וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

פעיל חמאס נורה למוות ליד גדר הרצועה; צה"ל: מקור הירי אי הבנה

גיא אלסטר, אמיר בוחבוט ויפעת רוזנברג

11.7.2019 / 15:24

הפלסטינים דיווחו שאיש הזרוע הצבאית נורה למוות בצפון עזה בידי כוחות הביטחון. בדובר צה"ל הבהירו שמדובר באיש כוח הריסון של הארגון שהתקרב לגדר בעקבות שני פלסטינים שנעו לידה. "הכוח זיהה את הפעיל כמחבל וביצע ירי שמקורו באי הבנה". חמאס איים: "האויב יישא בהשלכות"

עריכה: ליר שפיגלר

פלסטיני נהרג הבוקר (חמישי) מאש צה"ל בגבול רצועת עזה. הכוחות ירו לעבר הפעיל, מחמוד אחמד סברי אל-אדהם, שזוהה בשוגג כמחבל בזמן שהתקרב אל הגדר הגבול. הוא נפצע ולאחר מכן נקבע מותו.

כמה שעות לאחר שמשרד הבריאות הפלסטיני דיווח על הירי, מדובר צה"ל נמסר כי תחקור ראשוני העלה כי מדובר בירי בשוגג לעבר פעיל מכוח הריסון של חמאס, הפועל סמוך לגדר הגבול. לפי הודעת דובר צה"ל, הפעיל הגיע למרחב הגדר בעקבות שני פלסטינים שנעו בסמוך לה. "בדיעבד עולה, כי כוח צה"ל שהגיע לאירוע זיהה את פעיל הריסון כמחבל חמוש וביצע ירי שמקורו באי הבנה". עוד נמסר מדובר צה"ל כי האירוע יתוחקר.

בימים האחרונים התקבלו כמה דיווחים על הגעה של חמושים לגדר ובוצע ירי הרחקה ללא נפגעים. גדודי אל-קסאם הגיבו באיום: "הכיבוש ירה בכוונה על אחד מלוחמינו בעת ביצוע משימתו, אנחנו מקיימים בדיקה והערכת מצב של הפשע הזה, האויב יישא בהשלכות של המעשה הנפשע".


לקריאה נוספת:
שתי שריפות ביום לעומת שמונה אשתקד: ירידה במספר הדליקות בעוטף עזה
חמאס ערך תרגיל פתע בעזה לדימוי התנגשות עם כוחות צה"ל ברצועה
היום שאחרי החומה: כשעשרות רחפנים של "צבא חמאס" יחדרו לישראל

גבול רצועת עזה -21 יוני 2019. רויטרס
גבול רצועת עזה, יוני 2019/רויטרס

בתוך כך, ראשי מועצות ותושבים בעוטף עזה נפגשו עם חברי ועדת חוץ וביטחון בקיבוץ סעד. בפגישה, נמתחה ביקורת על תפקוד הממשלה. ראש עיריית שדרות, אלון דוידי, תקף את נציגי משרד הביטחון ופיקוד העורף כשאמר: "אין לכם שום תכנית למיגון המרחב הציבורי בעיר שדרות שגדלה מידי שנה באלפי תושבים חדשים. מיליארדי שקלים לטובת מכשול - יש למדינה, אבל תקציב למחסה מפני רקטות להגנה על התושבים - אין!". ניר שוחט, בעל רשת מסעדה בשדרות, הוסיף: "הקמנו עסק ואנחנו מרגישים שהונו אותנו כי הבטיחו סיוע. אני לא מצליח לסגור את החודש. אני לא מצליח לממן את הפסדי הטרור. איבדנו את המוטיבציה. מדינת ישראל נתנה לחמאס לנצח אותנו. המדינה לא נותנת לנו ביטוח".

עוד בוואלה!

"המאפיה הסיציליאנית קטנה עלינו": כשהעובדות של שרה נתניהו פתחו את הפה

לכתבה המלאה
מחמוד אחמד צברי אל-אדהם. צילום מסך
מחמוד אחמד צברי אל-אדהם, פעיל חמאס שנהרג הבוקר/צילום מסך

מוקדם יותר השבוע הודיע דובר צה"ל על חשיפת מנהרה נוספת בדרום רצועת עזה. תוואי המנהרה נחשף בגלל בניית המכשול התת-קרקעי בגבול הרצועה. מטעם המועצה האזורית אשכול נמסר כי "המנהרה אותרה הודות לאמצעי ההגנה הטכנולוגיים פורצי הדרך שמופעלים לאורך גבול הרצועה כדי להגן על יישובינו. המנהרה לא מהווה איום ונמצאת בטיפול צה"ל. אנו מודים לחיילי וקציני צה"ל הפועלים בנחישות ובאומץ לב בהגנה על יישובינו".

ראש המועצה, גדי ירקוני, הוסיף כי "מאז צוק איתן אנו זוכים למעטפת הגנתית מערכתית ומקיפה שמוכיחה את עצמה, המכשול מפני איום המנהרות וכיפת ברזל. המכשול שנבנה במהירות לאורך הגבול מסכל את איום מנהרות הטרור ואת אירועי החדירה. ההגנה הזאת מאפשרת לנו להשקיע בפיתוח, צמיחה וקליטה ביישובים ובזה אנו עוסקים. אנו יודעים שצה"ל פועל גם מול טרור הבלונים וסומכים שגם לכך ידע לתת פתרון מלא".

חשיפת מנהרה באזור חאן יונס 10 בדצמבר 2017. דובר צה"ל, מערכת וואלה! NEWS
המנהרה שנחשפה בתחילת השבוע/מערכת וואלה! NEWS, דובר צה"ל

המנהרה נחשפה ברקע המאמצים לשמור על הסכם הרגיעה בין ישראל וחמאס. מוקדם יותר באותו היום לוחמי צה"ל הפילו רחפן שחדר משטח רצועת עזה. הוא נשלח לבדיקה. בעקבות זאת, בקיבוץ זיקים שבעוטף עזה הוגברה הכוננות, והתושבים נקראו להגביר ערנות ולדווח לגורמי ביטחון על אירועים חשודים.

רחפן בעזה , יולי 2019. חדשות בטחון שדה, אתר רשמי
הרחפן שהופל/אתר רשמי, חדשות בטחון שדה

בסוף השבוע שעבר השתתפו יותר מ-5,000 פלסטינים בהפגנות על גדר הגבול. חלק מהמפגינים השליכו מטענים, בקבוקי תבערה, יידו אבנים ואף ניסו לחצות את הגבול. צה"ל בתגובה עשה שימוש באמצעים לפיזור הפגנות. כמו כן, שלושה חשודים שחצו את הגדר נעצרו והועברו לחקירת כוחות הביטחון, כשעל אחד מהם נתפסה סכין. גורמי צבא ציינו כי הפיקוד הבכיר הנחה את הכוחות להכיל את האירועים ולהימנע מחיכוך. משרד הבריאות הפלסטיני מסר כי 40 מוחים נפצעו במהלך ההפגנות, 20 מהם כתוצאה מירי. נוסף לכך, כלי תקשורת מקומיים דיווחו כי רימון גז פגע ישירות באמבולנס באזור חאן יונס.

במסגרת ההסכם בעזה, ישראל התחייבה להחזיר את מרחב הדיג ל-15 מייל ימיים ולהתיר העברת ארבע מכליות סולר לרצועה. זאת לאחר התחייבות מצד חמאס על הפסקת האלימות נגד ישראל. עם זאת, גורם הבהיר כי אם ארגון הטרור לא יעמוד בהתחייבות - ישראל תחזיר את הסנקציות.

(עדכון ראשון: 12:20)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully