וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

טראמפ: איראן תשלם מחיר כבד אם תפגע בכוחותינו בעיראק

1.4.2020 / 20:33

נשיא ארה"ב ציין אפשרות ל"מתקפת פתע" מצד טהראן או בעלי בריתה, אך לא פירט מעבר לכך. "אם זה יקרה, איראן תשלם מחיר כבד מאוד". בכיר איראני הזהיר את וושינגטון מפני "פרובוקציות" בעיראק

עריכה: ליר שפיגלר

נשיא ארצות הברית דונלד טראמפ הזהיר היום (רביעי) את איראן ואת בעלי בריתה באזור מפני תקיפת כוחות או נכסים אמריקניים בעיראק, תוך שהוא מציין אפשרות ל"מתקפת פתע" אך לא פירט מעבר לכך. הוא כתב את הדברים אחרי שהיה אמור לקבל תדרוך מודיעיני.

"לפי המידע וההערכות, איראן או גרורותיה מתכננות מתקפת פתע על כוחות או נכסים אמריקניים בעיראק", כתב טראמפ בטוויטר. "אם זה יקרה, איראן תשלם מחיר כבד מאוד, אכן!". לפני טראמפ, יועץ צבאי בכיר של המנהיג העליון של איראן הזהיר את וושינגטון מפני "פרובוקציות" בעיראק.

ארצות הברית ואיראן היו קרובות לעימות כולל בתחילת השנה, אחרי חיסולו של מפקד כוח קודס קאסם סולימאני בבגדאד. היחסים ביניהם התדרדרו אחרי שטראמפ פרש מהסכם הגרעין ב-2018 והטיל מחדש את הסנקציות על טהראן. ארצות הברית לא הסכימה להקל בסנקציות על איראן גם לאחר פרוץ מגיפת הקורונה בשטחה, אחת הקשות ביותר בעולם.

נשיא ארצות הברית דונלד טראמפ בתדרוך לכתבים בבית הלבן בנושא מגפת נגיף הקורונה. 01 באפריל 2020.. רויטרס
חשש ממתקפת פתע. טראמפ/רויטרס

גורם אמריקני אמר כי המודיעין האמריקני מעריך כי מתקפה שכזו, אם תצא לפועל, תהיה ניתנת להכחשה, בניגוד למתקפת הטילים של איראן ב-8 בינואר שהייתה נקמה על חיסול סולימאני. הגורם, שדיבר בעילום שם, אמר כי המידע על מתקפה שכזו נאסף במשך זמן מה. הוא לא חשף את המודיעין על תזמון או על המיקום המדויק שבו צפויה מתקפה כזו.

ארצות הברית האשימה את גדודי חיזבאללה, מיליציה שיעית הנתמכת על ידי איראן שמנהיגה - אבו מהדי אל-מוהנדיס - חוסל לצד סולימאני - באחריות למתקפה בחודש, שבה נהרגו שני חיילים אמריקנים וחיילת בריטית. בתגובה, תקף חיל האוויר האמריקני יעדים של המיליציה.
.
פיליפ סמית', מומחה למיליציות השיעיות מהמכון למדיניות המזרח הקרוב בוושינגטון, אמר כי הוא סבור שהאזהרה של טראמפ ניתנה בעקבות הופעת ארגון חדש, ששמו "ליגת המהפכנים". לדבריו, הארגון הוקם כדי לתת מרחב הכחשה לגדודי חיזבאללה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully