וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

חמאס ערך תרגיל פתע בעזה לדימוי התנגשות עם כוחות צה"ל ברצועה

אמיר בוחבוט, גיא אלסטר ויפעת רוזנברג

9.7.2019 / 22:21

ארגון הטרור קיים תרגיל רחב היקף כשלוש שעות, לקראת אפשרות של התנגשות מול כוחות צה"ל. הפלסטינים דיווחו כי משרד הפנים הכריז על רמת כוננות גבוהה וכל המעברים נסגרו. במקביל, יממה לאחר איתורה, צה"ל פרסם תיעוד של העבודות על תוואי המנהרה שנחשפה בדרום רצועת עזה

צילום: דובר צה"ל

מתיחות ברצועת עזה | כל העדכונים

  • חמאס ערך תרגיל פתע רחב היקף במשך כשלוש שעות לדימוי התנגשות עם כוחות צה"ל
  • הפלסטינים: במהלך התרגיל משרד הפנים סגר את כל המעברים ורמת הכוננות הועלתה
  • נציג ארגון הדייגים הפלסטיני: המרחב הימי נסגר לדיג לשלוש שעות ונפתח בתום התרגיל
  • במקביל: צה"ל פרסם את תיעוד המנהרה שנחשפה בדרום הרצועה

חמאס ערך היום (שלישי) תרגיל פתע צבאי רחב היקף, המדמה התנגשות עם כוחות צה"ל ברצועת עזה. במסגרת התרגיל שהתקיים קרוב לשלוש שעות, פעילי הזרוע הצבאית של הארגון תרגלו תקרית ביטחונית עם הכוחות הישראלים שבמהלכה פונו כוחות מעמדות בגבול ופעילות אזרחית של דייגים במרחב הימי - נאסרה.

הפלסטינים דיווחו כי כוחות חמאס הועברו לאורך הגבול, במקביל משרד הפנים הפלסטיני הודיע על העלאת רמת הכוננות וסגירת כל מעברי הגבול והמרחב הימי. נציג ארגון הדייגים מסר כי התקבלה הודעה על סגירת המרחב הימי מהערב ועד להודעה חדשה. ואולם בתום התרגיל נפתח המרחב הימי מחדש.

לקריאה נוספת בנושא
היום שאחרי החומה: כשעשרות רחפנים של "צבא חמאס" יחדרו לישראל
צה"ל הפיל רחפן שחדר מרצועת עזה; בזיקים הוגברה הכוננות
5,000 מפגינים בשלושה מוקדים: 40 פלסטינים נפצעו ברצועת עזה

מעברי גבול 9 ביוני 2019. אתר רשמי
המרחב הימי נסגר לדייגים עד להודעה חדשה. חסימת המעברים ברצועת עזה, הערב/אתר רשמי

"בשל ניסיון של גורמים עוינים לפגוע בביטחון ובסדר הכללי בוצע תרגיל כוננות ביטחונית ואזורית וכן הופעלו ועדות חירום", כך נמסר בהודעת משרד הפנים הפלסטיני עם פתיחת התרגיל. "המשרד ביצע תמרון חירום שעסק בתרחיש פתע של איום בטחוני, זאת במסגרת כוננות הכוחות ומערכת הביטחון".

מעברי גבול 9 ביוני 2019. אתר רשמי
"המשרד ביצע תמרון חירום שעסק בתרחיש פתע של איום בטחוני". חסימת המעברים ברצועת עזה, הערב/אתר רשמי

ההערכות הן כי חמאס תרגל את כוחותיו כדי למנוע תרחיש דומה לתקרית פעילות הכוח המיוחד בחאן יונס, במהלכה נהרג סא"ל מ'. עם זאת, גורם ביטחוני מסר בתגובה כי "בשלב זה טרם ברור אם הפעילות הפלסטינית ברצועת עזה קשורה לחשיפת תחקיר צה"ל אודות פעילות הכוח המיוחד בחאן יונס, או לחשיפת המנהרה אתמול בגבול רצועת עזה".

יממה לאחר שנחשפה: צה"ל פרסם את תיעוד המנהרה בדרום עזה

בתוך כך, יממה לאחר שהתגלה תוואי מנהרה בדרום רצועת עזה, דובר צה"ל פרסם היום תיעוד מהעבודות במקום. במהלך עבודות לבניית המכשול התת-קרקעי בגבול התגלה התוואי ובצה"ל החלו לחקור את הממצאים. "מאז מבצע 'צוק איתן' אותרו ונוטרלו 18 מנהרות טרור שנחפרו על ידי ארגוני הטרור במטרה לפגוע באזרחי ישראל ובריבונותה", נמסר מדובר צה"ל.

המנהרה נחשפה ברקע המאמצים לשמור על הסכם הרגיעה בין ישראל וחמאס. אתמול לוחמי צה"ל הפילו רחפן שחדר משטח רצועת עזה. הוא נשלח לבדיקה. בעקבות זאת, בקיבוץ זיקים שבעוטף עזה הוגברה הכוננות, והתושבים נקראו להגביר ערנות ולדווח לגורמי ביטחון על אירועים חשודים.

מעברי גבול 9 ביוני 2019. אתר רשמי
חסימת המעברים ברצועת עזה, הערב/אתר רשמי

ראש מועצת אשכול, גדי ירקוני, אמר אתמול בתגובה לחשיפת המנהרה כי "מאז צוק איתן אנו זוכים למעטפת הגנתית מערכתית ומקיפה שמוכיחה את עצמה - המכשול מפני איום המנהרות וכיפת ברזל. המכשול אשר נבנה במהירות לאורך הגבול מסכל את איום מנהרות הטרור ואת אירועי החדירה. ההגנה הזאת מאפשרת לנו להשקיע בפיתוח, צמיחה וקליטה ביישובים ובזה אנו עוסקים. אנו יודעים שצה"ל פועל גם מול טרור הבלונים וסומכים שגם לכך ידע לתת פתרון מלא".

(עדכון ראשון: 19:31)

תוואי מנהרה שנחשף בגבול עזה 9 ביוני 2019. דובר צה"ל
מאז צוק איתן אותרו ונוטרלו 18 מנהרות טרור שנחפרו. מתוך התיעוד שהתפרסם, היום/דובר צה"ל
אנשי חמאס באזכרה להרוגי מבצע צוק איתן בעזה, ספטמבר 2104. רויטרס
תרגול פתע רחב היקף. לוחמי חמאס/רויטרס

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully