וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

דיווח פלסטיני: "ישראל לא דרשה את השבת אברה מנגיסטו"

אבי יששכרוף ויפעת רוזנברג

6.7.2019 / 20:59

לפי סוכנות הידיעות הפלסטינית "שיהאב", אחד ממנהיגי הזרוע הצבאית של חמאס אמר כי סוגיית היעלמותו של מנגיסטו לא נכללה בשיחות עם המתווכים בין ישראל לחמאס. מנגיסטו מוחזק ברצועה מספטמבר 2014 לאחר שחצה את גדר הגבול באזור זיקים

אברה מנגיסטו. באדיבות המשפחה
אברה מנגיסטו/באדיבות המשפחה

ממשלת ישראל לא דרשה את השבתו של אברה מנגיסטו במסגרת המשא ומתן מול חמאס - כך דווח הערב (שבת) בסוכנות הידיעות הפלסטינית "שיהאב". אחד ממנהיגי גדודי הזרוע הצבאית של חמאס אמר לרוסיה סוגיית היעלמותו של מנגיסטו כלל לא נכללה בשיחות עם המתווכים בין הצדדים. לדבריו, "ממשלת הכיבוש לא ביקשה מהמתווכים לפתוח את תיקו של הנעדר אברה מנגיסטו יחד עם תיקיהם של השבויים הנוספים".

מנגיסטו, אזרח ישראל שעלה לאתיופיה במבצע שלמה, נכנס לשטח הרצועה ב-7 בספטמבר של אותה השנה לאחר שחצה את גדר הגבול באזור זיקים, ומאז גורלו לא נודע. ביולי 2015 פורסם על הפרשה. בחמאס הדגישו ש"כל משא ומתן עם הכיבוש הישראלי על חילופי אסירים לא יהיה אלא לאחר שישוחררו מי ששוחררו במסגרת עסקת שליט".

בסוף שנת 2016 פנו האם אגרנש והאח אילן לאנשי הזרוע הצבאית של חמאס, ואמרו: "אין ייתכן שליבם של אנשי חמאס לא נחמץ. הבן שלי אברה נכנס בטעות בשל היותו חולה. מדוע חמאס לא משחרר אותו?". אחיו של אברה הוסיף בסרטון כי "הוא לא חייל, הוא לא הלך לפגוע באיש, הוא ילד של עניים ושל מסכנים. אנחנו משפחה, אין לנו שום תמיכה, לא מהממשלה ולא מהציבור". הסרטון, שנחשף רק ביולי של השנה שעברה, הועבר באמצעות משלחת של ארגון "רופאים לזכויות אדם" שביקרה ברצועה, ויחד איתו מסמכים רפואיים המעידים על מצבו הנפשי של מנגיסטו.

עוד בוואלה! NEWS:
ההתעללות בראש העין: נעצר חשוד בהצתת ביתה של הגננת כרמל מעודה
אהוד ברק חשף את שם מפלגתו החדשה: "ישראל דמוקרטית"
"כואב ומתסכל": הבולדוזרים שרומסים את הסביבה של חיות הבר בכרמל

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully