וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מאסר עולם ועוד 15 שנה נגזרו על רוצח הנערה בת ה-12 בתל אביב

21.2.2021 / 9:55

בית המשפט המחוזי בעיר גזר עונש מאסר על טספברהן טספסיון, שהורשע באוקטובר ברצח ובאונס של בתה של גרושתו בנובמבר 2018. הרוצח אנס וחנק אותה למוות כאקט נקמה על כך שגרושתו עזבה אותו ולא רצתה להיות איתו בקשר

הארכת מעצר לטספרבהן טספסיון החשוד ברצח בת 12, בית משפט השלום ת"א, 29 בנובמבר 2018. יותם רונן
מאסר עולם ועוד 15 שנה בכלא. טספברהן טספסיון/יותם רונן

בית המשפט המחוזי בתל אביב גזר היום (ראשון) עונש מאסר עולם על טספברהן טספסיון, שרצח נערה בת 12, שהייתה בתה של גרושתו. בנוסף, נגזרו עליו 15 שנות מאסר נוספות בגין אונס הנערה.

טספציון הורשע באוקטובר ברצח בכוונה תחילה של בת ה-12, בנובמבר 2018, ובאינוסה באלימות תוך גרימת חבלה גופנית. הנרצחת הייתה בתה של גרושתו, לו הייתה נשואה בין השנים אפריל 2016 ועד יוני 2018.

במהלך הליך גישור, החליט טספציון להודות ברצח בכוונה תחילה ובאינוס הנערה באלימות ותוך גרימת חבלה גופנית. בנסיבות אלו, הסכימה הפרקליטות להסתפק בהודאתו ולהוריד מכתב האישום את העבירות האחרות - תקיפה בנסיבות מחמירות, איומים ושיבוש מהלכי משפט, שלדברי הפרקליטות "'נבלעות' בעבירות בהן מודה הנאשם".

כתב אישום נגד טספברהם טספציון בגין גרימת מותה של בת 12, מחוזי ת"א 27 בצדמבר 2018. ניב אהרונסון
אנס באלימות וחנק למוות. טספסיון/ניב אהרונסון

עו"ד ניר אלפסה, שייצג את טספסיון מטעם הסניגוריה הציבורית אמר כי הוא בחר להודות באונס הקטינה וברציחתה ולקח אחריות על העבירות שביצע, כפי שגם עשה בחקירת המשטרה. "לא היתה מחלוקת ביחס לעונש מאסר עולם שנגזר עליו בגין עבירת הרצח, ובית המשפט קיבל חלקית את עמדתנו וחפף חלק מעונש המאסר הנוסף בגין עבירת האינוס. אנו מקווים שבכך יחל תהליך תיקון ארוך של טספסציון מול אם הקטינה והחברה בכלל".

טספסיון הוא אזרח אריתראי שהגיע לישראל בשנת 2010. אמה של הנרצחת גם היא אזרחית אריתראית, שהגיעה עמה לישראל בשנת 2011. טספסיון והאם התגוררו יחד עם בתה במשך תקופת נישואיהם בדירה בתל אביב, במהלכה נהג באלימות כלכלית ופיזית קשה כלפי האם, עד שהחליטה להתגרש ממנו. בסמוך ליוני 2018 התגרשו וטספסיון עזב את הדירה.

לאחר הגירושין, ובעקבות פחד של האם מטספסיון, היא החליפה את מנעול הדירה וכן את המנעול של הבניין, ושכפלה מפתחות חדשים לשכניה בבניין. כמה ימים לפני האירוע, ארב ועקב טספסיון אחרי האם על מנת להטרידה ולאיים עליה, כשהוא מופיע במקום עבודתה, בדירתה, בה שהתה באותו הזמן בתה בת ה-12 לבדה.

פרץ לדירה כשהאם בעבודה

ביום הרצח פרץ טספסיון לדירתן של השניים כשהאם הייתה בעבודה, שם מצא את הנערה. הוא חנק אותה והפיל אותה על מיטתה, בעודה נאבקת בו. הפשיט ואנס אותה וכשסיים חנק אותה למוות ועזב את הדירה. את מכנסיו ותחתוניו זרק בדירה, החביא את הטלפון הנייד והמפתחות של הנערה, את הטלפון שלו ואת הכסף שמשך.

לקראת הערב ניסתה אמה של בת ה-12 ליצור עמה קשר, בעקבות איומיו של טספסיון לאורך הימים שקדמו לאירוע. משלא השיגה אותה, ביקשה משכניה לבדוק לשלומה, ואלו אמרו כי דלת הדירה נעולה. האם חזרה לביתה, שם מצאה את בתה כשהיא מוטלת במיטה, ללא רוח חיים, וסימני אלימות על פניה וגופה. טספסיון הסתתר באזור שוק הכרמל בתל אביב, עד שנתפס ונעצר יומיים לאחר מכן.

עו"ד ורד אנוך, שמייצגת את אמה של הנערה מטעם תכנית סנ"ה של הסיוע המשפטי במשרד המשפטים אמרה כי "מדובר ברצח ואונס מזעזעים של ילדה מקסימה שכל החיים היו לפניה. בית המשפט נתן ביטוי היום לחיים שנגדעו בגלל יצר הנקם של הנאשם, וגזר עונש חמור ומצטבר. אנו מקווים שבכך יסתיים ההליך המשפטי והאמא תוכל לשקם את חייה".

  • עוד באותו נושא:
  • רצח
  • אונס

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully