וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

לפני שחצתה לסוריה: הישראלית תועדה בידי חיזבאללה בגבול לבנון

עיתונאי לבנוני מרשת אל-מנאר טוען כי האישה, תושבת מודיעין עילית שהושבה לישראל במסגרת העסקה עם סוריה, התקרבה לגבול המדינה בתקופה של מתיחות ביטחונית. הצעירה נחתה בישראל ביום חמישי האחרון

בווידאו: רה"מ מודה לפוטין על עזרתו בשחרור הישראלית שחצתה את הגבול לסוריה/צילום: לע״מ

עיתונאי לבנוני בשם עלי שועייב מרשת אל מנאר, המקורבת לארגון חיזבאללה, טען היום (ראשון) כי הצעירה הישראלית שהושבה לאחרונה מסוריה במסגרת עסקה בין שתי המדינות - נצפתה בגבול לבנון לפני כן, בתקופה של מתיחות בין שתי המדינות, ותועדה מקרוב על ידי ארגון חיזבאללה.

הישראלית שחצתה את הגבול לסוריה תועדה ע"י חיזבאללה. ללא, צילום מסך
הישראלית בתיעוד מגבול לבנון/צילום מסך, ללא

האזרחית הישראלית שבה לארץ מרוסיה בלילה שבין רביעי וחמישי לאחר שהוחזקה במשך כמה שבועות בסוריה. הצעירה, תושבת מודיעין עילית בת 25 שיצאה בשאלה, הועברה לידי הרוסים ונחתה בטיסה ממוסקבה יחד עם מתאם השבויים והנעדרים ירון בלום.

ככל הנראה, היא חצתה את הגבול לפני כמה שבועות, ואחרי שהגיעה לכפר סורי סמוך לגבול עם ישראל - גילו המקומיים כי היא ישראלית והעבירו אותה לידי כוחות הביטחון הסוריים. ישראל גילתה על האירוע משיח עם ממשלת רוסיה. אחרי שנחקרה על ידי הסורים, הם הבינו במהרה כי לא מדובר במרגלת, והחליטו להגיע לעסקה עם ישראל, שחלק מפרטיה עדיין אסורים לפרסום.

עוד בוואלה!

שבועות אחרי שעברה את הגבול: הישראלית שחצתה לסוריה נחתה בארץ

לכתבה המלאה
הישראלית שחצתה את הגבול לסוריה תועדה ע"י חיזבאללה. ללא, צילום מסך
הישראלית כפי שהופיעה בתיעוד הלבנוני/צילום מסך, ללא

במסגרת העסקה מול סוריה, הותר לפרסום כי שוחררו שני רועי צאן סורים. בשבועות האחרונים מאז חציית הישראלית, צה"ל הגביר את רמת הרגישות מול רועי צאן באזור הקו הכחול. גורמי ביטחון העריכו כי מעצר רועי הצאן בוצע בהנחה שישמשו כקלף מיקוח למשא ומתן עתידי.

סוכנות הידיעות הרשמית הסורית דיווחה כי ישראל שחררה גם את האסירים הסורים מוחמד חוסיין וטארק אל-עבידאן בתמורה להחזרתה. לפי הדיווח, השניים שבו לכפרם שבמחוז קוניטרה. בצעד נוסף, ישראל תקצר בשלושה חודשים את עבודות השירות של האסירה ניהאל אל-מקת ממג'דל שמס.

מקורות זרים טענו כי כחלק מהעסקה לשחרור הישראלית הסכימה ישראל גם לשלם לרוסיה מיליון ו-200 אלף דולר לצורך רכישת חיסוני קורונה מסוג ספוטניק והעברתם לסוריה. טענת הגורמים מגיעה ברקע סעיף שנכלל בעסקה להחזרת הצעירה שחצתה את הגבול למדינה וטרם אושר בצנזורה לפרסום. עם זאת, בטלוויזיה הסורית ציטטו היום גורמים המכחשים את קיומו של סעיף סודי בעניין החיסונים במו"מ עם ישראל. לדבריהם, הפרסום נועד לפגוע בפעולת השחרור של שני האסירים, וכן להציג את ישראל כהומניטרית ולעוות את פעולותיה של סוריה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully