וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בכירים במשטרה: המפכ"ל ידע על מערכת היחסים האסורה של תת-הניצב - ושתק

21.2.2021 / 15:30

בעקבות החשיפה בוואלה! NEWS כי מפקד מג"ב ירושלים קיים יחסים אישיים עם פקודתו במקביל לקידומה, פנה עו"ד פיני פישלר לייעוץ המשפטי של הארגון בטענה כי שבתאי נחשף לראיות מגובשות על כך - אך בחר שלא לפעול. המשטרה: בניגוד לנטען, שבתאי העביר את המידע לאלשיך

מפכ"ל המשטרה רנ״צ יעקב שבתאי, שוחח עם נציגי משטרת ישראל ברחבי העולם, בצל האירוע שהתרחש בסופ״ש שבו התפוצץ מטען בסמוך לנציגות ישראל בדלהי שבהודו.31 בינואר 2021. דוברות משטרת ישראל
"יודע היטב מה הולך ביניהם ושותק". המפכ"ל קובי שבתאי/דוברות משטרת ישראל

החשיפה כי תת-ניצב במשטרה ניהל מערכת יחסים אישית עם שוטרת הכפופה לו ישירות, ובמסגרת זו אף קידם אותה, מעלה גם חשד לטיוח מצד המפכ"ל הנוכחי קובי שבתאי. מפנייה ליועצת המשפטית של המשטרה היום (ראשון) שהגיעה לידי וואלה! NEWS עולה כי שבתאי ידע לכאורה על מערכת היחסים בין תנ"צ עימאד חסן לפקודתו - אך לא דיווח על כך כנדרש.

במכתב ששלח עו"ד פיני פישלר ליועצת המשפטית, עו"ד תת-ניצב אילת אלישר, נטען כי פרטים על אודות היחסים של חסן, מפקד מג"ב ירושלים עד לאחרונה, עם השוטרת, הועברו לידיעת שבתאי עת היה מפקד מג"ב. "לפני כשלוש וחצי שנים הועבר ונמסר למפקד מג"ב דאז שבתאי מידע אישי ורגיש לפי מתקיימים יחסים אסורים, תחת יחסי מרות, על אף היותם בהסכמה, בין הקצין הבכיר תנ"צ חסן לבין השוטרת", נכתב.

עימאד חסן. דוברות משטרת ישראל
"היחסים הם סוד גלוי". תנ"צ עימאד חסן/דוברות משטרת ישראל

עוד נטען במכתב כי במסגרת הפנייה לשבתאי הובא לידיעתו מידע מחוקר פרטי, שהתחקה אחרי תנ"צ חסן ופקודתו ותיעד אותם. "המידע הרגיש שנמסר אז לשבתאי כלל תוצרי חומרים מגובשים, ראיות ותיעוד פרי עבודת חוקר פרטי. חרף חובת הדיווח האמורה לחול גם על שבתאי, הוא לא עשה דבר וחצי דבר בפרשה החמורה, עצם עיניו והעביר לסדר היום", ציין עו"ד פישלר. הוא הוסיף כי שבתאי לא דיווח על כך לא למפקדו המפכ"ל רוני אלשיך ולא למחלקה לחקירות שוטרים.

הטענות של עו"ד פישלר מקבלות חיזוק מפי גורמים בכירים במשטרה. בשיחה עם וואלה! NEWS טוענים כמה מהם כי שבתאי אכן ידע על הנעשה ולא דיווח. "היחסים ביניהם זה סוד גלוי, כבר תקופה ארוכה שבמשמר הגבול מכירים את הסיפור הזה ומתעלמים. גם המפכ"ל, קובי שבתאי, יודע היטב מה הולך ביניהם ושותק, אף אחד לא נפל מהכיסא אחרי הפרסום". גורמים במשטרה שנחשפו לחומרים אמרו כי "החומרים מביכים ומדברים בעד עצמם".

עוד בוואלה!

מלחמת אגו ונקמה בבכיר: מינוי המפכ"ל חשף את הקרע במשרד לביטחון הפנים

לכתבה המלאה
עו"ד פיני פישלר. 22 ביולי 2020.. ללא, אתר רשמי
עו"ד פישלר/אתר רשמי, ללא

בהמשך המכתב הזכיר פישלר ליועצת המשפטית של המשטרה את האיסור החמור שחל על קיום מערכת יחסים אישית בין מפקד לפקודה ואת חובת הדיווח שחלה על כך. "במצב דברים זה אין מנוס אלא לעדכן את השר לביטחון הפנים אמיר אוחנה על מנת שיעכב את חתימתו של מינוי הקצין למפקד מרחב שפלה עד מיצוי הבדיקה, להעביר את הפרשה לחקירת מח"ש ולעדכן אותך בכך שהמפכ"ל ידע לכאורה על הקשר האסור בין השניים אך לא דיווח לכאורה", נכתב. פישלר הזכיר עוד מקרי עבר בהם קצינים שקיימו יחסים אישיים עם פקודות שהיו ביניהם יחסי מרות הודחו מהשירות, וחלקם אף הועמדו לדין פלילי.

עו"ד פישלר ביקש מהמשטרה להעביר את מכתבו ליועץ המשפטי לממשלה, שינחה אותם כיצד לפעול. בעקבות הפרסום בוואלה! NEWS פתחה מח"ש בבדיקה ראשונית של הפרטים, אולם טרם נפתחה חקירה רשמית.

המשטרה: במח"ש החליטו כי אין מקום לפתוח בחקירה

מהמשטרה נמסר בתגובה כי "בניגוד לנטען, כבר בשנת 2018 לאחר שהתקבל מכתב אנונימי בנושא, הטענות נבחנו הן על ידי מח"ש, שהחליטו כי אין מקום לפתיחה בחקירה פלילית, והן על ידי מחלקת משמעת. עוד בניגוד לנטען, מפקד מג"ב דאז, יעקב שבתאי, דיווח על הנושא למפכ"ל לשעבר (אלשיך) כמתחייב.

"נציין כי לקצין נערכו כלל הבדיקות המקובלות טרם דיון השיבוצים ונמצא כי אין מניעה למנותו לתפקיד. לאחרונה מיד עם קבלת מידע נוסף בעניינו של הקצין, נבדק הנושא פעם נוספת מול מח"ש ואנו ממתינים לבחינתם כמקובל".

3
walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully