וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מה פתוח למתחסנים בלבד ומי חוזר ללימודים: מדריך להמשך היציאה מהסגר

פעילויות רבות במשק יחזרו לפעילות ביום ראשון הקרוב, בהן המסחר, התרבות, אירועי הספורט וכיתות ה'-ו' וי"א-י"ב. בעוד הכניסה לקניונים ולשווקים תתאפשר לכולם, השהות בחדרי הכושר וההופעות תהיה למתחסנים או מחלימים בלבד. מה ייאסר במהלך החג הפורים ומה השלב הבא?

בווידאו: עשרות אלפים בשמורות הטבע, עומסים בכבישים/צילום: רשות הטבע והגנים

בעקבות אישור קבינט הקורונה היום (שני) לפתיחת המסחר והתרבות, יחזרו לפעילות פעילויות רבות במשק כשמרביתן יחלו לפעול ביום ראשון הקרוב, בכפוף לתו הירוק או לתו הסגול. כמו כן, גובש מתווה הגבלות מיוחד לחג הפורים, שיחול בסוף השבוע הבא.

בנוסף למסחר והתרבות, גם הלימודים בכיתות ה'-ו' וי"א-י"ב ייפתחו בערים ירוקות, צהובות וכתומות גבוליות. אישור הקבינט הגיע לאחר ששר הבריאות יולי אדלשטיין ושר הביטחון בני גנץ סיכמו כי ההקלות בפתיחת המסחר יוקדמו ויתחילו כבר ביום ראשון במקום ביום שלישי.

חלק מהשירותים והאירועים שייפתחו יהיו כפופים לתו הירוק וחלק לתו הסגול. התו הירוק יאפשר רק למחוסנים בעלי תעודה, לאחר קבלת שתי מנות חיסון או מי שנבדק ונמצא שלילי לקורונה ב-48 השעות האחרונות. לעומתו, התו הסגול אומר שכולם יכולים להיכנס, גם בלי בדיקה או חיסון. עם זאת, התו יוגדר מחדש באופן יותר מחמיר לגבי כמות האנשים שיוכלו להיכנס לחנויות ולקניונים.

פיילוט פתיחת הקניונים, קניון איילון רמת גן, 27 בנובמבר 2020. ראובן קסטרו
קניון איילון במהלך פיילוט פתיחת הקניונים, בחודש נובמבר/ראובן קסטרו

מסחר

פתיחת המסחר תכלול את חנויות הרחוב, הקניונים והשווקים, והכניסה אליהם תתאפשר לפי כללי התו הסגול החדש, ללא צורך בחיסון או בבדיקת קורונה. התו הסגול יעודכן בהמשך, והוא צפוי להיות מחמיר יותר מהקודם, ולאפשר לפחות אנשים לשהות יחד בחלל סגור. בנוסף למסחר, גם פעילות בתי התפילה, הספריות, המוזיאונים והתערוכות יתחדשו - והכניסה אליהם תהיה על בסיס תו סגול.

תרבות וספורט

פתיחת הפעילות בענפי התרבות והספורט תותנה בתו ירוק, כלומר רק אנשים שקיבלו תעודת מתחסן לאחר שמלאו שבעה ימים לקבלת שתי מנות החיסון. במסגרת פתיחת ענפים אלו, ייפתחו החל מיום ראשון הקרוב חדרי הכושר והסטודיו, מלונות ובריכות שחייה.

בנוסף לכך, ייפתחו אירועי תרבות וספורט, מלונות ובתי תפילה. כניסת הקהל לאירועים אלה תוגבל לכ-300 איש לאירועים במקומות סגורים, ו-500 איש לאירועים במקומות פתוחים. בנוסף לכך, בפעימה הבאה של מתווה פתיחת המשק מתוכנן להגדיל את כמות הקהל שתורשה להשתתף באירועים.

הפעילויות שיחזרו ביום ראשון

  • לימודים בכיתות ה'-ו' וי"א-י"ב בערים ירוקות, צהובות וכתומות גבוליות
  • חנויות רחוב
  • בתי תפילה
  • קניונים ושווקים
  • חדרי כושר וסטודיו
  • אירועי תרבות וספורט
  • מוזיאונים
  • מלונות
  • בריכות שחייה
  • תערוכות
עומר אדם בסמי עופר. אלדד אלוני,
כניסת קהל מוגבלת. הופעה באיצטדיון סמי עופר בחיפה, לפני התפשטות הקורונה/אלדד אלוני

בכל מקרה, כניסת הקהל תוגבל ל-75% תפוסה ותתאפשר רק לפי מתווה מותאם וקפדני, שיפורסם בהמשך, ויבטיח את בריאות הקהל והנוכחים במקום. כמו כן, הלקוחות יחויבו לרכוש את הכרטיסים לאירוע מראש, כדי שהמקומות המערכים יוכלו להיערך מראש.

חינוך

החל מיום ראשון, כיתות ה'-ו' וי"א-י"ב יחזרו ללימודים בערים ירוקות וצהובות וכן ביישובים כתומים גבוליים - בעלי ציון 6.5 ומטה ושיעור התחסנות של 70% בקרב בני 50 ומעלה. בכך, יצטרפו לגני הילדים ותלמידי א'-ד' ששבו לשגרה ביום חמישי האחרון.

בשלב זה, תלמידי כיתות ז'-י' עדיין לא חוזרים לבתי הספר. שר החינוך יואב גלנט ביקש לדון היום בישיבת הקבינט בהרחבת מתווה החינוך, וגם שר הביטחון בני גנץ דרש לקיים את הדיון בנושא היום - אך הדיון נדחה ליום חמישי.

פורים

לפי המתווה שגיבש משרד הבריאות לחג הפורים, ייאסר על קיום מסיבות, תהלוכות עדלאידע ואירועים רבי משתתפים. פעילות משאיות שמחה תתאפשר ללא התקהלות. סעודת החג תוגבל למסגרת משפחתית גרעינית בלבד.

מתווה הפורים של משרד הבריאות

  • איסור מסיבות, תהלוכות עדלאידע ואירועים רבי משתתפים
  • סעודת חג במסגרת משפחתית גרעינית בלבד
  • פעילות משאיות שמחה ללא התקהלות
  • בתי תפילה: מתווה קפסולות של עד עשרה אנשים, הפרדת קפסולות במחיצות קשיחות, ומספר מקסימום של 100 מתפללים - כולל לשבת הקרובה
  • סגירת מתחם קבר הרשב"י
הכנות לפורים ברחוב מטלון בתל אביב, 14 בפברואר 2021. ראובן קסטרו
חנויות מתכוננות לפורים בתל אביב/ראובן קסטרו

בבתי התפילה תינתן אפשרות לתפילה במתווה קפסולות של עד עשרה אנשים, ותתאפשר הפרדת קפסולות במחיצות קשיחות בתוך המבנה. המספר המקסימלי של המתפללים יעמוד על מאה בני אדם, כולל במהלך השבת הקרובה. כדי להימנע מהתקהלויות גדולות, הוחלט לסגור את מתחם קבר הרשב"י.

מה השלב הבא?

היציאה מהסגר חולקה לשלושה חלקים, כאשר החלק הראשון שכלל רק את החזרה ללימודים בגני הילדים וכיתות א'-ד' יצאה לפועל ביום חמישי האחרון, והחלק השני יצא לפועל ביום ראשון הקרוב, לפי החלטת קבינט הקורונה היום.

בחלק השלישי לפתיחת המשק, המתוכנן לצאת לפועל ב-7 במרץ, ייפתחו הלימודים בכיתות ז'-י' בערים ירוקות, צהובות וכתומות גבוליות. כמו כן, ייפתחו בתי קפה ומסעדות קטנות, גני אירועים, כנסים ואטרקציות.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully