וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בכיר חמאס הזהיר: "אם תיק השבויים ייסגר - יהיה מקרה רון ארד"

יפעת רוזנברג

23.7.2019 / 22:48

דובר הזרוע הצבאית נאם ברקע 5 שנים ל"צוק איתן" והאשים את ישראל בהטעיית משפחות החללים. "יש הזדמנות אמתית לפתור את נושא השבויים והנעדרים", טען. הוא פנה למשפחות גולדין ושאול: "עליכן לשאול איפה השאירו את בניכם". על מנגיסטו אמר: "החזרתו לא הועלתה מול המתווכים"

צילום: רוני כנפו, עריכה: ניב מעוז

בכיר חמאס אבו עוביידה, דובר גדודי עז א-דין אל-קסאם, הזרוע הצבאית של הארגון, נשא היום (שלישי) נאום בנושא השבויים והנעדרים הישראלים ברצועה. זאת, ברקע חמש שנים למבצע "צוק איתן" ומחאת הורי החללים סגן הדר גולדין וסמ"ר אורון שאול, שגופותיהם מוחזקות בידי חמאס בעזה. "יש הזדמנות אמתית לפתור את נושא השבויים והנעדרים - אם ההנהגה (ממשלת ישראל - י"ר) רצינית בפתיחת התיק הזה". עם זאת, הוא הזהיר כי אם התיק "ייסגר סופית יהיה לכם מקרה רון ארד".

בטקס האזכרה הממלכתי לחללי מבצע ''צוק איתן'' שנערך היום בהיכל הזיכרון בהר הרצל, ראש הממשלה נתניהו הדגיש את מחויבותו להשיב את גופותיהם של גולדין ושאול וכן את אזרחי ישראל המוחזקים בעזה. "אנחנו עושים הרבה, הרבה מאוד", אמר ראש הממשלה. במקביל, משפחות גולדין ושאול וכן משפחות שכולות נוספות החרימו את הטקס וקיימו אירוע הזדהות אלטרנטיבי.

אבו עוביידה תקף את ממשלת ישראל בכך שמטעה את הציבור ומשקרת לו בנושא השבויים והנעדרים. זאת בתגובה לדבריו של נתניהו בטקס האזכרה הממלכתי לחללי צוק איתן בהר הרצל על מחויבותו ועשייתו הרבה להשבת גופות גולדין ושאול ואזרחי ישראל המוחזקים בעזה. "במשך חמש שנים ממשיכה ממשלחת הכיבוש להטעות ולשקר בנושא השבויים, מתברר שההצהרות וההכרזות שלנו הן הישרות ולא הנהגת האויב הכוזבת", טען.

בכיר בחמאס שהזהיר מפני מקרה נוסף של רון ארד. אתר רשמי
''לא העלו את נושא מנגיסטו מול המתווכים ולא ניסו לשאול עליו''. בכיר חמאס אבו עוביידה/אתר רשמי

בכיר ארגון הטרור פנה אל משפחות גולדין ושאול ואמר כי עליהן לשאול את ראש הממשלה בנימין נתניהו, רמטכ"ל דאז ח"כ בני גנץ ומי ששימש הרב הצבאי באותה תקופה רפי פרץ, מדוע הטעו אותם. "עליכן לשאול את נתניהו ויעלון וגנץ איפה הם השאירו את הבנים שלכם, ועליכן לשאול את רפי פרץ הרב הצבאי הראשי איך הוא הטעה אתכם ונתן לכם מידע שמשרת מטרות פוליטיות זולות".

עוד טען הבכיר כי ישראל מתעלמת מנושא השבויים והנעדרים הישראלים שמוחזקים בידי ארגונו בטענה כי מדובר בגופות. "מדוע הם לא יוזמים את החזרת הגופות, הם יודעים שהמחיר שישלמו על גופות הרוגים הוא מחיר צנוע בהשוואה לחיים", תהה.

לטענתו, ישראל מעולם לא העלתה את נושא השבתו של האזרח הישראלי אברה מנגיסטו שמוחזק בידי חמאס. "אנחנו מדגישים שהאויב לא העלה את נושא מנגיסטו מול המתווכים ולא ניסה לשאול עליו אם הוא מהחיים או מהמתים, הוא מפלג את הציבור שלו על בסיס גזעי".

ראש הממשלה בנימין נתניהו נושא דברים במהלך טקס האזכרה לחללי מבצע צוק איתן בהר הרצל, 23.07.2019. קובי גדעון / לע"מ, אתר רשמי
נתניהו בטקס הממלכתי, היום/אתר רשמי, קובי גדעון / לע"מ

אביו של הדר, שמחה גולדין אמר היום כי "חמש שנים עברו מאז צוק איתן, אבל צוק איתן לא הסתיים כי שני חיילים נשארו בעזה". הוא תקף בחריפות את ראש הממשלה ושר הביטחון ואמר כי אינו "עושה את מה שצריך כדי להחזיר את החיילים ולא בסדר העדיפות הנכון. הם צריכים להיות לפני כל פתרון ולפני שבונים ומשקמים בעזה. זאת הייתה הבטחתו בחודש הראשון אחרי שהדר נהרג ולא נניח לו. בעזרת הציבור נדאג שהוא ישיב את החיילים שהוא שלח לנו".

אירוע הזדהות אלטרנטיבי עם משפחות גולדין ושאול, היכל הזכרון הלאומי, הר הרצל, 23.07.2019. רוני כנפו
משפחת גולדין באירוע ההזדהות האלטרנטיבי, היום/רוני כנפו

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully