וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מי ירה בסטודנט לסיעוד? כתב האישום מהירי בטמרה מותיר סימני שאלה רבים

עודכן לאחרונה: 6.3.2021 / 19:35

תושב העיר בן 23 מואשם כי השתתף לפני כחודש יחד עם חבריו בקרב יריות עם שוטרים שארבו להם. מלבד אחד היורים, נהרג בחילופי האש גם אחמד חיג'אזי, סטודנט לסיעוד, שנקלע לזירה. בכתב האישום לא מתוארת תמונה ברורה המסבירה מה גרם למותו, וכעת ממתינים למסקנות חקירת מח"ש

בווידאו: אלפים מחו בטמרה בעקבות הרג הסטודנט/צילום: שלומי גבאי

בבית המשפט המחוזי בחיפה הוגש אתמול (שישי) כתב אישום נגד מחמוד יאסין, חייל קרבי לשעבר בן 23 מטמרה, בעקבות האירוע הקטלני בו שוטרים ועבריינים ירו אלה לעבר אלה ברובי M-16 בשכונת מגורים בעיר.

האירוע התרחש ב-1 בפברואר. שני שוטרים חמושים לבושים בלבוש אזרחי, שזהותם אסורה עדיין בפרסום, התמקמו למארב באותו לילה בתצפית אל בית משפחת סאלם ורחבת החנייה שלה. זאת, לאחר ששלושה לילות קודם לכן, ירו שני אלמונים לעבר שני כלי רכב של המשפחה שחנו שם, ולאחר שממידע מודיעיני שהגיע לתחנת טמרה של המשטרה, עלה כי יש כוונה לירות שוב במקום, לעבר הבית. שני השוטרים התכוונו לסכל את הירי הזה, אלא שהסיכול הסתבך, ושני אזרחים חפים מפשע, רופא ואח, נורו ונפצעו. האח מת מפצעיו.

מחמוד יאסין. ללא, אתר רשמי
הוגש כתב אישום. מחמוד יאסין/אתר רשמי, ללא

כך זה קרה: מעט לפני חצות אכן הגיעו למקום שלושה גברים בהליכה רגלית, כשהם רעולי פנים. סרטי מצלמות האבטחה תיעדו אותם צועדים עם כלי הנשק. אחד מהם, שנשא אקדח פרבלום 9 מ"מ נמלט וזהותו עדיין אינה ידועה למשטרה. על פי כתב האישום השניים האחרים הם הנאשם מחמוד (בן מלחם) יאסין ומחמוד (הישאם) יאסין, אף הוא חייל לשעבר, שגם הוא נהרג באירוע. שניהם אחזו ברובי 16-M מאולתרים.

מכתב האישום עולה שהשוטרים יצאו ממחבואם כשהשלושה פתחו באש על הבית. אחד מהשוטרים חבש על ראשו כובע זיהוי משטרתי וקרא לעברם "עצרו, משטרה", ובתגובה ירו השניים לעבר השוטרים ממרחק של כ-15 מטרים. מכתב האישום עולה עוד כי השניים ירו עשרות כדורים מהם נפגע הבית ושני כלי רכב. עוד עולה שכשהשוטרים השיבו אש, נפגע הנאשם מחמוד יאסין בבטנו ובידו השמאלית. אחר כך פונה לבית החולים רמב"ם שם נותח, חייו ניצלו והוא היה מאושפז במשך שבועיים עד ששוחרר.

הגבר שנמלט ירה בדרכו לעבר שכן שעמד בחצר ביתו וצפה במתרחש. על פי כתב האישום גם מחמוד הישאם ניסה להימלט לעבר סמטה הסמוכה לבית משפחת ערמוש, ממנו אותה שעה יצאו הסטודנט אחמד חיג'אזי בן ה-22 עם הרופא ד"ר מוחמד ערמוש, אצלו למד אותו ערב במסגרת לימודי הסיעוד שלו. ד"ר ערמוש נפצע והועבר לבית החולים רמב"ם שם אושפז. הסטודנט חיג'אזי ומחמוד הישאם יאסין שנורו אף הם, נפצעו פצעים אנושים ומתו.

אחמד חיג'אזי ההרוג בטמרה. -, אתר רשמי
מי גרם למותו? חיג'אזי/אתר רשמי, -

מכתב האישום לא ניתן עדיין ללמוד מי גרם למותו של חיג'אזי. הפרקליטות טוענת כי: "הגם שגרימת המוות של חיג'אזי והפציעה של ד.ד. לא מיוחסת למשיב בכתב האישום, הרי שהחשש מפני התוצאות הקטלניות הנובעות מהחזקה של נשק בלתי חוקי ושימוש בנשק כאמור, תופעה שהפכה למרבה הצער ל-'מכת מדינה' של ממש, בסופו של דבר, התממש בצורה החמורה ביותר".

התובע עו"ד בני פסקל מפרקליטות מחוז חיפה טוען כי "עניינו מהווה מקרה 'קלאסי' שמלמד על רמת המסוכנות הטמונה בהחזקה ושימוש בנשק בלתי-חוקי". בנוסף, טרם התברר מי העבריין שנמלט ומי הם שני העבריינים שירו על הבית באירוע הקודם. המחלקה לחקירות שוטרים (מח"ש) טרם סיימה את חקירתה שלה וטרם פרסמה את מסקנותיה. אלה צפויות בתוך ימים ספורים.

מחמוד יאסין שנעצר עוד בזירת האירוע כשהוא פצוע והרובה הוצא מידיו, מוחזק מאחורי סורג ובריח מאז. בחקירותיו במשטרה ובמח"ש טען כי הוא לא זוכר דבר. הוא מואשם כי ניסה לפגוע בשוטרים ובעבירות של חבלה בכוונה מחמירה, עבירות בנשק, חבלה במזיד לרכב והיזק בזדון.

הפרקליטות מבקשת את הארכת מעצרו עד תום ההליכים המשפטיים נגדו. דיון לגופה של הבקשה עוד ייתקיים, ובינתיים, בהסכמת הסניגור עו"ד שאדי דבאח, המייצג אותו בעודו לומד את חומר החקירה, הוארך מעצרו בדיון קצר שקיים היום השופט נאסר ג'השאן. דבאח מסר כי מרשו מכחיש את המיוחס לו וכי "אמנם הוא נכח במקום, אבל הוא לא נשא או החזיק נשק, וכמובן שלא ירה. בזירה היו עוד שתי דמויות, אחת מהם נורתה ונהרגה והשני הצליח לברוח".

דבאח הוסיף כי "על המשטרה לעשות בדק בית, האם כך מנהלים מארב והאם השימוש בנשק היה מוצדק, חוקי ועל פי הנהלים. בשלב זה טרם קיבלנו את חומרי החקירה, כולל תיק מח"ש, וחשוב לציין שחקירת מח"ש טרם הסתיימה. מסקנות מח"ש ישליכו באופן ישיר וממשי על ניהול התיק, וכולי תקווה שנוכיח בהמשך את חפותו של מרשי".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully