וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מתאם השבויים והנעדרים יצא למוסקבה להחזיר את האזרחית שחצתה לסוריה

18.2.2021 / 20:08

הצעירה הישראלית הועברה לידי הרוסים כבר אתמול, והיא צפויה לנחות בארץ במהלך הלילה. יחד עם בלום יצא גם רופא, שמצא כי מצבה הבריאותי טוב. אתמול ביקרו במוסקבה היועץ לביטחון לאומי בן שבת ומתאם השבויים בלום במטרה לסגור את העסקה - אך היא נדחתה להיום

בווידאו: ישראל וסוריה מנהלות מגעים בתיווך רוסיה להשבת אזרחית ישראל שחצתה את הגבול/צילום: רויטרס

מתאם השבויים והנעדרים ירון בלום יצא הערב (חמישי) למוסקבה כדי להחזיר את האזרחית הישראלית שהוחזקה בסוריה בשבועות האחרונים לאחר שחצתה את הגבול. הצעירה הועברה לידי הרוסים כבר אתמול, והיא צפויה לשוב לישראל עוד הלילה. יחד עם בלום טס גם ראש הסגל בלשכת ראש הממשלה אשר חיון, ורופא שבדק את מצבה הרפואי.

במהלך ביקורם של היועץ לביטחון לאומי מאיר בן שבת ומתאם השבויים בלום במוסקבה אתמול, הם פגשו את האזרחית הישראלית, שוחחו איתה, והיא נבדקה על ידי הרופא. פקיד ישראלי בכיר אמר כי הבדיקה הרפואית שנערכה לה העלתה כי מצבה הבריאותי טוב, וכי לא נראה שפגעו בה במהלך מעצרה.

הפקיד ציין כי הכוונה היתה להשלים את העסקה כבר אתמול, כשבן שבת יצא למוסקבה, אלא שאז התברר שהאסיר דיאב קהמוז מסרב להיות מגורש לסוריה. בעקבות זאת, חזרתה של הישראלית התעכבה והיא נשארה במוסקבה יממה נוספת.

מטוס מתכונן לנחיתה מעל נתב"ג, 27 בינואר 2021. AP
הישראלית צפויה לשוב ארצה הלילה. מטוס מתכונן לנחיתה מעל נתב"ג/AP

מוקדם יותר, סוכנות הידיעות הרשמית הסורית דיווחה כי ישראל שחררה את האסירים הסורים מוחמד חוסיין וטארק אל-עבידאן בתמורה להחזרת האזרחית. לפי הדיווח, השניים שבו לכפרם שבמחוז קוניטרה. עדי ראיה דיווחו מוקדם יותר על התכנסות גדולה מאוד של כוחות אונדו"ף משני עברי הגבול.

אתמול הותר לפרסום כי ישראל מנהלת מגעים עם סוריה במעורבות רוסית להשבתה של הישראלית, צעירה בת 25 תושבת מודיעין עילית, שחצתה בשוגג את הגבול באזור קוניטרה ונעצרה בידי כוחות הצבא במדינה.

מבט לקוניטרה מהר בנטל, 22 באוגוסט 2020. יונתן זינדל, פלאש 90
מבט לקוניטרה מהר בנטל/פלאש 90, יונתן זינדל

ירושלים ומוסקבה קיימו בימים האחרונים מגעים אינטנסיביים בדרגים גבוהים בנוגע לסוריה. בעקבות השיחות, שרי הממשלה זומנו שלשום לישיבת זום ללא התראה מוקדמת. השרים חתמו על טופסי סודיות בתחילת הדיון, שלפי גורמים בכירים עסק בנושא "ביטחוני ומסווג".

בתוך יומיים התקיימו שיחות טלפון בין נתניהו לנשיא רוסיה ולדימיר פוטין, בין שר הביטחון בני גנץ לשר ההגנה הרוסי סרגיי שויגו ובין שר החוץ גבי אשכנזי לבין עמיתו הרוסי סרגיי לברוב. לשכת גנץ הודיעה אז כי הוא דן עם שר ההגנה הרוסי "בסוגיות הומניטריות במרחב".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully