וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מח"ש פתחה בבדיקת יחסי המרות שמנהל מפקד מג"ב ירושלים עם פקודתו

18.2.2021 / 20:56

בעקבות העדויות שפורסמו לראשונה בוואלה! NEWS, הודיעו במשטרה כי הם ממתינים לבחינת הנושא על ידי מח"ש. לפי העדויות, מפקד מרחב שפלה המיועד במשטרה, תת-ניצב עימאד חסן, מנהל מערכת יחסים עם שוטרת הכפופה לו ישירות ואף דואג לקידומה

עימאד חסן. דוברות משטרת ישראל
העדויות נבדקות. תת-ניצב עימאד חסן/דוברות משטרת ישראל

המחלקה לחקירות שוטרים הודיעה הערב (חמישי) כי פתחה בבדיקה של יחסי המרות שמקיים מפקד מרחב שפלה המיועד במשטרה, תת-ניצב עימאד חסן, עם שוטרת הכפופה לו ישירות, כפי שנחשף מוקדם יותר היום בוואלה! NEWS. "עם קבלת המידע בעניינו של הקצין לאחרונה, נבדק הנושא מול מח"ש ואנו ממתינים לבחינתם כמקובל", מסרו במשטרה.

לפי העדויות, השניים עובדים יחד במשך שנים ואף עברו כמה תפקידים ביחד. כעת הפקודה אף צפויה לעבור לעבוד תחתיו בתפקידו החדש. תנ"צ חסן שימש עד לאחרונה מפקד מג"ב ירושלים, ובקרוב אמור להתמנות למפקד מרחב שפלה במחוז מרכז במשטרה.

המחלקה לחקירות שוטרים. נועם רנקין פנטון, פלאש 90
במשטרה ממתינים לבחינתם. משרדי מח"ש/פלאש 90, נועם רנקין פנטון

ממידע שהגיע לידי וואלה! NEWS עולה כי חסן נהג לבלות עם פקודתו בכמה הזדמנויות שונות מחוץ למסגרת העבודה, ובמקומות לא שגרתיים. הפקודה משרתת תחת חסן זה כמה שנים, והיא עברה לשרת תחתיו בכל התפקידים האחרונים שלו במג"ב.

כעת היא צפויה לעבור לעבוד תחתיו גם במרחב שפלה במחוז מרכז. גורם המעורה בפרטים טוען כי חסן אף סירב לתפקידים אחרים בסבב המינויים האחרון, בין היתר בשל הרצון להישאר קרוב לאותה פקודה. "היחסים ביניהם זה סוד גלוי", אמר גורם במערכת אכיפת החוק בשיחה עם וואלה! NEWS. "כבר תקופה ארוכה שבמשטרה מכירים את הסיפור הזה ומתעלמים".

לפי פקודות המשטרה חל איסור מוחלט על ניהול יחסים אישיים בין פקוד לפקודה. הדבר אף עלול לעלות לכדי עבירה פלילית. בפקודת המשטרה מוגדרים "יחסי מרות" כיחסים שבין מפקד ופקוד בכל נתיבי הפיקוד, או יחסים שיש בהם מרות או סמכות או השפעה בין במישרין ובין בעקיפין. בנוסף על פי פקודות המשטרה, חלה חובת דיווח על כך. ככל הידוע, השניים לא עשו זאת.

2
walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully