וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

גנץ על הפיצוץ באונייה: איראן מנסה לשפר עמדות לקראת מו"מ על הסכם הגרעין

2.3.2021 / 16:01

שר הביטחון טען כי המתקפה על הספינה בבעלות ישראלית במפרץ עומאן "נעשתה בכדי לשפר את עמדת המיקוח". גנץ אמר את הדברים בסיור באוגדת עזה, והוסיף כי "נמשיך לפעול מול כל איום, ביחד עם השותפות החדשות והישנות ובראשן ארה"ב, כדי שאיראן לא תוכל לפתח יכולת גרעינית"

גנץ: איראן מנסה לשפר את עמדתה לקראת המו"מ על הסכם הגרעין/צילום: טל עוז / משרד הביטחון

שר הביטחון בני גנץ אמר היום (שלישי) כי המתקפה של איראן על הספינה בבעלות ישראלית במפרץ עומאן נעשתה בכדי לשפר עמדות במשא המתן העתידי על הסכם הגרעין. גנץ אמר את הדברים בסיור באוגדת עזה, והוסיף כי "נמשיך לפעול מול כל איום, ביחד עם השותפות החדשות והישנות ובראשן ארה"ב, כדי שאיראן לא תוכל לפתח יכולת גרעינית".

גנץ הוסיף כי "הרבה פעמים לא יודעים מה ישראל עושה, אבל אני מבטיח שאף אחד לא יחצה גבולות". בסיור באוגדה השתתפו גם סגן הרמטכ"ל אלוף אייל זמיר, מפקד פיקוד דרום אלוף הרצי הלוי, מפקד אוגדת עזה תא"ל נמרוד אלוני ובכירים נוספים.

גנץ התחיל את הביקור במפקדת גדוד כרם שלום, שם קיים הערכת מצב ושיח עם מפקדי החטיבות, ובהמשך סייר במעבר כרם שלום וערך דיון בנושא ההסדרה ברצועה ותהליכי השבויים והנעדרים. בסיום הסיור, אמר גנץ כי "למרות השקט היחסי, ארגוני הטרור מנסים להתעצם ואנחנו נמצאים בהיערכות גם לקראת חודשי הקיץ. מדינת ישראל פועלת בנחישות מול החמאס והג'יהאד כל הזמן".

ספינת המטען הליוס ריי, בבעלות ישראלית שנפגעה מפיצוץ, עוגנת בדובאי,  28 בפברואר 2021. Kamran Jebreili, AP
"ניסיון לשפר את עמדת המיקוח שלה במשא ומתן על הסכם הגרעין". ספינת המטען הישראלית שנפגעה מפיצוץ/AP, Kamran Jebreili

אתמול ראש הממשלה בנימין נתניהו אמר כי איראן אחראית לתקיפת הספינה, אך בטהראן דחו זאת. נתניהו אמר בריאיון לרשת ב' כי איראן "היא האויבת הגדולה ביותר של ישראל ואנחנו מכים בה בכל האזור. לא יהיה לאיראנים נשק גרעיני - עם או בלי הסכם. את זה אמרתי גם לידידי ביידן".

בטהראן, דובר משרד החוץ התנער מהמתקפה. "הביטחון במפרץ הפרסי הוא בעל חשיבות אדירה לאיראן", אמר הדובר. הוא אף אמר כי הטענות של נתניהו ולפיהן איראן רוצה לפתח נשק גרעיני נועדו ל"צרכים פנימיים" לקראת הבחירות בהמשך החודש.

הדברים של נתניהו הוקלטו לפני התקיפה בסוריה שיוחסה לישראל. לפי דיווחים שונים, הותקפו מטרות איראניות בתגובה לפגיעה בספינה. בישראל סירבו להגיב.

מפה המפרץ הפרסי. ShutterStock
מפת אזור התקיפה במפרץ/ShutterStock

ההתקפה על הספינה הליוס ריי השייכת לחברת "ריי שיפינג", שנמצאת בבעלותו של איש העסקים רמי אונגר, התרחשה ביום חמישי. הספינה, ששטה תחת דגל איי בהאמה, הייתה בדרך לסינגפור מהעיר דמאם שבערב הסעודית, והיא נאלצה לשוב על עקבותיה ועתה עוברת בדיקות בדובאי. לא היו נפגעים באירוע, ולפי דיווחים הפיצוץ גרם לארבעה חורים בספינה, שניים בכל צד.

לצד ראש הממשלה, גם שר הביטחון בני גנץ העריך כי איראן עומדת מאחורי הפיצוץ בספינה. הוא הסביר כי הקרבה בין מקום האירוע לרפובליקה האסלאמית מעלה חשש כי היא זו שאחראית לתקיפה, אך הוסיף כי החקירה עדיין לא הסתיימה. "צריך להמשיך לחקור", הדגיש. "האיראנים מחפשים לפגוע בישראלים ובתשתית ישראלית. הסמיכות לאיראן מביא את ההערכה שיש סבירות שמדובר ביוזמה איראנית. מחויבים להמשיך לבדוק", אמר גנץ.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully