וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

המדינה ובג"ץ דנים בהגבלת מספר הנכנסים, והישראלים לא ממהרים לחזור ארצה

15.3.2021 / 19:11

נתוני רשות התעופה מעידים כי הביקוש לחזור בקרב השוהים בחו"ל לא מתקרב למכסה, העומדת על 3,000 נוסעים ביום. מאז הוסרו ההגבלות מספר היוצאים גבוה מכמות הנכנסים, שנאמדת בכ-1,400 ישראלים ביממה. לפי משרד החוץ, 1,800 איש דיווחו על רצון לשוב להצביע בבחירות

בווידאו: פיילוט בנתב"ג - בדיקות קורונה מהירות לפני ההמראה/צילום: רויטרס

מנתוני רשות שדות התעופה שהגיעו היום (שני) לידי וואלה! עולה כי הביקוש בקרב הישראלים ששוהים בחו"ל לחזור לארץ לא מתקרב למכסה הנוכחית, העומדת על 3,000 נוסעים ביום ושעליה הסכימו משרדי הבריאות והתחבורה בשבוע שעבר.

כך, ב-8 במרץ, יומיים לאחר הסרת ההגבלות, נחתו בנתב"ג 1,338 נוסעים בלבד. זאת, למרות שכמות הטיסות באותו היום עלתה ל-24, לעומת כ-15 בימים שלפני כן. גם במועדים מאוחרים יותר במהלך השבוע האחרון, בהם עמדה כמות הטיסות שנחתו בישראל על 32 ו-37 ביממה, מספר הנכנסים עמד על 2,373 ו-2,565 נוסעים בהתאמה. בממוצע, מאז הוסרו ההגבלות, עמד מספר הנכנסים לישראל על קצת יותר מ-1,400 נוסעים ביום.

לדברי גורמים ברשות שדות התעופה, חברות התעופה מתקשות למלא את המטוסים ואלו מגיעים בתפוסה חלקית בלבד. התמריץ להמשיך להפעיל את הטיסות מגיע מכמות הנוסעים היוצאים מהמדינה, שגבוהה באופן עקבי מכמות הנכנסים ובימים מסוימים אף כפולה ממנה. כך למשל, ב-10 במרץ, מספר הטיסות הנכנסות והיוצאות היה זהה ועמד על 13, אולם כמות הנוסעים הנכנסים הייתה 1,694, בעוד שמספר היוצאים מהמדינה עמד באותו היום על 2,220.

גם התחזיות לפעילות השדה מחר מעידות על מגמה דומה. לפי לוח הפעילות הצפוי, מתוך 40 טיסות, 18 מהן יהיו נכנסות וצפויות להגיע בהן 1,997 נוסעים, בעוד ב-22 הטיסות היוצאות המתוכננות יהיו 4,040 נוסעים.

נחיתת נוסעים בנתב"ג 7 במרץ 2021. ראובן קסטרו
חברות התעופה מתקשות למלא את המטוסים. נוסעת נוחתת בנתב"ג/ראובן קסטרו

שינוי במצב, כזה שגם עשוי לשנות את כמות הנוסעים הנכנסת, עלול להתבטא בהחלטת הממשלה אמש לבטל את מגבלת היעדים. בפועל, במקום שמונה יעדים מהם ניתן היה לטוס אל ומישראל, ניתן יהיה עתה להפעיל טיסות מכל יעד בעולם. ההחלטה צפויה להשפיע בשל הקלות היחסית בה יהיה ניתן להגיע לישראל, שכן הנוסעים לא יידרשו יותר להתנייד לשדות תעופה מסוימים. ההחלטה צפויה להוזיל גם את מחירי הטיסות. זאת, בכפוף לשיקולים הכלכליים של חברות התעופה המקומיות והזרות להפעיל את הטיסות הללו ובהצדקה לקיומן.

המדינה נדרשת עתה להשיב לבג"ץ על סמך מה נקבעת מכסת הנכנסים לישראל, בעקבות עתירה של התנועה לאיכות השלטון.

החלטת הממשלה לבטל את מגבלת היעדים אושרה היום בוועדת הכלכלה של הכנסת. בדיון הוועדה, אמרה עו"ד רננה שחר, היועצת המשפטית של רשות התעופה האזרחית, כי "חשבנו שיש פער בין הביקוש למכסה, אבל ראינו שהמכסה לא מתמלאת. הקיבולת של נתב"ג היא 3,600-3,400 נוסעים ביום, ונכנסו רק 1,800-1,700".

דיון ועדת הכלכלה - תקנות הגבלות תעופה, 15 במרץ 2021. דני שם טוב, דוברות הכנסת, אתר רשמי
מספר הנכנסים לישראל עומד על קצת יותר מ-1,400 נוסעים ביום. הדיון על המכסות בוועדת הכלכלה, היום/אתר רשמי, דני שם טוב, דוברות הכנסת

לשאלת יו"ר הוועדה, ח"כ יעקב מרגי (ש"ס), בנוגע לכמות הישראלים הנמצאים בחו"ל שרוצים לשוב לישראל, השיבה עו"ד שחר כי עד אתמול נרשמו 1,300 אזרחים שביקשו לחזור לארץ. הרישום מתייחס לטופס אותו העלה משרד החוץ ביום חמישי האחרון, לאחר שהמדינה התבקשה על ידי בג"ץ להציג בפניו את מספר הישראלים שנמצאים בחו"ל ומעוניינים לשוב למדינה כדי להצביע. נציגי משרד החוץ אמרו בדיון בבג"ץ כי ישנם 1,886 ישראלים שהביעו רצון לשוב להשתתף בבחירות.

נכון לעכשיו, החלטת הממשלה על ביטול מגבלת היעדים ומכסות הנכנסים הן הוראות שעה התקפות עד 20 במרץ. אחרי מועד זה, אם לא תשתנה ההנחיה, ישובו מגבלות הכניסה והיציאה לישראל ויחד איתן ייתכן שגם פעילות ועדת החריגים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully