וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

תקרית במפרץ: כלי שיט איראניים "סיכנו" ספינות אמריקניות

16.4.2020 / 9:44

הצי האמריקני אמר כי 11 כלי שיט של משמרות המהפכה התקרבו בצורה "מסוכנת ופרובוקטיבית" אל כלי שיט שהיו בפעילות במים בינלאומיים. רק אחרי אזהרות מרובות, עזבו הכוחות האיראניים את האזור

צילום: רויטרס, עריכה: אביחי ברוך

כלי שיט של משמרות המהפכה של איראן התקרבו בצורה מסוכנת לספינות של הצי האמריקני ומשמר החופים במים בינלאומיים במפרץ הפרסי - כך הודיע הלילה (חמישי) צבא ארצות הברית, שציין כי הייתה זו פעולה "מסוכנת ופרובוקטיבית". תקריות שכאלו היה תכופות יותר לפני כמה שנים, אך בשנים האחרונות הן פסקו. אלו מגיעות בזמן של מתיחות גבוהה בין איראן לבין ארצות הברית.

על פי הודעת הצי, 11 ספינות האיראניות התקרבו לשש ספינות אמריקניות בעת פעילותן עם מסוקי הצבא. בשלב מסוים, הגיעו הספינות האיראניות למרחק של עשרה מטרים מספינה של משמר החופים, ה"מאווי". כלי השיט האמריקניים העבירו אזהרות דרך הקשר, הפעלת סירנות והפעלת רעשים אקוסטיים ארוכי-טווח. כלי השיט האיראניים עזבו את האזור כעבור כשעה.

"המעשים המסוכנים והפרובוקטיביים של משמרות המהפכה מגברים את הסיכון לחישובים מוטענים ולהתנגשות, והם לא עולים בקנה אחד עם האמנה על התקנות הבינלאומיות למניעת התנגשויות בים", נמסר בהודעת הצי.

כלי התקשורת באיראן, המתמודדת עם מגיפת הקורונה, לא ציינו את התקרית. שתי המדינות היו קרובות למלחמה בתחילת השנה אחרי שארצות הברית חיסלה את מפקד כוח קודס במשמרות המהפכה, קאסם סולימאני.

כלי שיט של איראן מתקרבים לספינה של ארה"ב במפרץ, 15 באפריל 2020. רויטרס
כלי השיט האיראניים מתקרבים לספינות האמריקניות, אתמול/רויטרס

שר החוץ מייק פומפאו, שנשאל אם הוא שוחח על התקרית עם הפנטגון, אמר כי "דיברנו כצוות, אנחנו מעריכים מהי התגובה הטובה ביותר וכיצד להעביר את חוסר שביעות הרצון שלנו ממה שקרה".

תקרית נוספת באזור התרחשה ביום שלישי, כשמכלית עם דגל הונג קונג נעצרה לזמן קצר. גורמי ביטחון ימיים אמרו כי היו אלו כוחות איראניים חמושים שהשתלטו עליה לזמן קצר, וכיוונו את הספינה למים הטריטוריאליים של איראן בזמן שהיא הפליגה דרך מפרץ עומאן. הגורמים אמרו כי המכלית "טייפה כימיקלים" שטה במים בינלאומיים בזמן שהיא נעצרה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully