וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

השוטר שהרג את ג'ורג' פלויד הטיח בו: "תפסיק לצעוק"

תמלילי התקרית במיניאפוליס, שהציתה מחאות בארה"ב ובעולם, מראים כי העצור השחור אמר לשוטר הנאשם ברצח שלו: "אתה הולך להרוג אותי". בתגובה ענה לו השוטר, דרק צ'ובין: "אז תפסיק לדבר, זה לוקח הרבה חמצן". התמלילים פורסמו ע"י פרקליטי אחד השוטרים המבקשים לזכות אותו

שוטר ממשטרת מינסוטה דרך על צווארו של עצור שחור עד שמת/--

השוטר המואשם ברצח של ג'ורג' פלויד אמר לו להפסיק לדבר בזמן שהוא זעק שהוא לא מצליח לנשום - כך עולה ממסמכים שהוגשו לבית המשפט הלילה (חמישי), הכוללים את תמלילי הרגעים האחרונים של פלויד כפי שהם תועדו ממצלמת גוף. העצור השחור, שלא היה חמוש, אמר לשוטר, דרק צ'ובין, כי הוא ימות אם לא ישחרר את ברכו מצווארו.

צ'ובין ושלושת השוטרים הנוספים שהיו מעורבים בהרג של פלויד במיניאפוליס הודחו מתפקידם ונעצרו. שלושת השוטרים האחרים עומדים לדין על סיוע לרצח. ההרג של פלויד בחודש מאי הצית גל מחאה ברחבי ארצות הברית נגד הגזענות ואלימות המשטרה כלפי שוטרים, וההפגנות התפשטו למקומות אחרים בעולם.

התמלילים, שמתארים בצורה הברורה ביותר עד כה את רגעיו האחרונים של פלויד, פורסמו לבקשת עורכי דינו של תומאס ליין, אחד משלושת השוטרים, הדורשים לבטל את האישומים נגדו.

עד עתה, רוב המידע על המעצר ועל ההרג של פלויד התבסס על סרטונים שתיעדו עוברי אורח, שפרסמו אותם ברשתות החברתיות. התמלילים החדשים שופכים אור על חלקים משמעותיים בתקירת, מהרגע שבו ליין וקוונג הגיעו לזירה, ועד שפלויד עבר החייאה באמבולנס.

ג'ורג' פלויד במהלך המעצר, 25 במאי 2020. -, אתר רשמי
הזכיר את אמו ברגעיו האחרונים. פלויד מרותק לכביש על ידי ברכו של צ'ובין/אתר רשמי, -

לפי התמלילים, שנלקחו מתיעודי מצלמות הגוף של ליין וקוונג, פלויד אמר יותר מ-20 פעמים שהוא לא יכול לנשום, בזמן שנעצר מחוץ לחנות שבה לפי החשד השתמש בשטר מזויף של 20 דולר כדי לרכוש סיגריות.

בשלב מסוים, פלויד, שהיה אזוק והוצמד לכביש בסמוך לניידת, אמר שהוא לא יכול לנשום. "בן אדם, אתה תהרוג אותי", אמר לצ'ובין, השוטר שריתק אותו.

צ'ובין, שתועד בסרטון של עובר אורח יושב על צווארו של פלויד במשך כמעט שמונה דקות, השיב: "אז תפסיק לדבר, תפסיק לצעוק. זה לוקח הרבה חמצן לדבר".

עוד בוואלה!

טראמפ בהר ראשמור: "השחתת הפסלים - ניסיון הפיכה פשיסטי-שמאלני"

לכתבה המלאה

"תגיד לילדים שלי שאני אוהב אותם, אני מת"

לפי התמלילים, עולה שפלויד שיתף פעולה עם השוטרים בתחילת המעצר והתנצל שוב ושוב אחרי שהם ניגשו למכונית החונה שלו. ליין ביקש מפלויד להראות לו את ידיו לפחות עשר פעמים, לפני שהורה לו לצאת מהמכונית.

בתגובה לאחת הבקשות שלו להראות את ידיו, אמר פלויד: "בן אדם, הבנתי, נוריתי בדרך דומה, אדוני השוטר, בעבר". לא ברור למה הוא התכוון.

בשלב מסוים, ליין אמר: "למה הוא לא מראה לנו את הידיים ומתנהג בצורה מוזרה כזו?".

לאחר מכן, השוטרים אזקו את פלויד וניסו להכניס אותו למושב האחורי של הניידת שלהם. בזמן שעשו זאת, פלויד נתקף בלחץ, ואמר שוב ושוב שהוא קלסטרופוב.

ליין שאל אותו אם הוא "על משהו", ופלויד ענה: "אני מפחד, בן אדם". לפי מסמך אחר, ליין אמר לחוקרים כי אחרי שפלויד הוכנס לניידת, הוא התחיל "להתנועע אחורה וקדימה".

השוטרים הוציאו אותו מהניידת והצמידו אותו לקרקע. פלויד אמר שוב ושוב: "אימא". הוא המשיך: "אני לא מאמין לזה, בן אדם. אימא, אני אוהב אותך. אוהב אותך. תגיד לילדים שלי שאני אוהב אותם. אני מת".

בשלב מסוים, כשפלויד המשיך לזעוק שהוא לא יכול לנשום, ליין שאל את צ'ובין: "אנחנו צריכים לגלגל אותו על הצד?".

צ'ובין ענה: "לא, הוא נשאר איפה ששמנו אותו".

עורכי דינו של צ'ובין טרם הגיבו על המסמכים החדשים, מאז שהם פורסמו. עורכי דינו של ליין, שהיה כמה ימים בלבד בתפקידו בעת התרחשות התקרית, טוענים שאין זה "הוגן או סביר" להעמידו לדין על כך.

צעדה בקליפורניה, במסגרת מחאה נגד הריגתו של ג'ורג פלויד. רויטרס
ההרג של פלויד הצית מחאה עולמית. הפגנה בקליפורניה, בחודש שעבר/רויטרס

התמלילים כוללים את התחקור שעבר ליין עם לשכת המעצרים הפליליים של מינסוטה, שבו, בין היתר, סירב להשיב לשאלה אם הוא סבור שהוא או צ'ובין גרמו למותו של פלויד. במכונית של פלויד נמצאו עוד שני שטרות של 20 דולר, שלטענת המשטרה היו מזויפים גם כן.

בעקבות המחאה ששטפה את ארצות הברית בחודש שעבר, הבטיחו מחלקות משטרה, ממשלים מקומיים ובתי עסק להעביר רפורמות למען המאבק באי-השוויון שממנו סובלים השחורים בארצות הברית עד היום. בנוסף לכך, התעורר ויכוח סביב הנצחת דמויות שנויות במחלוקת מהעבר, כשמפגינים הפילו או השחיתו פסלים בארצות הברית ובמקומות אחרים בעולם. חלק מהפסלים הוסרו על ידי הרשויות או מוסדות שונים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully