וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אברה כבר 2,382 ימים בשבי חמאס, ומשפחתו מחכה שנתניהו ייזכר גם בו

16.3.2021 / 16:07

משפחתו של מנגיסטו מאבדת תקווה. בעודם נערכים לחג נוסף בלעדיו, הם ראו את המדינה מפעילה מאמצים להחזרת הצעירה מסוריה ושומעים על מאמצים לכאורה להחזיר את שרידי אלי כהן. עיריית אשקלון השיקה קמפיין, וקרוביו דורשים מראש הממשלה: "אל תוותר על החזרת אזרחים חלשים"

בווידאו: עיריית אשקלון בקמפיין חדש להחזרת אברה מנגיסטו - "עוד חג בלעדיו"/צילום: שי מכלוף

שש שנים חלפו מאז שאברה מנגיסטו חצה את הגבול לעזה, ומאז נעלמו עקבותיו. בשש השנים האלו לא הושגה התקדמות להשבתו, ובני משפחתו וחבריו ראו את המדינה מפעילה מאמצים יוצאי דופן להחזרת יתר השבויים והנעדרים. בחודשים האחרונים, הם מספרים, התסכול הגיע לשיאו - עם עסקאות מסובכות בתיווך בינלאומי להשבת הצעירה מסוריה ודיווחים חוזרים על חיפושים אחר שרידיו של המרגל אלי כהן.

אמו של אברה, אגרנש מנגיסטו, עדיין לא הפסיקה לקוות לחזרתו של בנה משבי חמאס, אך הייאוש הולך ומחלחל. "כמו שאלוהים הכניס אותו לעזה - כך אני מתפללת כל יום שיחזור. כל חג אני מצפה שיבוא, ועד עכשיו זה לא קרה. כל חג אני בוכה עד שהוא יחזור הביתה".

"הרגשתי שיחזור מהר, אבל עכשיו אני מאבדת תקווה. אני כל הזמן בוכה. זאת גזירה משמיים. יש לנו ראש ממשלה טוב שדואג לאזרחים ולביטחון, אני מאמינה שהוא יחזיר את הבן שלי", אמרה.

ראש עיריית אשקלון תומר גלאם עם אמו של אברה מנגיסטו, אשקלון, 16 במרץ 2021. שי מכלוף
"אני מאבדת תקווה". אגרנש מנגיסטו וראש עיריית אשקלון תומר גלאם/שי מכלוף
"אם ההורים היו ממעמד יותר גבוה היחס היה אחר"

לפני שנתיים, דווח בסוכנות ידיעות פלסטינית כי ישראל לא דרשה את השבתו של מנגיסטו במסגרת המו"מ עם חמאס. "שש שנים הוא בשבי ואני לא רואה מאמץ של הממשלה, שעושה משהו רציני", טען יקי טקה, חבר ילדות של מנגיסטו. "הוא לא ילד של כולם כנראה, ורק בשנים האחרונות אני רואה מודעות של אנשים שנרתמים למאבק".

טקה מתייחס לקמפיינים מגוונים שעלו להחזרתו מאז שנעלם, והתחזקו בשנים האחרונות. בין היתר, היו הפגנות בהשתתפות אלפים בתל אביב, אשדוד, נתניה, רחובות, קריית חיים, באר שבע, רמלה ולוד, אוהל מחאה מול מעון ראש הממשלה בירושלים, מחוות הזדהות במגרשי הכדורגל ובתמונות הפרופיל ברשתות החברתיות. בנוסף התקיימה פגישה של בני משפחתו עם יו"ר הרשות הפלסטינית אבו מאזן ומסע הסברה בארצות הברית.

"למדינה לא אכפת מהשכבות החלשות ולכן לא עושים מאמץ לשחרר אותו", הסביר טקה את הסיבה לכישלון המאבק הציבורי. "אם ההורים של אברה היו ממעמד יותר גבוה, אז היה להם את הכוח ללחוץ ולקבל יחס אחר. אני מתגעגע אליו כל יום".

ניסיון נוסף

הבוקר פתחה עיריית אשקלון בקמפיין מודעות חדש, ותלתה שלט חוצות בעיר עם תמונתו, בליווי הכיתוב "עוד חג בלעדיו". ראש העיר תומר גלאם מלווה את המשפחה כבר שנים ארוכות. היום, עם תחילת הקמפיין, הוא ביקר את אמו וביקש להביע הזדהות עם הכאב שהיא חווה.

"מי כמוני יודע כמה את דואגת וכמה את משתוקקת לראות אותו", אמר לה. "חג הפסח מסמל את חג החירות, ולכן גם בחרנו בתזמון הזה לצאת בקמפיין. כראש העיר צריך לשמור את הנושא הזה על סדר היום הציבורי עד להגעתו הביתה. זו חובתנו המוסרית להחזיר את אותם שבויים".

שלט חוצות להעלאת המודעות להימצאו בשבי החמאס של אברה מנגיסטו, תושב אשקלון מאז שנת 2014, 16 במרץ 2021. שי מכלוף
"חג הפסח מסמל את חג החירות". השלט שנתלה באשקלון/שי מכלוף

לדברי גלאם, "אנחנו יכולים לחלק ציונים לכולם אבל אנחנו לא עוסקים בזה. הלב נקרע לראות את הצער העמוק של האמא. כל עוד אברה לא פה אז לא עשינו מספיק. אני פונה לחברי, ראש הממשלה בנימין נתניהו - תעשה הכל להחזיר את החיוך לפניה של אמו ואת אברה הביתה".

אברהם מנגיסטו, הצעיר הישראלי שנמצא בידי חמאס. באדיבות המשפחה
2,382 ימים בשבי חמאס. מנגיסטו/באדיבות המשפחה

גביראל טיגבו, יועץ ראש העיר לענייני יוצאי אתיופיה וממובלי המאבק לשחרור אברה, הצטרף לתחושות של קרוביו. "אני מאוכזב", הודה. "אני חושב שהממשלה לא עושה מספיק. יכול להיות שיש דברים מתחת לפני השטח ולא אומרים למשפחה. אנחנו רואים שלפני כחודש אזרחית חצתה את סוריה והחזירו אותה במהירות וזה אומר דרשני. היינו מצפים מהמדינה וגם מהעולם שיתערבו, מדובר במקרה הומניטרי".

"אם המשפחה הזאת הייתה מספיק חזקה, עם משאבים ומקושרת - אני מאמין שתקופתו של אברה בשבי הייתה מתקצרת. אני מבקש מראש הממשלה שלא יוותר על להחזיר אזרחים חלשים הביתה, כי ככה זה נראה כרגע. מצופה מראש הממשלה שיחזיר אותו".

אברה מנגיסטו נמצא כבר 2,382 ימים בשבי חמאס.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully