וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

חקירת הצעירה שחצתה לסוריה: נשללה כוונת ריגול או מגע עם גורמי טרור

21.2.2021 / 20:39

שב"כ סיים לחקור את הצעירה, תושבת מודיעין עילית בת 25, שהוחזרה ארצה כחלק מהעסקה בתיווך מוסקבה. במערכת הביטחון מסרו כי נראה שיצר ההרפתקנות הוא זה שהוביל אותה לחצות את הגבול. בהמשך היא תועבר לטיפול במשטרה וברווחה

בווידאו: רה"מ מודה לפוטין על עזרתו בשחרור הישראלית שחצתה את הגבול לסוריה/צילום: לע״מ

שב"כ סיים היום (ראשון) את חקירת הצעירה הישראלית שחצתה את הגבול לסוריה, ושבה בשבוע שעבר ארצה. במערכת הביטחון שללו כוונות ריגול של הצעירה או מגע עם גורמי טרור, ומסרו כי נראה שיצר ההרפתקנות הוא זה שהוביל אותה לחצות את הגבול. בהמשך היא תועבר לטיפול במשטרה וברווחה.

האזרחית הישראלית, תושבת מודיעין עילית בת 25 שיצאה בשאלה, שבה לארץ מרוסיה בלילה שבין רביעי וחמישי לאחר שהוחזקה במשך כמה שבועות בסוריה. היא הועברה לידי הרוסים ונחתה בטיסה ממוסקבה יחד עם מתאם השבויים והנעדרים ירון בלום.

ככל הנראה, היא חצתה את הגבול לפני כמה שבועות, ואחרי שהגיעה לכפר סורי סמוך לגבול עם ישראל - גילו המקומיים כי היא ישראלית והעבירו אותה לידי כוחות הביטחון הסוריים. ישראל גילתה על האירוע משיח עם ממשלת רוסיה. אחרי שנחקרה על ידי הסורים, הם הבינו במהרה כי לא מדובר במרגלת, והחליטו להגיע לעסקה עם ישראל, שחלק מפרטיה עדיין אסורים לפרסום.

הישראלית שחצתה את הגבול לסוריה תועדה ע"י חיזבאללה. ללא, צילום מסך
תיעוד הצעירה על ידי חיזבאללה בגבול לבנון/צילום מסך, ללא

מקודם יותר היום, עיתונאי לבנוני בשם עלי שועייב מרשת אל מנאר, המקורבת לארגון חיזבאללה, טען כי היא נצפתה בגבול לבנון לפני כן, בתקופה של מתיחות בין שתי המדינות, ותועדה מקרוב על ידי ארגון חיזבאללה.

במסגרת העסקה מול סוריה, הותר לפרסום כי שוחררו שני רועי צאן סורים. גורמי ביטחון העריכו כי מעצר רועי הצאן בוצע בהנחה שישמשו כקלף מיקוח למשא ומתן עתידי. סוכנות הידיעות הרשמית הסורית דיווחה כי ישראל שחררה גם את האסירים הסורים מוחמד חוסיין וטארק אל-עבידאן בתמורה להחזרתה. לפי הדיווח, השניים שבו לכפרם שבמחוז קוניטרה. בצעד נוסף, ישראל תקצר בשלושה חודשים את עבודות השירות של האסירה ניהאל אל-מקת ממג'דל שמס.

בנוסף, אתמול טענו מקורות זרים כי כחלק מהעסקה הסכימה ישראל גם לשלם לרוסיה מיליון ו-200 אלף דולר לצורך רכישת חיסוני קורונה מסוג ספוטניק והעברתם לסוריה. ראש הממשלה בנימין נתניהו הגיב לפרסומים הזרים אודות רכישת חיסוני קורונה מסוג ספוטניק והעברתם לסוריה, ואמר אמש כי "אף חיסון ישראלי לא הועבר, לא אפרט יותר לבקשתה של רוסיה".

מבט לקוניטרה מהר בנטל, 22 באוגוסט 2020. יונתן זינדל, פלאש 90
ככל הנראה חצתה את הגבול לפני כמה שבועות. גבול סוריה/פלאש 90, יונתן זינדל

טענת הגורמים מגיעה ברקע סעיף שנכלל בעסקה להחזרת הצעירה שחצתה את הגבול למדינה וטרם אושר בצנזורה לפרסום. עם זאת, בטלוויזיה הסורית ציטטו היום גורמים המכחשים את קיומו של סעיף סודי בעניין החיסונים במו"מ עם ישראל. לדבריהם, הפרסום נועד לפגוע בפעולת השחרור של שני האסירים, וכן להציג את ישראל כהומניטרית ולעוות את פעולותיה של סוריה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully