וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

סעיף בעסקה מול סוריה נאסר לפרסום. טיבי: "צריך שיהודיה תחצה בשביל חיסון?"

עודכן לאחרונה: 19.2.2021 / 16:53

חבר הכנסת מהרשימה המשותפת כתב בחשבון הטוויטר שלו כי כבר בשבוע שעבר ביקש לאפשר הכנסה של אלפי חיסונים מישראל לעזה ולגדה המערבית. זאת, ברקע פרט שצנזורה טרם אישרה לפרסום כחלק מהמו"מ שבמסגרתו הוחזרה הצעירה ממודיעין עילית לישראל

בווידאו: רה"מ מודה לפוטין על עזרתו בשחרור הישראלית שחצתה את הגבול לסוריה/צילום: לע״מ

יו"ר סיעת הרשימה המשותפת, ח"כ אחמד טיבי, צייץ היום (שישי) בחשבון הטוויטר שלו כי "האם חייבים להמתין שיהודי יחצה את הגבול כדי לזכות בחיסון?". זאת, ברקע סעיף שנכלל בעסקה להחזרתה של הישראלית שחצתה את הגבול לסוריה וטרם אושר בצנזורה לפרסום.

עוד כתב טיבי כי "בשבוע שעבר העליתי בכנסת דרישה לאפשר הכנסה של אלפי חיסונים לעזה ולהעביר חיסונים לפלסטינים בגדה מהמלאי הגדול שיש בישראל (אחריות של כוח כובש). אפשר אחרת. זה החוק הבינלאומי וזה אנושי. מדובר באותו שטח אפידמיולוגי רציף".

ח"כ אחמד טיבי במהלך נאומו במליאת הכנסת 6 במאי 2020. דוברות הכנסת - עדינה ולמן, אתר רשמי
"שטח אפידמיולוגי רציף". טיבי/אתר רשמי, דוברות הכנסת - עדינה ולמן

במסגרת העסקה מול סוריה, שהביאה לחזרתה של הצעירה הלילה לישראל, הותר לפרסום כי שוחררו שני רועי צאן סורים. בשבועות האחרונים מאז חציית הישראלית, צה"ל הגביר את רמת הרגישות מול רועי צאן באזור הקו הכחול. גורמי ביטחון העריכו כי מעצר רועי הצאן בוצע בהנחה שישמשו כקלף מיקוח למשא ומתן עתידי.

סוכנות הידיעות הרשמית הסורית דיווחה כי ישראל שחררה גם את האסירים הסורים מוחמד חוסיין וטארק אל-עבידאן בתמורה להחזרתה. לפי הדיווח, השניים שבו לכפרם שבמחוז קוניטרה. בצעד נוסף, ישראל תקצר בשלושה חודשים את עבודות השירות של האסירה ניהאל אל-מקת ממג'דל שמס.

ניהאל אל-מקת. טוויטר, אתר רשמי
עבודות השירות קוצרו. אל-מקת/אתר רשמי, טוויטר

האזרחית הישראלית שבה לארץ מרוסיה לאחר שהוחזקה כמה שבועות בסוריה. הצעירה, תושבת מודיעין עילית בת 25 שחזרה בשאלה, הועברה אתמול לידי הרוסים ונחתה בטיסה ממוסקבה יחד עם מתאם השבויים והנעדרים ירון בלום.

אחרי שהגיעה לכפר סורי סמוך לגבול עם ישראל לפני כמה שבועות, גילו המקומיים כי היא ישראלית והעבירו אותה לידי כוחות הביטחון הסוריים. ישראל גילתה על האירוע משיח עם ממשלת רוסיה. אחרי שנחקרה על ידי הסורים, הם הבינו במהרה כי מדובר בתמהונית ולא במרגלת, והחליטו להגיע לעסקה עם ישראל, שחלק מפרטיה עדיין אסורים לפרסום.

ראש הממשלה בנימין נתניהו שוחח בטלפון עם אמה של הישראלית, שהודתה על המאמצים שנעשו להשבת בתה. הוא ביקש לחזק אותה ואת משפחתה ואמר ש"ישראל תמיד תפעל להחזיר את אזרחיה".

קריאה לפרסום הפרטים

התנועה לאיכות השלטון פנתה לראש הממשלה נתניהו ולשר הביטחון בני גנץ בדרישה להסיר את האיפול ולפרסם באופן מידי את כל פרטי העסקה. "על פי הפרסומים, מדובר בסעיף שאינו בעל משמעות ביטחונית, אך היות ודבר פרסומו עשוי לעורר מחלוקת בציבור הישראלי, נמנעת הממשלה מלהביאו לידיעת הציבור".

"ככל שאלו הם פני הדברים, הרי שמדובר בהסתרה שאינה מתיישבת עם עקרונות הליבה הדמוקרטיים עליהם מושתתת מדינת ישראל, ובהם חופש העיתונות, זכות הציבור לדעת, ופומביות החלטות הממשלה לציבור", כתבו.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully