וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הגבלת תפוסה בקניונים ובחדרי הכושר: כך ייראה המשק לאחר ההקלות

16.2.2021 / 20:57

במגן ישראל סיימו לגבש את המתווה באמצעותו תתחדש פעילות המסחר, התרבות והפנאי. החנויות והקניונים ייפתחו לכלל הקונים תוך הגבלת לקוחות לפי גודל השטח. מתחמי הכושר וההופעות יתאפשרו רק למתחסנים ולפי תפוסה. מסתמן: הכנסת אדם שלא התחסן למתחם ירוק תהווה עבירה פלילית

בווידאו: 3 קניונים נפתחו ברחבי הארץ בניגוד להנחיות/צילום: ניב אהרונסון וראובן קסטרו

במגן ישראל השלימו היום (שלישי) את גיבוש מתווה התו הסגול, שיאפשר את פתיחת המסחר החל מיום ראשון. התו הסגול יחול על חנויות רחוב, קניונים, שווקים, מוזיאונים וספריות. פעילויות אלו ייפתחו לכלל האוכלוסייה ולא רק לבעלי תעודת מתחסן, שניתנת שבוע לאחר קבלת המנה השנייה, למחלימים מקורונה ולמי שנבדק ונמצא שלילי לנגיף ב-48 השעות הקודמות.

המקומות שייפתחו בהתאם לתו הסגול יעבדו על פי ההנחיות המחמירות שחלו לפני הסגר. בשטחים ציבוריים תאושר שהיית אדם אחד לכל 15 מטרים רבועים (מ"ר). החנויות הקטנות יפעלו לפי יחס של אדם אחד לשבעה מ"ר ועד עשרה אנשים. בחנויות הגדולות מ-150 מ"ר, התפוסה המרבית תהיה ביחס של אדם אחד ל-15 מ"ר וללא הגבלת מספר השוהים.

מקומות שייפתחו לפי התו הסגול

  • חנויות רחוב
  • קניונים
  • מרכזי מסחר פתוחים ושווקים
  • מוזיאונים וספריות
  • בתי תפילה - עשרה אנשים בפנים ו-20 בחוץ

עוד בוואלה!

מה פתוח למתחסנים בלבד ומי חוזר ללימודים: מדריך להמשך היציאה מהסגר

לכתבה המלאה
עופר בילו סנטר לאחר תום הסגר, 7 בפברואר 2021. ראובן קסטרו
מגבלת קונים בהתאם לגודל החנות. לקוחות במתחם בילו/ראובן קסטרו

המקומות הכלולים בתו הירוק יהיו חדרי כושר וסטודיו, אירועי תרבות וספורט, תערוכות, בתי תפילה ברישום מראש, בריכות שחייה, ובתי מלון - ללא חדרי אוכל, עם כניסה מתחת לגיל 16. מקומות אלה ייפתחו למחוסנים ומחלימים בלבד ויתחלקו לפי תפוסות.

בבריכות ובחדרי כושר תותר כניסה של אדם אחד לכל שבעה מ"ר. על פי המתווה של משרד התרבות והספורט ומשרד הבריאות, כניסת הקהל לאירועים אלה תוגבל לכ-300 איש לאירועים במקומות סגורים עד תפוסה של 75%, ו-500 איש לאירועים במקומות פתוחים.

במסעדות ובבתי הקפה, שצפויים להיפתח בפעימה הבאה ב-7 במרץ, תותר תפוסה של 60% במקומות פתוחים ו-40% במקומות סגורים. המסעדנים עדיין מתנגדים להחלטה, שדורשת את אישור הממשלה.

לפי משרד הבריאות, היום נעבור את ארבעה מיליון המחוסנים בישראל, מתוכם 2.6 מיליון קיבלו גם את המנה השנייה. כך, בשבוע הבא שלושה מיליון אזרחים צפויים להחזיק בתעודת מתחסן.

מקומות שייפתחו לפי התו הירוק

  • חדרי כושר וסטודיו
  • אירועי תרבות וספורט
  • תערוכות
  • בתי תפילה ברישום מראש
  • בריכות שחייה
  • בתי מלון - ללא חדרי אוכל, עם כניסה מתחת לגיל 16 בהצגת בדיקה שלילית
חדר כושר תחת מגבלות הקורונה, מאי 2020. אוליבייה פיטוסי, פלאש 90
הכניסה למתחסנים ומחלימים בלבד. חדר כושר, מאי/פלאש 90, אוליבייה פיטוסי

במשרד חוששים מפרצות בהנחיות, שיאפשרו לציבור ולבעלי עסקים להיכנס בניגוד לחוק למקומות המותרים לפי התו הירוק בלבד. יחד עם משרד המשפטים, במשרד הבריאות בודקים אפשרות לאשר כי בעל עסק שיכניס אדם שאינו מחוסן יעבור עבירה פלילית ויקבל קנס מוגדל. בנוסף, זיוף תו ירוק ייחשב גם הוא לעבירה פלילית חמורה.

הזיהוי והאישור בכניסה למקומות הבילוי והפנאי ייעשה על בסיס הצגת התו הירוק דרך אפליקציה, או בהצגת תעודה מודפסת עם ברקוד אלקטרוני. במגן ישראל מוכנים לתפעל את האפליקציה, אך עם זאת חוששים מההיבט התפעולי והטכני, ומודים כי בתקופת ההרצה ייתכנו קריסות של המערכת.

בהמשך להחלטות על פתיחת המסחר, הממשלה אישרה הערב במשאל טלפוני את שינוי מגבלת ההתקהלות ל-20 אנשים בשטח פתוח ו-10 במקום סגור, במקום 10 ו-5 בהתאמה. השינוי ייכנס לתוקף החל מיום שישי בשעה 7:00. בנוסף, אישרה הממשלה את סגירת מתחם קבר הרשב"י מיום חמישי בשעה 7:00 ועד ליום ראשון באותה השעה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully