וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

במהלך פעילות מבצעית: האקרים של חמאס ניסו לאסוף מידע מלוחמים

14.7.2019 / 20:29

צה"ל חשף ניסיון של האקרים של הארגון לאסוף מידע מלוחמים בחטיבת צנחנים דרך הודעות ווטסאפ שנשלחו לחיילים כדי לדלות מידע מסווג. דובר צה"ל: באירוע זה בדומה לאירועים קודמים נתקבלו דיווחים אודות פעילות חריגה. בעקבותיהם צה"ל ביצע מעקב אחר הפעילות

צילום: דובר צה"ל, עריכה: ניב מעוז

צה"ל חשף הערב (ראשון) ניסיון של האקרים מארגון הטרור חמאס לאסוף מידע מלוחמים בחטיבת צנחנים במהלך פעילות מבצעית. האקרים הפלסטינים שלחו הודעות לחיילים כדי לדלות מידע מסווג באמצעות הודעות וואטסאפ. המידע הועבר לגורמי אבטחת המידע בצה"ל.

האקרים של ארגון הטרור, לפי החשד, הפעילו מאמץ לדלות מידע מלוחמים בצה"ל במהלך תעסוקה מבצעית באוגדת עזה באמצעות מסרונים. מספר חיילים מחטיבת הצנחנים דיווחו למפקדים על הודעות משונות מגורמים אלמונים שביקשו בהודעות ווטסאפ לקבל חומר מסווג מאוד.

באחד המקרים התבקש לוחם מגדוד 890 לשלוח קובץ על הכשרת הגדוד. החייל דיווח על כך מפקדיו שהעבירו את המידע לקצין אבטחת המידע בחטיבה. ללוחמים בשטח מסרו כי מדובר בפעילות מתוחכמת של חמאס שמטרתה לאסוף מידע רגיש וקריטי אודות הכוחות הלוחמים של צה"ל במסגרת ההיערכות שלהם למלחמה הבאה כולל למידה של דפוסי פעולה, נהלים ושיטות. מקרים דומים דווחו גם בחטיבות חי"ר אחרות.

ניסיונות חמאס לשלוף מידע במהלך שיחות וואצפ עם לוחמי גדודים. אתר רשמי
איזה גדוד אתה אחי? הודעות הווטסאפ שנשלחו ללוחמים/אתר רשמי
ניסיונות חמאס לשלוף מידע במהלך שיחות וואצפ עם לוחמי גדודים. אתר רשמי
הודעות הווטסאפ שנשלחו ללוחמים/אתר רשמי
ניסיונות חמאס לשלוף מידע במהלך שיחות וואצפ עם לוחמי גדודים. אתר רשמי
הודעות הווטסאפ שנשלחו ללוחמים/אתר רשמי

האקרים הפלסטינים ביקשו לכלות את גרף האימונים, שמות גדודים, מבנה האימונים ועוד. לפי המסרונים שקיבלו הלוחמים בהודעות הווטסאפ התברר כי החמאס הצליח לאתר מידע. אין זו הפעם הראשונה שבה החמאס מפעיל דמויות פיקטביות ומתחזה לחיילי צה"ל כדי לאתר מידע רגיש על פעילות צה"ל. החמאס מפעיל צוותים שלמים לאיתור מידע, לפריצה ופעילות סייבר ברשת האינטרנט.

"צה"ל מודע לפעילות האויב ועוקב אחר מאמציו ברשתות החברתיות"

מדובר צה"ל נמסר כי "באירוע זה, בדומה לאירועים קודמים, התקבלו דיווחים אודות פעילות חריגה, בעקבותם צה"ל ביצע מעקב אחר הפעילות. צה"ל מודע לפעולותיו של האויב, עוקב אחר מאמציו ברשתות החברתיות וקורא לחיילים ואזרחים להתנהל באופן בטוח ברשת ולהמשיך לנהוג בעירנות ובאחריות. בימים אלו מציינים שנה למבצע 'לב שבור' בו צה"ל חשף את פעילות חמאס כנגד המשרתים, ברשתות החברתיות. המבצע תרם רבות להעלאת מודעות וערנות החיילים, דבר אשר בא לידי ביטוי גם באירוע הנוכחי".

פלס"ר שריון. דובר צה"ל
חמאס ניסה לדלות מידע מלוחמים במהלך פעילות מבצעית/דובר צה"ל

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully