וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ספינה בבעלות ישראלית נפגעה בפיצוץ במפרץ עומאן, אין נפגעים

הצי הסוחר הבריטי וחברת אבטחה ימית אמרו כי ספינה שהייתה בדרכה מסעודיה לסינגפור הותקפה בנסיבות לא ברורות. היא הייתה בבעלות חברת "הליוס ריי" הרשומה באי מאן. בישראל אמרו כי הם לא מודעים פגיעה בכלי שיט ישראלי באזור המאוים על ידי איראן

בווידאו: ספינת "הליוס ריי" שנפגעה מפיצוץ במפרץ עומאן/צילום: רויטרס

ספינה בבעלות חברה ישראלית נפגעה אתמול מפיצוץ במפרץ עומאן - כך אמרו היום (שישי) חברת אבטחת הצי של בריטניה וחברת אבטחה ימית פרטית. לא היו נפגעים באירוע, שהתרחש בשעות הערב, והסיבות לפיצוץ אינן ברורות. בשנים האחרונות הותקפו כלי שיט רבים באזור, בפעולות שחלקן יוחסו לאיראן.

חברת האבטחה הימית Dryad Global אמרה כי כלי השיט שהותקף הוא "הליוס ריי". הספינה שייכת לחברת "ריי שיפינג", שנמצאת בבעלותו של איש העסקים רמי אונגר. הספינה, ששטה תחת דגל איי בהאמה, הייתה בדרך לסינגפור מהעיר דמאם שבערב הסעודית, והיא נאלצה לשוב על עקבותיה.

"אף שהפרטים ביחס לתקרית עדיין לא ברורים, קיימת אפשרות סבירה שהאירוע הוא תוצאה של פעילות א-סימטרית של צבא איראן", נכתב בדוח של Dryad על התקרית. הצי החמישי של ארצות הברית, שבסיסו בבחריין, אמר כי הוא מודע לתקרית ועוקב אחרי המצב. שני גורמי ביטחון אמריקניים אמרו לסוכנות הידיעות אי-פי כי הפיצוץ גרם לארבעה חורים בספינה, שניים בכל צד.

משרד התחבורה אמר בתגובה לרויטרס כי אין לו מידע על כלי שיט ישראלי שנפגע במפרץ. איראן הזהירה את מדינות המפרץ מפני השלכות חמורות אחרי הסכמי הנורמליזציה בשנה שעברה.

ספינת המשא בבעלות ישראלית, הוריוס ריי, שנפגעה בפיצוץ במפרץ עומאן. Vessel Finder צלם: כריסטיאן בלה, אתר רשמי
הספינה שנפגעה במפרץ עומאן/אתר רשמי, Vessel Finder צלם: כריסטיאן בלה

מחברת ריי שיפינג נמסר כי "על האונייה היו 28 אנשי צוות. לא נפגע איש ולא נפגע חדר המכונות. היא בדרכה לנמל דובאי על מנת לתקן את כל הדרוש".

בחודש שעבר השתלטו משמרות המהפכה של איראן על מכלית דרום קוריאנית במי המפרץ, ועצרו את אנשי הצוות שלה. טהראן מנסה ללחוץ על סיאול להפשיר כספים שהוקפאו בעקבות הסנקציות שהטיל נשיא ארצות הברית לשעבר דונלד טראמפ, אחרי שפרש מהסכם הגרעין ב-2018.

אף שהממשל הנוכחי של הנשיא ג'ו ביידן תומך בחזרה להסכם הגרעין, המתיחות האזורית גברה מאז כניסתו לתפקיד לפני יותר מחודש. רק הלילה הותקפו יעדים של המיליציות השיעיות הפרו-איראניות בסוריה, בתגובה אמריקנית לירי רקטות על יעדים אמריקניים בעיראק.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully