וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"מתאחדים למען אברה מנגיסטו": עצרת בת"א במלאת 5 שנים לשבי

8.9.2019 / 19:24

המארגנים פנו אל תנועות הנוער, המכינות וצעירים בשנות שירות בקריאה להחזיר לסדר היום את נושא השבתו של מנגיסטו מרצועת עזה. "זה כנראה האירוע היחידי סביב היום העצוב הזה", אמרו היום המארגנים בצער. אחיו: יש לעשות את כל המאמצים ולא להשאיר אותו עוד יום אחד בשבי

צילום: אבי כהן

חמש שנים מאז נשבה אברה מנגיסטו בידי חמאס, נפתחה היום (ראשון) עצרת ברחבת מוזיאון תל אביב בשיתוף עם תנועות וארגוני נוער תחת הכותרת: "הנוער מתאחד למען אברה". על פי המארגנים, לאור העובדה כי סוגיית החזרתו של מנגיסטו אל חיק משפחתו ירדה מהכותרות ולא נמצאת על סדר היום הציבורי הן של מקבלי ההחלטות והן של אזרחי ישראל, הם פנו אל תנועות נוער ומכינות כדי לקחת חלק באירוע ודרכם להעלות את המודעות לסוגיית שבויים ונעדרים. בעצרת יקחו חלק בני המשפחה, תלמידי מכינות, צעירים בשנת שירות, כ-150 חניכי תנועת הנוער העובד והלומד וארגונים מכל הקשת של החברה הישראלית.

"זה כנראה האירוע היחידי סביב היום העצוב הזה", אמרו היום המארגנים. "חמש שנים של שבי של בחור ישראלי חסר ישע, ולכן אנו קוראים לציבור הרחב, וגם כמובן לכל התנועות, הארגונים והמכינות, לבוא ולקחת חלק".

אברה מנגיסטו. באדיבות המשפחה
"חמש שנים של שבי של בחור ישראלי חסר ישע". אברה מנגיסטו/באדיבות המשפחה

בני המשפחה מספרים לבני הנוער המשתתפים באירוע על חייו של מנגיסטו ואופיו, על המשבר העמוק שחווה בעקבות פטירת אחיו, ההידרדרות הנפשית שהביאה לאשפוזים חוזרים ונשנים ואיך לבסוף, כשאינו מודע למעשיו, חצה לעיני מצלמות האבטחה של צה"ל את הגבול לרצועת עזה. עוד מספרים בני המשפחה על המסע של משפחה ללא אמצעים, מאשקלון, להביא לשחרורו מידי חמאס ולהשאיר את השבי של אברה על סדר היום הציבורי.

במקביל, עורכים המשתתפים מעגלי שיח משולבים של חברי התנועות השונות, שם יועלו רעיונות כיצד הם והארגונים שלהם יכולים לשמור את הנושא על סדר היום. בסוף האירוע יישאו בני המשפחה תפילה וברכה להחזרת השבויים והנעדרים.

עוד בוואלה!

אברה מנגיסטו 5 שנים בשבי: "עדיין מקווים לטוב"

לכתבה המלאה
עצרת תנועות וארגוני נוער לציון יום השנה ה5 של אברה מנגיסטו בשבי חמאס, 08.09.19. קובי ריכטר/TPS, TPS
אחיו של אברה מספר עליו במסגרת העצרת ברחבת המוזיאון, היום בתל אביב/TPS, קובי ריכטר/TPS

"אני פעילה עם משפחת מנגיסטו כבר שנתיים וחצי", סיפרה לוואלה! NEWS אילנה, אחת ממארגנות העצרת, "ראינו שבשנה האחרונה הפעילות התמעטה. אנחנו צריכים לראות איך אנחנו מכניסים את סיפור המעורבות ומודעות של אנשים נוספים. תנועות הנוער, המכינות, הם הקהל שיכולים לשים את זה על הדגל שלו וביחד להחזיר את הנושא לסדר היום הציבורי, פנינו לכל הארגונים, ומה שיכלנו עשינו". לדבריה, "החלום שלנו שממעגלי השיח יצאו תכניות עבודה: מה הם הולכים לעשות גם בתוך עצמם וגם אחד עם השני. שהם ישימו את הנושא של אברה בשבי יחד עם השבויים האחרים על סדר היום הציבורי".

"היום זה חמש שנים שאחי נמצא בשבי החמאס, עכשיו זה עוד שנה שאנחנו צריכים לציין בכאב גדול את היעדרו", אמר לוואלה! NEWS אילן מנגיסטו, אחיו של אברה, על העצרת. "אנחנו נספר לציבור מי זה אברה, מי זה הבחור היקר הזה שחסר עד היום למשפחה ולסובבים אותו. יהיו מעגלי שיח על החזרת שבויים והצלת חיי אדם, ננסה לרתום את הכוח האדיר שיש על מנת להעביר לחץ על מקבלי ההחלטות, שבאמת יש אדישות מאוד גדולה בנושא של שבויים ונעדרים והגיע הזמן להפסיק את זה. ככל שתהיה תמיכה, השרים יבינו שזה נושא חשוב לכולם ויש לעשות את כל המאמצים ולא להשאיר אותו עוד יום אחד בשבי. אני מקווה שנצליח".

עצרת תנועות וארגוני נוער לציון יום השנה ה5 של אברה מנגיסטו בשבי חמאס, 08.09.19. קובי ריכטר/TPS, TPS
המשתתפים בעצרת ברחבת המוזיאון בתל אביב, היום/TPS, קובי ריכטר/TPS

יעקב קסה, רכז בתנועת הנוער העובד והלומד וממארגני האירוע, אמר כי "אני לא יודע מה הפתרון שיחזיר את אברה הביתה, אני לא איש אסטרטגיה, לא פוליטיקאי או מדינאי. אבל אני כן יודע להגיד בביטחון - הסיפור של אברה הוא סיפור כואב ועצוב". עוד אמר קסה כי "היום, מי שמספר אותו הוא בעיקר הקהילה האתיופית, ואנחנו מתייצבים היום, חניכים ומדריכים מתנועות הנוער, מכל הצבעים, מכל המוצאים והעדות, כדי להגיד - הכאב של המשפחה הוא הכאב של כולנו".

קסה הסביר כי לאירוע יש שתי מטרות, "הראשונה, שכולם יכירו את הסיפור של אברה מנגיסטו וידעו שהוא כבר חמש שנים לא נמצא בחיק משפחתו אלא בשבי החמאס, והשנייה - להביע סולידריות, תמיכה, הזדהות עם המשפחה".

(עדכון ראשון: 18:48)

עצרת תנועות וארגוני נוער לציון יום השנה ה5 של אברה מנגיסטו בשבי חמאס, 08.09.19. קובי ריכטר/TPS, TPS
חולצות שחולקו בעצרת לציום יום השנה החמישי של אברה מגיסטו בשבי החמאס, היום/TPS, קובי ריכטר/TPS
עצרת תנועות וארגוני נוער לציון יום השנה ה5 של אברה מנגיסטו בשבי חמאס, 08.09.19. קובי ריכטר/TPS, TPS
עצרת תנועות וארגוני נוער לציון יום השנה ה5 של אברה מנגיסטו בשבי חמאס, תל אביב/TPS, קובי ריכטר/TPS

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully