וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מתיחות בדרום: שתי רקטות שנורו מהרצועה התפוצצו בשטחים פתוחים

מדובר צה"ל נמסר כי זוהו שני שיגורים מהרצועה, וכי לא היו נפגעים או נזק. במהלך היום צה"ל תגבר את פריסת כיפת ברזל בדרום ופעל באיפוק מול ההפגנות, כחלק מהיערכות לתגובה אפשרית של חמאס להרג אחד מפעיליו אתמול

עריכה: ליר שפיגלר

התחממות בדרום - עדכונים אחרונים:

  • שתי רקטות נורו מרצועת עזה ונחתו בשטחים פתוחים
  • צה"ל תגבר את פריסת כיפת ברזל בדרום
  • 6,500 פלסטינים הפגינו על גבול רצועת עזה

התרעת צבע אדום נשמעה הערב (שישי) בקיבוצים ניר יצח וסופה שבעוטף עזה. מדובר צה"ל נמסר כי זוהה שיגור רקטה מהרצועה לעבר ישראל, ובמועצה אזורית אשכול אמרו כי היא נחתה בשטח פתוח. זמן קצר לאחר מכן זוהה שיגור נוסף לעבר המועצה האזורית שער הנגב, אולם מערכת ההתרעה לא הופעלה ביישובים והיא נפלה בשטח פתוח. לא היו נפגעים ולא נגרם נזק.

השיגורים באו בסיומו של יום מתוח בגבול הרצועה, זאת מחשש לתגובה אפשרית של חמאס להרג אחד מפעיליו בטעות אתמול על ידי כוחות צה"ל. במהלך היום תגבר צה"ל את פריסת מערכת כיפת ברזל באזור הדרום, מחשש לשיגורים רחבי היקף.

לקריאה נוספת:
מחשש להסלמה: צה"ל תגבר את פריסת כיפת ברזל בדרום
פעיל חמאס נורה למוות ליד גדר הרצועה; צה"ל: מקור הירי אי הבנה

שיגור רקטות מרצועת עזה, 8 באוגוסט 2018. רויטרס
שיגור רקטות מרצועת עזה/רויטרס

בשעות אחר הצהריים התאספו כ-6,500 פלסטינים על גדר המערכת והפגינו במוקדים שונים. חלק מהמפגינים הבעירו צמיגים ואף השליכו מטעני חבלה מאולתרים לעבר הלוחמים. לא היו נפגעים בתקריות. במשרד הבריאות בעזה אמרו כי 55 פלסטינים נפצעו בהפגנות, בהם אחד באורח אנוש.

בתקרית אחרת סמוך לגדר, הצליחו פעילים להתקרב לסיור של צה"ל על גבול עזה ולהשליך בקבוק תבערה לעבר אחד מכלי הרכב שעלה בלהבות כתוצאה מכך.

הפגנות בגבול רצועת עזה - 12 יולי 2019. אתר רשמי
הפגנות בגבול הרצועה, היום/אתר רשמי

בד בבד, משלחת מצרית נכנסה היום שוב לרצועת עזה על מנת למנוע את קריסת הסכם ההבנות בין ישראל וחמאס בצל האירועים האחרונים. בכיר חמאס פתחי חמאד הזהיר את ישראל והציב בפניה אולטימטום לעמוד בהבנות בתוך שבוע.

במהלך היום צה"ל חסם את צירי הגישה אל גדר המערכת כשהמשטרה הצבאית מאבטחת מוקדי חיכוך לאורך הגדר. משעות הבוקר טיפלו הכוחות בלמעלה משישה מקרים של ירי הרחקה לאורך גבול הרצועה כדי להרחיק גורמים חשודים מהצד הפלסטיני מלהתקרב לגדר המערכת.

מפגינים פלסטינים בגבול רצועת עזה, הפרות סדר, 12 יולי 2019. עיבוד תמונה
פינוי פצועים במהלך ההפגנות ברצועה, היום/עיבוד תמונה

אתמול הודו בצה"ל בטעות בזיהוי שנעשתה על הגדר, כמה שעות לאחר שהפלסטינים דיווחו על מותו של פעיל חמאס מכוח הריסון הפועל על הגבול. "הפעיל הגיע למרחב הגדר בעקבות שני פלסטינים שנעו בסמוך לה", נטען בהודעת דובר צה"ל. "בדיעבד עולה, כי כוח צה"ל שהגיע לאירוע זיהה את פעיל הריסון כמחבל חמוש וביצע ירי שמקורו באי הבנה". עוד נמסר מדובר צה"ל כי האירוע יתוחקר.

בימים האחרונים התקבלו כמה דיווחים על הגעה של חמושים לגדר ובוצע ירי הרחקה ללא נפגעים. גדודי אל-קסאם הגיבו אז באיום: "הכיבוש ירה בכוונה על אחד מלוחמינו בעת ביצוע משימתו, אנחנו מקיימים בדיקה והערכת מצב של הפשע הזה, האויב יישא בהשלכות של המעשה הנפשע".

(עדכון ראשון: 21:58)

חסימות צירים בעוטף עזה 12 ביולי 2019. אמיר בוחבוט
חסימות צירים בעוטף עזה, היום/אמיר בוחבוט
חסימות צירים בעוטף עזה 12 ביולי 2019. אמיר בוחבוט
חסימות צירים בעוטף עזה, היום/אמיר בוחבוט
מפגינים פלסטינים בגבול רצועת עזה, הפרות סדר, 12 יולי 2019. עיבוד תמונה
עזה, היום/עיבוד תמונה

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully