הפיצויים ככזה שמבטא כי מוות של אדם שחור בידי המשטרה "לא ימשיך להיחשב כדבר טריוויאלי, בלתי חשוב או בלתי ראוי להשלכות".

"למרות שאחי לא כאן, הוא נמצא איתי בליבי", אמר אחיו של פלויד, פילוניס, שציין כי הוא משוכנע שאחיו היה שמח בידיעה שבזכות הכספים יש להם "הזדמנות לממן קהילות אפרו-אמריקניות בעלות הכנסה נמוכה". עם זאת, הוא הדגיש כי כמובן היה מוותר על כל הפיצויים, אם הדבר יכל להשיב אליו את אחיו.

הפגנה יום לפני בחירת חבר המושבעים למשפטו של השוטר לשעבר המואשם בהריגת ג'ורג' פלויד, מינסוטה, ארה"ב. רויטרס
הפגנה לקראת בחירת חבר המושבעים במשפטו של השוטר שחנק את פלויד, תחילת השבוע במיניאפוליס/רויטרס

בשנה שעברה, קרוביו של פלויד הגישו בבית משפט פדרלי את התביעה האזרחית נגד מיניאפוליס ונגד ארבעת השוטרים שהיו מעורבים במעצר שהסתיים במוות. התביעה הוגשה בגין השימוש המשטרתי "בכוח המופרז שהפר את זכויותיו החוקתיות" של פלויד.

אחותו של פלויד, ברידג'ט, מסרה בהצהרה כי המשפחה "מרוצה שהחלק הזה במסע הטראגי שלנו למען צדק עבור אחי ג'ורג' - הסתיים". פלויד עוד שיתפה כי "בזמן שהלבבות שלנו שבורים, אנחנו מתנחמים בידיעה שאפילו במותו, ג'ורג' פלויד הראה לעולם איך לחיות".

ציור של ג'ורג' פלויד באזור המחאה בעיר סיאטל, 22 ביוני 2020. רויטרס
פוסטר עם דמותו של פלויד במחאה בסיאטל/רויטרס

הסכם הפשרה הגיע בעיצומו של הליך בחירת חבר המושבעים במשפטו של דרק שובין, השוטר שתועד חונק את פלויד בן ה-46 במשך אותן דקות ארוכות. התקרית החלה עם מעצרו של פלויד בחשד כי שילם עבור סיגריות בשטר מזויף של 20 דולר. בתיעוד מהאירוע, שזכה לפרסום בכל רחבי העולם, פלויד נשמע קורא לעזרה בעודו זועק "אני לא יכול לנשום" - מלים שהפכו למזוהות עם מחאת Black Lives Matter. שובין, שפוטר מהמשטרה, מואשם ברצח והריגה. הוא כפר באשמה בטענה כי הוא "עקב כהלכה אחר הכשרתו המשטרתית".

משפטם של שלושת השוטרים האחרים צפוי להתחיל מאוחר יותר השנה, תחת אישומים של עזרה וסיוע בדבר עבירה לשובין במותו של פלויד. משטרת מיניאפוליס פיטרה את השוטרים החשודים, כמו גם את שובין.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully