וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מפקד מג"ב ירושלים מקדם שוטרת עמה הוא מקיים מערכת יחסים אסורה

18.2.2021 / 12:45

מעדויות שהגיעו לידי וואלה! NEWS עולה כי תת-ניצב עימאד חסן, מפקד מרחב השפלה המיועד במשטרה, מנהל יחסים אישיים עם פקודתו. לפי פקודת המשטרה מדובר ביחסים אסורים שיכולים להגיע לעבירה פלילית. גורם במערכת אכיפת החוק: "היחסים ביניהם זה סוד גלוי"

עימאד חסן. דוברות משטרת ישראל
תת-ניצב עימאד חסן/דוברות משטרת ישראל

מפקד מרחב שפלה המיועד במשטרה, תת-ניצב עימאד חסן, מנהל מערכת יחסים עם שוטרת הכפופה לו ישירות - כך עולה מעדויות שהגיעו לידי וואלה! NEWS. השניים עובדים יחד במשך שנים ואף עברו כמה תפקידים ביחד. כעת הפקודה אף צפויה לעבור לעבוד תחתיו בתפקידו החדש.

תנ"צ חסן שימש עד לאחרונה מפקד מג"ב ירושלים, ובקרוב אמור להתמנות למפקד מרחב שפלה במחוז מרכז במשטרה. מהמידע שהגיע לידי וואלה! NEWS עולה כי חסן נהג לבלות עם פקודתו בכמה הזדמנויות שונות מחוץ למסגרת העבודה ובמקומות לא שגרתיים.

הפקודה משרתת תחת חסן זה כמה שנים. היא עברה לשרת תחתיו בכל התפקידים האחרונים שלו במג"ב. כעת היא צפויה לעבור לעבוד תחתיו גם במרחב שפלה במחוז מרכז. גורם המעורה בפרטים טוען כי חסן אף סירב לתפקידים אחרים בסבב המינויים האחרון, בין היתר בשל הרצון להישאר קרוב לאותה פקודה.

"היחסים ביניהם זה סוד גלוי", אמר גורם במערכת אכיפת החוק בשיחה עם וואלה! NEWS. "כבר תקופה ארוכה שבמשטרה מכירים את הסיפור הזה ומתעלמים".

תנ"צ עימאד חסן. Facebook, צילום מסך
"כבר תקופה ארוכה שבמג"ב מכירים את הסיפור". עימאד חסן/צילום מסך, Facebook

לפי פקודות המשטרה חל איסור מוחלט על ניהול יחסים אישיים בין פקוד לפקודה. הדבר אף עלול לעלות לכדי עבירה פלילית. בפקודת המשטרה מוגדרים "יחסי מרות" כיחסים שבין מפקד ופקוד בכל נתיבי הפיקוד, או יחסים שיש בהם מרות או סמכות או השפעה בין במישרין ובין בעקיפין. בנוסף על פי פקודות המשטרה, חלה חובת דיווח על כך. ככל הידוע, השניים לא עשו זאת.

בית המשפט קבע בעבר שבמקרה של קיום יחסים רומנטיים בין מי שמתקיימים ביניהם יחסי מרות, העבירה היא לא כלפי הפקוד או הפקודה, אלא כלפי הציבור. "במשמעות הסעיף של הפרת אמונים אין משמעות להסכמת הנשים. הפגיעה היא באמון הציבור. כל עובד ציבור צריך לדעת שהוא מנוע מלטפל בעניינם של אנשים שיש לו קשר איתם מעבר לקשר המקצועי הקורקטי, ומרגע שלא עשה זאת - פגע בערכים המוגנים. הערך אינו הפגיעה בנשים, כפי שתופס אותו הנאשם, אלא באמון הציבור", נכתב בהרשעתו של הניצב לשעבר ניסו שחם.

השר לביטחון הפנים אמיר אוחנה בטקס הענקת דרגות ניצב ומינויים בסגל הפיקוד הבכיר של משטרת ישראל, 26 בינואר 2021. דוברות משטרת ישראל
חסן יקודם לאחר חתימתו. אוחנה/דוברות משטרת ישראל

תנ"צ חסן צפוי להיכנס לתפקידו החדש לאחר שהשר לביטחון הפנים, אמיר אוחנה, יחתום על סבב המינויים שביצע קובי שבתאי ואושר בסגל הפיקוד הכללי במשטרה. חסן שירת כמפקד מג"ב דרום, סגן מפקד בסיס ההדרכה של מג"ב, הקים את מרחב עוטף ירושלים ושירת בבירה בתקופת האינתיפאדה השנייה. חסן הוא הקצין הדרוזי הבכיר ביותר כיום במשטרה.

מהמשטרה נמסר כי "עם קבלת המידע בעניינו של הקצין לאחרונה, נבדק הנושא מול מח"ש ואנו ממתינים לבחינתם כמקובל".

2
walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully