וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

חצתה במזג אוויר סוער עד שהגיעה לכפר: פרטים חדשים על מעבר הישראלית לסוריה

18.2.2021 / 19:03

לפי התחקיר הצבאי, הצעירה עברה לשטח הסורי לפני שבועיים, וצעדה בשיפולי הנחלים בגשם ובקור. עוד עולה כי התצפיות או החיישנים בשטח לא התריעו על אירוע חשוד. גורמי ביטחון מעריכים: מעצר שני רועי הצאן בוצע כאפשרות לקלף מיקוח במו"מ להשבת הישראלית

בווידאו: ישראל וסוריה מנהלות מגעים בתיווך רוסיה להשבת אזרחית ישראל שחצתה את הגבול/צילום: רויטרס

הצעירה הישראלית הכלואה בסוריה חצתה את הגבול לפני שבועיים למרות שבאזור שרר מזג אוויר קשה, שכלל רוחות עזות, גשם וקור - כך עלה היום (חמישי) מהתחקיר התקרית לפי גורמי ביטחון.

לאחר שחצתה את הגבול, היא החלה לצעוד באחד הנחלים וירדה בשיפוליו לכיוון סוריה, עד שהגיעה לאחד הכפרים שבאזור. צה"ל לא ידע על חציית הגבול בזמן אמת, ועד כה לא אותר המיקום המדויק שבו חצתה.

בשבועות האחרונים מאז חציית הישראלית, צה"ל הגביר את רמת הרגישות מול רועי צאן באזור הקו הכחול. גורמי ביטחון העריכו כי מעצר שני רועי הצאן בוצע בהנחה שישמשו כקלף מיקוח למשא ומתן עתידי.

לובשי מדים בקוניטרה שבצד הסורי נראים מרמת הגולן הישראלית, 26 ביולי 2018. רויטרס
"הלקחים יופקו". חיילים סורים באזור קוניטרה, כפי שנראים משטח ישראל/רויטרס

לאחר שהתקבלה הפנייה מצד גורמים רוסים בסוריה על המקרה, התבצע תחקיר מעמיק שהעלה כי הישראלית חצתה את הגבול מישראל לסוריה במרחב שאין בו גדר, וגם לא מכשול מעכב. לפי הערכות גורמי הביטחון, הצעירה עברה בשטח המוגדר כ"אזור מת" לתצפיות ומעקב, ולכן עד כה לא אותרה תמונה מדויקת או סרטון וידאו שמתעד את החצייה באזור.

מעבר קוניטרה. דובר צה"ל, מערכת וואלה! NEWS
הישראלית חצתה במרחב שאין בו גדר. הגבול עם סוריה באזור מעבר קוניטרה/מערכת וואלה! NEWS, דובר צה"ל

התחקיר הצה"לי מגלה בבירור כי התצפיתניות והסנסורים הקיימים במרחב לא התריעו על כל אירוע חשוד במקום. גורמי הביטחון הדגישו כי למרות שהחצייה לא תועדה ואין במרחב גדר, יש לצה"ל בשטח אמצעי איסוף וסנסורים, שיודעים לזהות חצייה משטח סוריה לישראל בכל המרחב.

בעקבות האירוע הוחלט להפיק את כו הלקחים כדי למנוע מקרי חצייה מהצד הישראלי לצד הסורי. גורמי הביטחון הוסיפו כי נבדקת האפשרות שהישראלית ניסתה בעבר לחצות את הגבול מישראל לרצועת עזה, ובעקבות הגדר הגבוהה נכשלה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully