וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

השמיים ייפתחו ליעדים נוספים, ומשרד הבריאות דורש 30 אלף צמידים אלקטרוניים

המשרד נערך להוצאת מכרז שיספק עשרות אלפי צמידים נוספים כחלופה למלונית לטובת השבים מחו"ל שאינם מחוסנים. אם תיגמר אספקת הצמידים, המשטרה תציע לנכנסים לתת את הסכמתם למעקב אחר מיקומם לאורך תקופת הבידוד. מחר צפוי לעבור חוק להסדרת מעקב אחרי מבודדים

בווידאו: נוסעים נחתו בנתב"ג וחוברו לצמיד אלקטרוני/צילום: ניב אהרונסון ורויטרס

בצל פתיחת השמיים ליעדי טיסות נוספים, משרד הבריאות נערך להוצאת מכרז לחברות האבטחה במסגרתו יידרשו לספק לו 30 אלף צמידים אלקטרוניים לטובת חוזרים מחו"ל שאינם מחוסנים. הצמידים יאפשרו לנוחתים לשהות בבידוד ביתי כחלופה לשהייה במלוניות קורונה.

במסגרת הפיילוט של משרד הבריאות, שהחל ב-1 במרץ, כ-80 נוסעים קיבלו צמידים אלקטרוניים עם נחיתתם בנתב"ג בתחילת החודש. לפי נתוני המשרד, 95% מתוכם שמרו על הכללים ונשארו בבידוד. במסגרת איסוף הנתונים תועד מקרה חריג יחיד בו אחת המבודדות השחיתה את הצמיד במטרה להסיר אותו.

גבי גלזמן, שליחת הסוכנות לארגנטינה. מראשונות הנוסעות לקבל את הצמיד האלקטרוני, נתב"ג, 1 במרץ 2021. ניב אהרונסון
גבי גלזמן מארגנטינה מציגה את הצמיד האלקטרוני עם נחיתתה בנתב"ג/ניב אהרונסון

בתחילת החודש אישר קבינט הקורונה לפתוח את נמל התעופה בן גוריון להמראות ולנחיתות, ובמתווה של משרד הבריאות הוחלט להגדיל משמעותית את כמות הנכנסים ארצה, כשמהמחוסנים, המחלימים ובעלי התו הירוק אינם חייבים בבידוד, אלא רק בבדיקות קורונה. זאת, כדי למנוע את חדירתן של מוטציות לארץ. בעזרת הצמידים, יוכלו להיכנס 3,000 איש מדי יום תוך צמצום החשש מהפרות בידוד.

אם תיגמר אספקת הצמידים, הנוחתים שיעדיפו שלא לשהות במלונית יוכלו להיות בבידוד ביתי בעזרת "הסכמון" עם המשטרה. הנכנסים ארצה יתנו את הסכמתם לקבלת הודעה מהמשטרה במסרון, ויתבקשו לפתוח לינק שיאשר את מיקומם הנוכחי. טרם ברור כמה פעמים ביום יידרשו הנוחתים לאשר את מיקומם, אך ככל הנראה מדובר בפעם אחת ביום. הסידור מול המשטרה יתאפשר רק כחלופה, אם אכן תהיה בעיה עם אספקת הצמידים.

עוד בוואלה!

המדינה ובג"ץ דנים בהגבלת מספר הנכנסים, והישראלים לא ממהרים לחזור ארצה

לכתבה המלאה

במקביל, החוק להסדרת מעקב אחרי המבודדים צפוי לעבור מחר (רביעי) בכנסת בקריאה שנייה ושלישית, לאחר שהיועץ המשפטי לממשלה אביחי מנדלבליט קבע כי המעקב האלקטרוני מצריך חקיקה ראשית, וכי לא ניתן לאשר זאת רק באמצעות תקנות ממשלה.

מוטסים בנתב"ג 25 בינואר 2021. ראובן קסטרו
נערכים לפתיחת השמיים ליעדי טיסות נוספים. נתב"ג/ראובן קסטרו

כיום, הכניסה לארץ מותרת לאזרחים מכל היעדים. משרד הבריאות נמצא במגעים מתקדמים עם כמה מדינות כדי שיכבדו את התו הירוק ויעניקו פטור מבידוד עבור מחוסנים. בין המדינות: בחריין, מרוקו, איחוד האמירויות הערביות, איטליה, צ'כיה, ליטא, בולגריה, יוון, קפריסין ותאילנד.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully