וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אביו של אברה מנגיסטו: נתניהו אפילו לא מדבר על החזרת בני

משפחתו של האזרח הנמצא בידי חמאס ברצועת עזה משנת 2014 הקימה אוהל מחאה יחד עם פעילים ליד בית ראש הממשלה בירושלים וקוראת להתערב למען שחרורו. "נתניהו לא אומר כלום בנושא, לא שומעים אותו", אמר אביו וקרא להצטרף ולתמוך במאבק: "רוצה לראות את עיניו של בני"

צילום: אתיופיה הקטנה ורני כנפו, עריכה: תום זואילי

פעילים לשחרורו של אברה מנגיסטו הקימו היום (ראשון) אוהל מחאה מחוץ למעון ראש הממשלה ברחוב בלפור בירושלים. מנגיסטו חצה בשנת 2014 את גדר המערכת לכיוון רצועת עזה ומוחזק מאז בידי חמאס. איילין, אביו של מנגיסטו קרא להצטרף אליו למאהל המחאה בסרטון שהפיצו פעילים לשחרורו.

"בני עמי, עברו שלוש וחצי שנים", אמר איילין מנגיסטו. "הימים והלילות חשוכים לנו. לא חמאס ולא ממשלת ישראל - אף אחד לא אומר לנו אם הוא נמצא או לא. אנחנו מקימים אוהל מחאה בירושלים, אני אשהה שם ואתפלל שם. מבקש מכל מי שיכול לבוא ולהיות אתנו ולתמוך בנו". מנגיסטו פנה לראש הממשלה וביקש ממנו את התערבותו, "בנימין נתניהו עשה רבות למען המדינה, למה הוא לא מדבר? אני מבקש שיעזור לנו, שאני אזכה לראות את עיניו של בני".

עוד בוואלה! NEWS:
חודשו העבודות לבניית החומה התת קרקעית בגבול עזה; "המתח ירד"
חומת מגן מול האג: האינטרס הישראלי לפתוח בחקירת הירי בגבול
מלקחי המחאה נגד המשטר: איראן תחסום את הטלגרם לצמיתות

אוהל מחאה למען שחרור אברה מנגיסטו מול מעון ראש הממשלה בירושלים. -, מערכת וואלה! NEWS
מאהל המחאה שהורם מול מעון ראש הממשלה, היום/מערכת וואלה! NEWS, -

אילן, אחיו של אברה סיפר במאהל כי "אנחנו חיים בחוסר ודאות טוטאלית והמאהל הזה הוא תזכורת לראש הממשלה וחברי הקבינט שאמורים לדאוג לחייו ולא עושים מספיק מאמצים.אומרים לנו שעושים מאמצים אבל אין לנו מידע מה עשו". לדבריו, צריך להפעיל לחץ ציבורי "יש אזרח חסר ישע שלא הלך לפגוע באף אחד. ויש תחושה של פחד של הממשלה שלא מדברת עליו בכלל, חושבים שזה יפגע. ובינתיים אין לנו שום מידע. במערכת הביטחון אומרים שאין להן מידע על מצבו".

הוא הוסיף כי "חול המועד זה זמן שכולם עם המשפחות ובחגים הזיכרון של אברה חזק עוד יותר. אנחנו קוראים לציבור לבוא ולהתגייס. מקווים שעם ישראל יבין שיש פה משפחה שלמה שהחיים שלהם לא חיים. מדובר באזרח שבכללל לא קשור למלחמה".

עוד באותו נושא

אחיו של מנגיסטו באו"ם: "סייעו בשחרורו של אברה, הוא לא עשה רע לאיש"

לכתבה המלאה
אוהל מחאה למען שחרור אברה מנגיסטו מול מעון ראש הממשלה בירושלים. -, מערכת וואלה! NEWS
אוהל מחאה למען שחרור אברה מנגיסטו מול מעון ראש הממשלה בירושלים/מערכת וואלה! NEWS, -

אביו של אברה אמר במאהל כי הוא "עצוב מהשתיקה הרועמת של הממשלה. הממשלה לא דורשת להחזיר אותו ואפילו לא מוסרת מידע עליו. אם יישבו בשקט איך הבן שלי יחזור? ההתעלמות כואבת. השקט מצד ישראל וחמאס שובר אותנו. דורשים שבראש זקוף הממשלה תדרוש לדעת מה קורה איתו".

אמו של אברה, אגרנש, הוסיפה כי "החג עבר בצורה מאוד קשה. לפעמים אני מעדיפה לקבל גופה מאשר חוסר ודאות.שלוש שנים וחצי של חושך, לא יודעת מה לעשות. הממשלה לא עושה אפילו דברים מינימליים כמו לדרוש מידע עבור המשך ביקורי אסירים. הרי אין שום הצדקה להמשיך להחזיק אותו, הוא לא קשור לסכסוך".

בתוך כך, משפחתו של קצין צה"ל סגן הדר גולדין שנהרג במבצע "צוק איתן" בשנת 2014 וגופתו מוחזקת בידי חמאס פנתה הבוקר לממשלה ולמערכת הביטחון בדרישה כי יפעלו על פי החלטות הקבינט ולא ישיבו גופות של מחבלים הנמצאות בידי ישראל מאירועי יום שישי בגבול עזה. כלי תקשורת פלסטיניים דיווחו כי גופותיהם של שניים מההרוגים בהפגנות ביום שישי מוחזקות בישראל. על פי הדיווחים, מדובר בגופותיהם של שני מחבלים שהתקרבו ביום שישי בחסות ההפגנות אל גדר המערכת בצפון רצועת עזה וירו לעבר צה"ל. בדובר צה"ל סירבו להתייחס לפרטים.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
מנגיסטו, שאול וגולדין/מערכת וואלה!, צילום מסך

פרופ' שמחה גולדין שוחח הבוקר בנושא עם מתאם פעולות הממשלה בנושא השבויים והנעדרים, ירון בלום, וכן עם מתאם פעולות הממשלה בשטחים, אלוף יואב מרדכי. גולדין אמר כי "ישראל חייבת להשתמש בגופות כקלף מיקוח מול חמאס ולהחזיק בהן עד למציאת פתרון והשבת החיילים. מכיוון שהחלטות הקבינט לא מיושמות במלואן, אנו חשים חובה להבהיר לממשלה את עמדתנו הנחרצת בנושא זה".

בחודש נובמבר בשנה שעברה נשא דברים במטה האו"ם בניו יורק, אילן גשאו, אחיו של אברה מנגיסטו ואמר כי ארגון חמאס "משחק באכזריות בגורלו של אזרח לוקה בנפשו, שלא עשה רע לאיש, בניגוד גמור למוסר אנושי בסיסי ולכל חוק ואמנה בינלאומיים". האח הוסיף כי המשפחה קוראית לקהילה הבינלאומית "להפעיל את כל כובד משקלה כדי לסייע בשחרורו של אברה, ולהפעיל לחץ על חמאס ועל ארגוני הסיוע".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully