וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בעקבות חשיפת וואלה! NEWS: מח"ש תחקור את תת-ניצב עימאד חסן

המחלקה לחקירות שוטרים הודיעה על פתיחה בחקירה פלילית נגד מפקד מג"ב ירושלים, שעל פי החשד קיים יחסים אסורים במסגרת יחסי מרות עם פקודתו. השניים עובדים יחד במשך שנים, וכעת השוטרת אף צפויה לעבור לעבוד תחתיו בתפקידו כמפקד מרחב שפלה במשטרה

תנ"צ עימאד חסן. Facebook, צילום מסך
ייחקר במח"ש. חסן/צילום מסך, Facebook

המחלקה לחקירות שוטרים (מח"ש) פתחה היום (שני) בחקירה פלילית נגד מפקד מרחב שפלה המיועד במשטרה, תת-ניצב עימאד חסן, בעקבות חשיפת וואלה! NEWS על יחסים אסורים במסגרת יחסי מרות שמקיים עם שוטרת הכפופה לו ישירות.

תנ"צ חסן שימש עד לאחרונה מפקד מג"ב ירושלים, ובקרוב אמור להתמנות למפקד מרחב שפלה במחוז מרכז במשטרה. מהמידע שהגיע לידי וואלה! NEWS עולה כי חסן נהג לבלות עם פקודתו בכמה הזדמנויות שונות מחוץ למסגרת העבודה ובמקומות לא שגרתיים.

הפקודה משרתת תחת חסן זה כמה שנים. היא עברה לשרת תחתיו בכל התפקידים האחרונים שלו במג"ב. כעת היא צפויה לעבור לעבוד תחתיו גם במרחב שפלה במחוז מרכז. גורם המעורה בפרטים טוען כי חסן אף סירב לתפקידים אחרים בסבב המינויים האחרון, בין היתר בשל הרצון להישאר קרוב לאותה פקודה.

משרד מח"ש, ירושלים 2 בספטמבר 2020. ראובן קסטרו
הבדיקה תהפוך לחקירה. משרדי מח"ש/ראובן קסטרו

החשיפה על חסן מעלה גם חשד לטיוח מצד המפכ"ל הנוכחי קובי שבתאי. מפנייה ליועצת המשפטית של המשטרה שהגיעה לידי וואלה! NEWS עולה כי שבתאי ידע לכאורה על מערכת היחסים בין תת-הניצב לפקודתו - אך לא דיווח על כך כנדרש.

במכתב ששלח עו"ד פיני פישלר ליועצת המשפטית, עו"ד תת-ניצב אילת אלישר, נטען כי פרטים על אודות היחסים של חסן, מפקד מג"ב ירושלים עד לאחרונה, עם השוטרת, הועברו לידיעת שבתאי עת היה מפקד מג"ב. "לפני כשלוש וחצי שנים הועבר ונמסר למפקד מג"ב דאז שבתאי מידע אישי ורגיש לפי מתקיימים יחסים אסורים, תחת יחסי מרות, על אף היותם בהסכמה, בין הקצין הבכיר תנ"צ חסן לבין השוטרת", נכתב.

הטענות של עו"ד פישלר מקבלות חיזוק מפי גורמים בכירים במשטרה. בשיחה עם וואלה! NEWS טענו כמה מהם כי שבתאי אכן ידע על הנעשה ולא דיווח. "היחסים ביניהם זה סוד גלוי, כבר תקופה ארוכה שבמשמר הגבול מכירים את הסיפור הזה ומתעלמים. גם המפכ"ל, קובי שבתאי, יודע היטב מה הולך ביניהם ושותק, אף אחד לא נפל מהכיסא אחרי הפרסום". גורמים במשטרה שנחשפו לחומרים אמרו כי "החומרים מביכים ומדברים בעד עצמם".

המשטרה: בניגוד לנטען, שבתאי העביר את המידע לאלשיך

מהמשטרה נמסר בתגובה כי "בניגוד לנטען, כבר בשנת 2018 לאחר שהתקבל מכתב אנונימי בנושא, הטענות נבחנו הן על ידי מח"ש, שהחליטו כי אין מקום לפתיחה בחקירה פלילית, והן על ידי מחלקת משמעת. עוד בניגוד לנטען, מפקד מג"ב דאז, יעקב שבתאי, דיווח על הנושא למפכ"ל לשעבר (אלשיך) כמתחייב.

"נציין כי לקצין נערכו כלל הבדיקות המקובלות טרם דיון השיבוצים ונמצא כי אין מניעה למנותו לתפקיד. לאחרונה מיד עם קבלת מידע נוסף בעניינו של הקצין, נבדק הנושא פעם נוספת מול מח"ש ואנו ממתינים לבחינתם כמקובל".

עו"ד אופיר סטרשנוב, המייצג את תנ"צ חסן, מסר כי "תת-ניצב עימאד חסן שיתף פעולה באופן מלא בחקירתו. אנו סמוכים ובטוחים כי בהקדם יימצא שלא נפל ולו אבק של פלילים במעשיו, והתיק ייסגר".

חסן נחקר היום באזהרה במשרדי מח"ש ושוחרר לביתו בתום החקירה. החקירה עדיין נמשכת.

2
walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully