וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הישראלית שחצתה לסוריה: התצפיות לא זיהו את הצעירה, המפקדים לא ייענשו

22.2.2021 / 20:27

בתום התחקיר המבצעי על מעבר הגבול, החליט מפקד אוגדת 210 כי המפקדים לא יעמדו לדין ולא יוטל עליהם עונש משמעתי. החקירה העלתה כי בת ה-25 טיפסה על גדר בגובה שני מטרים בדרך לשטח הסורי, לפני שהוחזרה לישראל במסגרת עסקה בתיווך רוסיה

בווידאו: רה"מ מודה לפוטין על עזרתו בשחרור הישראלית שחצתה את הגבול לסוריה/צילום: לע״מ

התצפיות בגבול לא זיהו את הישראלית שחצתה לשטח סוריה, ועברו ימים ארוכים עד שהצליחו להבין היכן התבצע המעבר - כך עלה בסיום התחקיר המבצעי בצה"ל. מפקד אוגדת 210 תת-אלוף רומן גופמן, שערך את התחקיר, החליט כי המפקדים לא יעמדו לדין ולא יוטל עליהם עונש משמעתי.

מהתחקיר עולה כי הישראלית, תושבת מודיעין עילית בת 25, טיפסה על גדר אינדיקטיבית בגובה שני מטרים ששולחת התרעה בתגובה למגע - ועברה לשטח הסורי. ככל הנראה, היא חצתה את הגבול לפני כמה שבועות, ואחרי שהגיעה לכפר סורי סמוך לגבול עם ישראל גילו המקומיים כי היא ישראלית והעבירו אותה לידי כוחות הביטחון הסוריים.

הישראלית שחצתה את הגבול לסוריה תועדה ע"י חיזבאללה. ללא, צילום מסך
לא זוהתה על ידי התצפיות. תיעוד הצעירה בגבול לבנון/צילום מסך, ללא

ישראל גילתה על האירוע משיח עם ממשלת רוסיה. אחרי שנחקרה על ידי הסורים, הם הבינו במהרה כי לא מדובר במרגלת, והחליטו להגיע לעסקה עם ישראל, שחלק מפרטיה עדיין אסורים לפרסום. אחרי שהצדדים הגיעו לסיכום, היא הועברה לידי הרוסים ושבה לארץ בטיסה ממוסקבה בלילה שבין רביעי וחמישי, יחד עם מתאם השבויים והנעדרים ירון בלום.

במסגרת העסקה מול סוריה, הותר לפרסום כי שוחררו שני רועי צאן סורים. גורמי ביטחון העריכו כי מעצר רועי הצאן בוצע בהנחה שישמשו כקלף מיקוח למשא ומתן עתידי. סוכנות הידיעות הרשמית הסורית דיווחה כי ישראל שחררה גם את האסירים הסורים מוחמד חוסיין וטארק אל-עבידאן בתמורה להחזרתה. בצעד נוסף, ישראל תקצר בשלושה חודשים את עבודות השירות של האסירה ניהאל אל-מקת ממג'דל שמס.

בנוסף לכך, טענו מקורות זרים כי כחלק מהעסקה הסכימה ישראל גם לשלם לרוסיה מיליון ו-200 אלף דולר לצורך רכישת חיסוני קורונה מסוג ספוטניק והעברתם לסוריה. ראש הממשלה בנימין נתניהו אמר בתגובה כי "אף חיסון ישראלי לא הועבר, לא אפרט יותר לבקשתה של רוסיה".

גבול ישראל סוריה ברמת הגולן ב-14 בפברואר 2019. רויטרס
טיפסה על גדר בגובה שני מטרים. גבול סוריה/רויטרס

אתמול סיים שב"כ את חקירת הצעירה. במערכת הביטחון שללו כוונות ריגול של הצעירה או מגע עם גורמי טרור, ומסרו כי נראה שיצר ההרפתקנות הוא זה שהוביל אותה לחצות את הגבול. בהמשך היא תועבר לטיפול במשטרה וברווחה.

עיתונאי לבנוני בשם עלי שועייב מרשת אל מנאר, המקורבת לארגון חיזבאללה, טען כי הישראלית נצפתה בגבול לבנון לפני כן, בתקופה של מתיחות בין שתי המדינות, ותועדה מקרוב על ידי ארגון חיזבאללה.

  • עוד באותו נושא:
  • סוריה
  • צה"ל

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully