וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ההסתננות לסוריה: כתב אישום הוגש נגד הצעירה שחצתה את הגבול

7.3.2021 / 14:05

לבימ"ש השלום בנצרת הוגש אישום נגד הצעירה ממודיעין עילית, שפרטיה טרם הותרו לפרסום. היא הוחזרה לישראל בתיווך רוסיה, לאחר שתושבים בסוריה איתרו והעבירו אותה לידי כוחות הביטחון המקומיים. לפי דיווחים, כחלק מעסקת השבתה ישראל רכשה חיסוני קורונה עבור סוריה

בווידאו: ישראל וסוריה מנהלות מגעים בתיווך רוסיה להשבת אזרחית ישראל שחצתה את הגבול/צילום: רויטרס

לבית משפט השלום בנצרת הוגש היום (ראשון) כתב אישום נגד הצעירה שחצתה את הגבול לסוריה. הצעירה, תושבת מודיעין עילית בת 25 שיצאה בשאלה, שבה לארץ מרוסיה לפני כשבועיים לאחר שהוחזקה במשך כמה שבועות בסוריה. בין העבירות שיוחסו לה: יציאה מהארץ שלא כדין וכן עבירה על חוק הכניסה לישראל.

ככל הנראה, היא חצתה את הגבול, ואחרי שהגיעה לכפר סורי סמוך לגבול עם ישראל - גילו המקומיים כי היא ישראלית והעבירו אותה לידי כוחות הביטחון הסוריים. ישראל גילתה על האירוע משיח עם ממשלת רוסיה. אחרי שנחקרה על ידי הסורים, הם הבינו במהרה כי לא מדובר במרגלת, והחליטו להגיע לעסקה עם ישראל, שחלק מפרטיה עדיין אסורים לפרסום.

הישראלית שחצתה את הגבול לסוריה תועדה ע"י חיזבאללה. ללא, צילום מסך
הישראלית שחצתה את הגבול בתיעוד שפרסם חיזבאללה/צילום מסך, ללא

עורכי הדין ענת יערי ואיאד עאזם מהסנגוריה הציבורית, שמייצגים את הצעירה, מסרו כי "בניגוד למקרי עבר בהם הייתה פגיעה בביטחון המדינה ולא הוגש כתב אישום נגד אנשים שחצו את הגבול, במקרה זה ברור לכל שהצעירה לא פגעה ולא הייתה לה כוונה לפגוע בביטחון המדינה. לכן תמוה מאוד שדווקא כנגד צעירה ללא עבר פלילי שמתמודדת עם רקע מורכב, בחרו להגיש כתב אישום".

השניים הוסיפו כי "לאחר שנלמד את חומרי החקירה נשקול את המשך צעדינו המשפטיים".

מבט לקוניטרה מהר בנטל, 22 באוגוסט 2020. יונתן זינדל, פלאש 90
עסקת החזרתה של הצעירה עוררה סערה. גבול סוריה/פלאש 90, יונתן זינדל

במסגרת העסקה מול סוריה, הותר לפרסום כי שוחררו שני רועי צאן סורים. גורמי ביטחון העריכו כי מעצר רועי הצאן בוצע בהנחה שישמשו כקלף מיקוח למשא ומתן עתידי. סוכנות הידיעות הרשמית הסורית דיווחה כי ישראל שחררה גם את האסירים הסורים מוחמד חוסיין וטארק אל-עבידאן בתמורה להחזרתה. בצעד נוסף, ישראל קיצרה בשלושה חודשים את עבודות השירות של האסירה ניהאל אל-מקת ממג'דל שמס.

בנוסף, לפי מקורות זרים, כחלק מהעסקה הסכימה ישראל גם לשלם לרוסיה מיליון ו-200 אלף דולר לצורך רכישת חיסוני קורונה מסוג ספוטניק והעברתם לסוריה. ראש הממשלה בנימין נתניהו הגיב לפרסומים הזרים על אודות רכישת חיסוני קורונה מסוג ספוטניק והעברתם לסוריה, ואמר כי "אף חיסון ישראלי לא הועבר, לא אפרט יותר לבקשתה של רוסיה".

  • עוד באותו נושא:
  • סוריה

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully