וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

5 שנים בשבי חמאס: עצרת הזדהות למען אברה מנגיסטו

8.9.2019 / 10:48

בני משפחה, תנועות נוער ופעילים חברתיים צפויים להתכנס בשעה 18:30 ברחבת מוזיאון תל אביב, בקריאה לפעול למען שחרורו של הצעיר שנשבה ב-2014 בעזה. "קוראים לציבור הרחב לבוא לקחת חלק", אמרו המארגנים. אחיו: "עדיין מקווים לטוב"

צילום: מטה המאבק לשחרור אברה מנגיסטו

במלואת חמש שנים להחזקתו בשבי חמאס, בני משפחה תנועות נוער ופעילים חברתיים מארגנים הערב (ראשון) עצרת הזדהות עם הצעיר אברה מנגיסטו. העצרת, תחת הכותרת "הנוער מתאחד למען אברה", תתקיים ברחבת מוזיאון תל אביב ובמהלכה יביאו בני המשפחה את סיפורו של הצעיר בפני המשתתפים.

"כל שנה שחולפת קשה יותר, אנחנו כואבים מאוד ומקווים לטוב", אמר אילן, אחיו של אברה מנגיסטו. "לצערי לא נעשו מאמצים לשחרר אותו, היינו רוצים שהממשלה תפעל יותר אצל גורמים בינלאומיים ואצל ארגון זכויות אדם בעולם, זה לא נעשה מספיק.אנחנו רוצים להעביר מסר שצריך לדאוג לגורלו של האזרח. אחי הוא אזרח חף מפשע, אין ספק שצריך לעשות יותר ולהעלות את הנושא לסדר היום".

אברהם מנגיסטו, הצעיר הישראלי שנמצא בידי חמאס. באדיבות המשפחה
5 שנים בשבי. מנגיסטו/באדיבות המשפחה

מנגיסטו נשבה לאחר שצעד מביתו שבאשקלון לחוף זיקים, ומשם חצה את הגבול הימי בין עזה לישראל. מאז ספטמבר 2014 הוא מוחזק בידי חמאס ואין פרטים בנוגע למצבו. במסגרת העצרת יועלה שוב סיפור של מנגיסטו, שחווה משבר נפשי עמוק עקב מות אחיו. לטענת המשפחה, המשבר הנפשי שחווה הוביל לחציית הגבול, לעיני מצלמות האבטחה של צה"ל.

במהלך האירוע יתקיימו מעגלי שיח משולבים של חברי התנועות השונות, שם הנוער ידון בנושא ויעלו רעיונות כיצד הם והארגונים שלהם יכולים לשמור את הנושא בעיני הציבור ובלב של כולם. "בסיום האירוע נישא תפילה, ברכה, איחול שכל השבויים ונעדרים ישובו", אמרו מארגני האירוע.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully