וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הסעיף הסודי בעסקה לשחרור הישראלית: "ישראל רכשה חיסונים עבור סוריה"

עודכן לאחרונה: 20.2.2021 / 12:19

לפי מקורות זרים כחלק מהעסקה לשחרור הישראלית בסוריה ישראל הסכימה לשלם לרוסיה מיליון ו-200 אלף דולר לצורך רכישת חיסוני קורונה מסוג ספוטניק והעברתם לסוריה. גורמים בסוריה: מכחשים את קיומו של סעיף סודי בעניין החיסונים במו"מ עם ישראל

בווידאו: רה"מ מודה לפוטין על עזרתו בשחרור הישראלית שחצתה את הגבול לסוריה/צילום: לע״מ

כחלק מהעסקה לשחרור הישראלית בסוריה ישראל הסכימה לשלם לרוסיה מיליון ו-200 אלף דולר לצורך רכישת חיסוני קורונה מסוג ספוטניק והעברתם לסוריה - כך לפי מקורות זרים. טענת הגורמים מגיעה ברקע סעיף שנכלל בעסקה להחזרתה של בת ה-25 שחצתה את הגבול למדינה וטרם אושר בצנזורה לפרסום.

עם זאת, בטלוויזיה הסורית ציטטו היום גורמים המכחשים את קיומו של סעיף סודי בעניין החיסונים במו"מ עם ישראל. לדבריהם, הפרסום נועד לפגוע בפעולת השחרור של שני האסירים, וכן להציג את ישראל כהומניטרית ולעוות את פעולותיה של סוריה.

"סוריה הייתה ברורה ביחס לעסקת שחרור האסירים, והדיווחים בתקשורת נועדו לייפות את פני הכיבוש הישראלי ולתת לו מאפיינים הומניטריים שאין לו. זאת, כפי שמעידים הכיבוש והמשך פשעיו נגד העם הפלסטיני, הלבנוני והסורי", אמר אותו גורם.

מבט לקוניטרה מהר בנטל, 22 באוגוסט 2020. יונתן זינדל, פלאש 90
גבול סוריה/פלאש 90, יונתן זינדל

במסגרת העסקה מול סוריה, שהביאה לחזרתה של הצעירה בלילה שבין רביעי לחמישי לישראל, הותר לפרסום כי שוחררו שני רועי צאן סורים. בשבועות האחרונים מאז חציית הישראלית, צה"ל הגביר את רמת הרגישות מול רועי צאן באזור הקו הכחול. גורמי ביטחון העריכו כי מעצר רועי הצאן בוצע בהנחה שישמשו כקלף מיקוח למשא ומתן עתידי.

סוכנות הידיעות הרשמית הסורית דיווחה כי ישראל שחררה גם את האסירים הסורים מוחמד חוסיין וטארק אל-עבידאן בתמורה להחזרתה. לפי הדיווח, השניים שבו לכפרם שבמחוז קוניטרה. בצעד נוסף, ישראל תקצר בשלושה חודשים את עבודות השירות של האסירה ניהאל אל-מקת ממג'דל שמס.

האזרחית הישראלית שבה לארץ מרוסיה לאחר שהוחזקה כמה שבועות בסוריה. הצעירה, תושבת מודיעין עילית בת 25 שחזרה בשאלה, הועברה אתמול לידי הרוסים ונחתה בטיסה ממוסקבה יחד עם מתאם השבויים והנעדרים ירון בלום.

אחרי שהגיעה לכפר סורי סמוך לגבול עם ישראל לפני כמה שבועות, גילו המקומיים כי היא ישראלית והעבירו אותה לידי כוחות הביטחון הסוריים. ישראל גילתה על האירוע משיח עם ממשלת רוסיה. אחרי שנחקרה על ידי הסורים, הם הבינו במהרה כי מדובר בתמהונית ולא במרגלת, והחליטו להגיע לעסקה עם ישראל, שחלק מפרטיה עדיין אסורים לפרסום.

משלוח של עשרת אלפים חיסוני ספוטניק 5 שנתרמו על ידי רוסיה לרשות הפלסטינית, נתב"ג. 4 בפברואר 2021. -, אתר רשמי
חיסונים במיליון ו-200 אלף דולר. חיסוני ספוטניק/אתר רשמי, -

ראש הממשלה בנימין נתניהו שוחח בטלפון עם אמה של הישראלית, שהודתה על המאמצים שנעשו להשבת בתה. הוא ביקש לחזק אותה ואת משפחתה ואמר ש"ישראל תמיד תפעל להחזיר את אזרחיה".

קריאה לפרסום הפרטים

התנועה לאיכות השלטון פנתה לראש הממשלה נתניהו ולשר הביטחון בני גנץ בדרישה להסיר את האיפול ולפרסם באופן מידי את כל פרטי העסקה. "על פי הפרסומים, מדובר בסעיף שאינו בעל משמעות ביטחונית, אך היות ודבר פרסומו עשוי לעורר מחלוקת בציבור הישראלי, נמנעת הממשלה מלהביאו לידיעת הציבור".

"ככל שאלו הם פני הדברים, הרי שמדובר בהסתרה שאינה מתיישבת עם עקרונות הליבה הדמוקרטיים עליהם מושתתת מדינת ישראל, ובהם חופש העיתונות, זכות הציבור לדעת, ופומביות החלטות הממשלה לציבור", כתבו.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully