וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מלקחי המחאה נגד המשטר: איראן תחסום את הטלגרם לצמיתות

1.4.2018 / 10:21

יו"ר הוועדה לביטחון לאומי ולמדיניות חוץ אמר כי ההחלטה התקבלה משיקולי ביטחון בקרב "הדרגים הגבוהים ביותר". זאת, לדבריו, בשל התפקיד "ההרסני" שמילאה האפליקציה להעברת מסרים בזמן ההפגנות ההמוניות שפרצו בסוף השנה החולפת

צילום: רויטרס, עריכה: יוסי אלטר

איראן תחסום את שירותי הטלגרם שלה מתוך שיקולים ביטחוניים - כך דיווח אתמול (שבת) האתר האיראני משרגניוז, שציטט את יו"ר הוועדה לביטחון לאומי ולמדיניות חוץ בפרלמנט, עלא א-דין בורוג'רדי. לדבריו, ההחלטה התקבלה ב"דרגים הגבוהים" ביותר והאפליקציה תוחלף במערכת מקומית.

הבכיר הסביר כי ההחלטה לחסום את השירות הפופולרי היא תגובה לתפקיד "ההרסני" שמילאה האפליצקיה להעברת מסרים בזמן המחאות נגד הממשלה, שהחלו בסוף דצמבר האחרון, ובהן נהרגו לפחות 25 בני אדם וכ-5,000 איש נעצרו.

במהלך המחאות נגד המשטר, נחסמה זמנית האפליקציה, שלה יש 40 מיליון משתמשים באיראן. עם זאת, כ-10% מקרב המשתמשים הצליחו להתחבר אליה דרך שרתים עוקפים.

נשיא ארצות הברית דונלד טראמפ, שהביע תמיכה במפגינים, התייחס בזמן המהומות לשיבושים המכוונים באינטרנט ולחסימות הרשתות החברתיות. "איראן סגרה את האינטרנט כדי שהמפגינים השלווים לא יוכלו לתקשר. לא טוב!", כתב באחד מציוציו בנושא.

לקריאה נוספת בנושא
משמרות המהפכה של איראן: הבסנו את "המרד" של אויבי המשטר
רוחאני על המחאה באיראן: מותר להפגין, צריך לשפר את חיי התושבים

נשיא איראן רוחאני בעצרת לציון המהפכה האסלאמית, פברואר 2018. רויטרס
המשטר למד לקח. עצרת לציון המהפכה האסלאמית, בחודש שעבר/רויטרס

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully