וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

משפחת מנגיסטו פנתה בסרטון לחמאס: "הוא נכנס בטעות, שחררו אותו"

במסר שהעבירו בני משפחתו של האזרח המוחזק בשבי ארגון הטרור ברצועת עזה משנת 2014, ביקשה אמו את רחמיהם של שוביו. "אני רוצה לראות אותו ואם צריך אגיע עד אליו", ביקשה האם. ארגון "רופאים לזכויות אדם" העביר את הסרטון לגורם ברצועה, אך טרם ברור אם הגיע לאנשי חמאס

צילום: מתוך היוטיוב של PHRIsrael

סרטון של משפחתו של אברה מנגיסטו, האזרחי הישראלי המוחזק בידי חמאס, הועבר לאנשי ארגון הטרור ברצועת עזה בבקשה לשחרר ומתפרסם הערב (רביעי) לראשונה. הסרטון הועבר בסוף שנת 2016 יחד עם מסמכים רפואיים על מצבו הנפשי ונראים בו אמו אגרנש ואחיו אילן, כשהם פונים לאנשי הזרוע הצבאית של חמאס. מנגיסטו מוחזק ברצועה מספטמבר ב-2014 לאחר שחצה את גדר הגבול באזור זיקים.

"אין ייתכן שליבם של אנשי חמאס לא נחמץ. הבן שלי אברה נכנס בטעות בשל היותו חולה. מדוע חמאס לא משחרר אותו?", נשמעת אמו אומרת בסרטון. "הוא לא רואה רופא או קיבל טיפול מתאים. אנחנו אובדי עצות, אני רוצה לראות אותו ואם צריך אגיע עד אליו. אני מבקשת, אנשי חמאס - תראו לי אותו, תשחררו לי אותו", ביקשה אמו.

עוד בנושא:
"עד שנתניהו ידבר איתנו": שבוע למאהל המחאה של הורי אברה מנגיסטו בירושלים
אביו של אברה מנגיסטו: נתניהו אפילו לא מדבר על החזרת בני

אימו של אברה מנגיסטו פנתה בתחינה לאנשי החמאס: "תראו לי את בני, שחררו לי אותו". אתר רשמי
"אין ייתכן שליבם של אנשי חמאס לא נחמץ". אמו של מאברה מנגיסטו בפנייה לאנשי חמאס/אתר רשמי

גם אחיו אילן פונה בסרטון לאנשי חמאס. "אנחנו המשפחה, יותר משנתיים נמצאים בכאב בדאגה, בשברון לב, אני רואה כל יום את אימא שלי בוכה ואומרת 'איפה הבן שלי שגידלתי במסירות נפש ובקשיים עצומים באתיופיה וגם פה בארץ?'. היא שואלת אותי בכל יום 'למה מחזיקים אותו?'. מה יש להם לעשות איתו. הוא לא חייל, הוא לא הלך לפגוע באיש, הוא ילד של עניים ושל מסכנים", אומר אילן, ומוסיף "אין לי מה לענות לה. אנחנו משפחה, אין לנו שום תמיכה, לא מהממשלה ולא מהציבור".

הסרטון הועבר באמצעות משלחת של ארגון "רופאים לזכויות אדם" שביקרה ברצועה. לפי מה שנמסר לאנשי העמותה, המסמכים והסרטון הגיעו לידי המחזיקים במנגיסטו, ואף לאברה עצמו. עם זאת, אין לעמותה מידע המאשר כי הם אכן הגיעו אליו.

עוד באותו נושא

ריבלין לנשיא אתיופיה: סייע בהחזרת אברה מנגיסטו המוחזק בעזה

לכתבה המלאה
אברה מנגיסטו. באדיבות המשפחה
"הוא לא חייל, הוא לא הלך לפגוע באיש". אברה מנגיסטו/באדיבות המשפחה

ב"רופאים לזכויות אדם" ציינו כי הם פועלים בשנתיים האחרונות מול גורמי הבריאות בעזה ורשויות ברצועה כדי לקבל מידע ולקדם את שחרורם של מנגיסטו והישאם א-סייד שנכנס לרצועה ב-2015. עם זאת, בעמותה לא קיבלו מידע אודות מצבם.

נשיא העמותה פרופסור רפי ולדן מסר כי "החובה המוסרית והאנושית היא לשחרר את האזרחים הישראלים המוחזקים בעזה אשר איש אינו יודע מה מצבם. בשנתיים האחרונות פעלנו באופן שקט מול אנשי הקשר שלנו במערכת הרפואה המקומית כדי להבטיח שרופא עצמאי יבקר את אברה מנגיסטו, כדי לקבל מידע עדכני על מצבו וכדי לקדם את שחרורו. אנחנו קוראים לחמאס לשים קץ לסיוט שעוברים אברה, הישאם ובני משפחותיהם".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully