וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ארה"ב: 8 הרוגים, בהם 6 נשים אסיאתיות, מירי במכוני עיסוי באטלנטה

עודכן לאחרונה: 17.3.2021 / 11:21

המשטרה עצרה צעיר לבן אחרי מצוד של כמה שעות, לאחר טבח בשלושה מכונים בעיר ובפרבר שלה. המניע טרם ידוע, אך מאז פרוץ מגיפת הקורונה, התגברה האלימות נגד אמריקנים ממוצא אסיאתי. ה-FBI משתתף בחקירה

בווידאו: 8 בני אדם נהרגו במסע הרג במכוני עיסוי באטלנטה/צילום: רויטרס

שמונה בני אדם, בהם שש נשים ממוצא אסיאתי, נורו למוות הלילה (רביעי) בשלושה מכוני עיסוי באזור העיר אטלטנה שבארצות הברית. שניים נוספים נפצעו. לאחר שעות של מצוד, המשטרה עצרה את היורה, רוברט אהרון לונג, בן 21 מוודסטוק, בדרום-מערב מדינת ג'ורג'יה. ה-FBI הצטרף לחקירת מסע הירי, מהקטלניים ביותר שידעה ארצות הברית בתקופה האחרונה.

עדיין לא ידוע מה המניע של היורה, אך פשעי שנאה נגד אזרחים ממוצא אסיאתי גברו בחודשים האחרונים על רקע הסתה נגדם באשמת הפצת נגיף הקורונה שהתגלה לראשונה בסין. הנשיא לשעבר דונלד טראמפ הרבה לכנות את הווירוס "הנגיף הסיני", ומבקריו האשימו אותו בגזענות. בנאום שנשא בשבוע שעבר הנשיא ג'ו ביידן, הוא גינה את "פשעי השנאה המרושעים" נגד אזרחים אמריקנים ממוצא אסיאתי.

גורמי אכיפת החוק מתכנסים מחוץ למכון ספא בעקבות ירי באטלנטה שהביא למותם של 8 אנשים. 17 במרץ 2021. AP
זירת האירוע באטלנטה, הלילה/AP

הירי הראשון התרחש בסביבות השעה 17:00 במכון ספר בעיר אקוורת', פרבר של אטלנטה. משרד השריף במחוז צ'רוקי מסר כי בזירה נמצאו שני קורבנות ירי, ושלושה נוספים הובלו לבית חולים ושם מתו שניים נוספים. בין הנרצחים היו שתי נשים אסיאתיות, אישה לבנה וגבר לבן.

פחות משעה לאחר מכן, המשטרה הוזעקה לטיפול בשוד במכון בצפון-מזרח אטלנטה, ובו נמצאו שלוש גופות נוספות של נשים עם פצעי ירי. בזמן שהשוטרים היו שם, הם נקראו למכון עיסוי אחר מעבר לרחוב, שם אותה גופת אישה נוספת. המשטרה אמרה כי כל ארבעת הקורבנות באטלנטה היו נשים אסיאתיות.

רוברט אהרון לונג, החשוד במסע רצח באטלנטה, 17 במרץ 2021. רויטרס
חשד לאירוע לאומני. אהרון לונג/רויטרס
גורמי אכיפת החוק מתכנסים מחוץ למכון ספא בעקבות ירי באטלנטה שהביא למותם של 8 אנשים. 17 במרץ 2021. AP
אחד ממכוני העיסוי באטלנטה, הלילה/AP

היורה תועד בסרטון שצולם ממצלמות האבטחה של אחד ממכוני העיסוי בעיר בשעה 16:50. לונג נעצר כ-240 קילומטרים דרומית לאטלנטה. במשטרה סבורים כי לונג ביצע את שלושת מקרי הירי במכונים.

"כולנו מתפללים עבור קורבנות מעשי האלימות הנוראיים הללו", כתב מושל ג'ורג'יה, בריאן קמפ, בחשבון הטוויטר שלו.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully