וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"עד שנתניהו ידבר איתנו": שבוע למאהל המחאה של הורי אברה מנגיסטו בירושלים

משפחתו של אברה מנגיסטו, שנעדר שלוש שנים וחצי לאחר שחצה את הגבול לרצועת עזה, הקימה מאהל מחאה ליד בית ראש הממשלה בירושלים במטרה להסב את תשומת לבו של נתניהו. אביו של מנגיסטו: "אנשים מזדהים עם הכאב"

צילום: גולשי וואלה!NEWS, עריכה: שניר דבוש

בעוד רבים יצאו לטייל ונהנו מהחופש בחג ובחול המועד, משפחתו של אברה מנגיסטו העבירה את השבוע על כיסאות פלסטיק תחת צלייה מבד לבן במקום אחד - במאהל שהקימו ליד בית ראש הממשלה בירושלים. בניסיון לקבל את תשומת הלב של ראש הממשלה בנימין נתניהו ולהעלות לסדר היום הציבורי את החזקת אברה בעזה כבר שלוש שנים וחצי, הגיעה משפחתו מאשקלון לירושלים ביום ראשון. אתמול (שבת) הם תכננו לפרק את המאהל, אולם הוריו מבהירים: "לא נעזוב עד שראש הממשלה ידבר איתנו".

כמה פעילים במטה למען שחרורו ישבו אמש עם הוריו ואחיו של אברה, לצד עוברי אורח שהגיעו על מנת להביע תמיכה. על השולחן, היו מפוזרים בין הכיבוד, סטיקרים ופליירים עם הכיתוב "מחזירים את אברה מנגיסטו הביתה", ומאחוריהם שלט המונה את מספר הימים שאברה בידי חמאס - 1,307.

עוד בוואלה! NEWS:
נתניהו במימונה: מתחזים לפעילי זכויות אדם רוצים לרמוס אותנו
ההיסטוריה של המשואות: הסערות שהתחוללו סביב הטקס הממלכתי
הרכב נחצה תחת גלגלי הרכבת: שני הרוגים בתאונה סמוך לרמלה

אוהל מחאה למען שחרור אברה מנגיסטו מול מעון ראש הממשלה בירושלים. -, מערכת וואלה! NEWS
מאהל המחאה מול מעון ראש הממשלה/מערכת וואלה! NEWS, -

"עבר עליי חג קודר, חשוך וקשה", אומרת אגרנש מנגיסטו, אמו של אברה בייאוש וכעס על ראש הממשלה. אך לצד זאת, היא מודה לתושבים שהגיעו על מנת להביע תמיכה. "האנשים שבאו מבורכים. יש אנשים טובים וצדיקים, והלוואי שראש הממשלה היה מתקרב לטוב הלב של האזרחים שכל הזמן מציעים עזרה". אביו איילין אומר כי אינו מצליח לראות פתרון באופק. הוא מספר כי אנשים רבים שהגיעו שאלו "כמה זמן אברה בעזה?". לדבריו, כשהוא השיב שלוש שנים וחצי, הם אמרו לו: "'איך יכול להיות שכל כך הרבה זמן ולא מוצאים פתרון'. הם מזדהים עם הכאב".

למאהל הגיעו במהלך השבוע חברי כנסת אחדים בלבד, אולם הפעילים מספרים על אוטובוסים רבים שהגיעו מכל רחבי הארץ כדי להביע תמיכה, ובהם פעילים במאבקים אחרים, כמו מחאת הנכים. הערב היו שם בין היתר שני צעירים שהגיעו מרמת גן אחרי ששמעו על המאהל ורצו להביע תמיכה. "צריך שיתייחסו לזה ברצינות ויספקו מידע למשפחה ולפחות ינסו להתקדם. בינתיים אין אפילו מידע מה קורה איתו. סימן חיים", אומר אחד מהם. כמו כן, מספר גיל אליאס, אחד הפעילים במטה, כי במהלך השבוע הגיעו גם אביו של הישאם א-סייד, תושב הנגב שחצה את הגבול ב-2015 לעזה וכן הוריו של אורון שאול. "אני מנסה לאחד בין המשפחות", אומר אליאס.

עוד באותו נושא

אביו של אברה מנגיסטו: נתניהו אפילו לא מדבר על החזרת בני

לכתבה המלאה

אביו של אברה: "השב את בני הביתה"

עשרות פעילים למען השבתו של אברה מנגיסטו הפגינו בירושלים; כיכר פריז נחסמה. אתר רשמי
חסימת כיכר פריז בירושלים בהפגנה/אתר רשמי

במהלך השבוע היה ניתן לראות במרכז ירושלים פעילים עם חולצות למען שחרורו של אברה מסתובבים ברחובות, עוצרים כלי רכב ומחלקים פלאיירים. כמו כן, ערכו עשרות פעילים ותומכים כמה הפגנות, בהן בשוק מחנה יהודה ובכיכר פריז. בהפגנה חסמו הפעילים לזמן קצר את התנועה וקראו בין היתר, "משפחת מנגיסטו לא מפחדת מדרך ארוכה". את המחאה הם כאמור לא מתכוונים להפסיק, וביום שלישי הם מתכננים גם צעדות ברחבי הארץ. "באתי לשבוע, אבל עד שראש הממשלה לא ידבר איתי, אני נשאר פה", מבהיר איילין.

(עדכון ראשון: 4:29)

אוהל מחאה למען שחרור אברה מנגיסטו מול מעון ראש הממשלה בירושלים. -, מערכת וואלה! NEWS
ההזמנה לשהייה במאהל המחאה/מערכת וואלה! NEWS, -

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully