וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

גנץ: מעריך כי איראן עומדת מאחורי הפיצוץ בספינה הישראלית

שר הביטחון אמר בריאיון לכאן 11 כי קרבת מפרץ עומאן לאיראן מעלה את הסבירות כי טהראן אחראית לתקיפת הספינה, שהייתה בדרכה מסעודיה לסינגפור. עם זאת, הבהיר כי חקירת האירוע עדיין לא הסתיימה. "האיראנים מחפשים לפגוע בישראלים"

בווידאו: איראן השתלטה על ספינה דרום קוריאנית במפרץ/צילום: רויטרס

שר הביטחון בני גנץ העריך הערב (שישי) כי איראן עודמת מאחורי הפיצוץ בספינה הישראלית במפרץ עומאן. בריאיון לכאן 11, הסביר כי הקרבה בין מקום האירוע לרפובליקה האסלאמית מעלה חשש כי היא זו שאחראית לתקיפה, אך הוסיף כי החקירה עדיין לא הסתיימה.

"צריך להמשיך לחקור", הדגיש. "האיראנים מחפשים לפגוע בישראלים ובתשתית ישראלית. הסמיכות לאיראן מביא את ההערכה שיש סבירות שמדובר ביוזמה איראנית. מחויבים להמשיך לבדוק".

בני גנץ באולפן וואלה! NEWS. ראובן קסטרו
"צריך להמשיך לחקור". גנץ/ראובן קסטרו

הפיצוץ אירע בספינה בשעות הערב של חמישי, ללא נפגעים. בשנים האחרונות הותקפו כלי שיט רבים באזור, בפעולות שחלקן יוחסו לאיראן. חברת האבטחה הימית Dryad Global אמרה כי כלי השיט שהותקף הוא "הליוס ריי".

הספינה שייכת לחברת "ריי שיפינג", שנמצאת בבעלותו של איש העסקים רמי אונגר. היא שטה תחת דגל איי בהאמה, והייתה בדרך לסינגפור מהעיר דמאם שבערב הסעודית, עד שנאלצה לשוב על עקבותיה. "על האונייה היו 28 אנשי צוות. לא נפגע איש ולא נפגע חדר המכונות. היא בדרכה לנמל דובאי על מנת לתקן את כל הדרוש", נמסר מריי שיפינג.

ספינת המשא בבעלות ישראלית, הוריוס ריי, שנפגעה בפיצוץ במפרץ עומאן. Vessel Finder צלם: כריסטיאן בלה, אתר רשמי
"סבירות שמדובר ביוזמה איראנית". הספינה שנפגעה/אתר רשמי, Vessel Finder צלם: כריסטיאן בלה

בדוח של חברת המודיעין הימי Dryad על התקרית, נכתב כי "אף שהפרטים ביחס לתקרית עדיין לא ברורים, קיימת אפשרות סבירה שהאירוע הוא תוצאה של פעילות א-סימטרית של צבא איראן". שני גורמי ביטחון אמריקניים אמרו לסוכנות הידיעות אי-פי כי הפיצוץ גרם לארבעה חורים בספינה, שניים בכל צד.

אף שהממשל הנוכחי של הנשיא ג'ו ביידן תומך בחזרה להסכם הגרעין, המתיחות האזורית גברה מאז כניסתו לתפקיד לפני יותר מחודש. רק הלילה הותקפו יעדים של המיליציות השיעיות הפרו-איראניות בסוריה, בתגובה אמריקנית לירי רקטות על יעדים אמריקניים בעיראק.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully