וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בקניונים ובשווקים מרוצים מפתיחת המסחר: "הגיע הזמן, הפכנו לקורבן ראשי"

בענפים שייפתחו לפי המתווה שאושר, הביעו שביעות רצון ממהלכי פתיחת המשק. בעלי הקניונים מברכים על כך שיוכלו לשרת גם לקוחות שלא התחסנו, והביעו תקווה שלא יסגרו שוב את המסחר. גם בחדרי הכושר והמלונות מרוצים, אך ההורים יעתרו לבג"ץ כדי להשיב את תלמידי כיתות ז'-י'

בווידאו: 3 קניונים נפתחו ברחבי הארץ בניגוד להנחיות/צילום: ניב אהרונסון וראובן קסטרו

בקניונים ובשווקים הפתוחים הביעו הערב (שני) שביעות רצון מהמתווה שמאפשר את פתיחתם כבר ביום ראשון הקרוב וללא תעודת מתחסן. לאחר המאבק הממושך ומתוקשר אותו ניהלו, הם מרגישים שמטרתם הושגה. למרות שרק בשבוע שעבר הקניונים יישמו את "המתווה הירוק" על דעת עצמם, ונפתחו בניגוד להנחיות רק לבעלי תעודת מתחסן, הבוקר הם כבר דרשו מקבינט הקורונה לאפשר להם לפתוח ללא מגבלת התו הירוק.

לטענת בעלי הקניונים, מתן אפשרות כניסה רק למחזיקי התו הירוק היה מפלה אותם לרעה מול חנויות הרחוב, ומוריד להם דרמטית את מספר המבקרים - משפחות עם ילדים, בני נוער ואלה שלא ממהרים להתחסן.

פורום ראשי המסחר בישראל בירכו על ההחלטה, ומסרו כי "לאחר 190 ימי סגר וסבל, כולנו תקווה שהגיע הקץ לשימוש בסגר ככלי לסגירת המסחר, על מנת לייצר מצג שווא כפתרון לתחלואי הקורונה". הם הוסיפו כי "עולם המסחר הפך לקורבן הראשי של משבר הקורונה, ואנו שבעי רצון מהעובדה שהממשלה אימצה את התו השפוי שהצענו, לפתיחה כללית לפי כללי התו הסגול".

פתיחת שוק מחנה יהודה, ירושלים 7 במאי 2020. אולבייה פיטוסי/פלאש90, אתר רשמי
"נוכיח שהמסחר לא מדבק". ההכנות לפתיחת שוק מחנה יהודה בירושלים, בתום הסגר הראשון/אתר רשמי, אולבייה פיטוסי/פלאש90

"נמשיך לעשות את המקסימום ונוכיח שהמסחר לא מדבק ומתנהל טוב יותר מכל קטגוריה אחרת", הבהירו בפורום ראשי המסחר. הם הוסיפו כי "אנו קוראים לציבור הלקוחות להגיע לחנויות, לצרוך כחול-לבן, ללכת להתחסן ולשמור על הבריאות".

יו"ר ועד סוחרי שוק מחנה יהודה, טלי פרידמן, בירכה אף הם על אישור המתווה. פרידמן מסרה כי היא "מברכת על המוגמר, מברכת על צעד ראוי ומתבקש, שהיה חייב להיות מיושם כבר מזמן". היא הוסיפה כי "אין שום סיבה לסגור שוק שפועל באוויר הפתוח. השווקים מצולקים כלכלית וכולי תקווה כי המילה סגר תצא מהלקסיקון לאלתר".

פרידמן הוסיפה כי היא "מודה לכל שותפיי לדרך, סוחרי השווקים, יושבי ראש השווקים ופורום ראשי המסחר, שעשו לילות כימים ולא נחו לרגע, עד לקבלת בקשתנו הבסיסית - להתפרנס". מעבר לכך, היא שבה על קריאתה "לכל אזרחי ישראל להגיע לשווקים ולפרנס את הסוחרים".

הפעילויות שיחזרו ביום ראשון

  • לימודים בכיתות ה'-ו' וי"א-י"ב בערים ירוקות, צהובות וכתומות גבוליות
  • חנויות רחוב
  • בתי תפילה
  • קניונים ושווקים
  • חדרי כושר וסטודיו
  • אירועי תרבות וספורט
  • מוזיאונים
  • מלונות
  • בריכות שחייה
  • תערוכות
אימון מחאה של ענף חדרי הכושר מול משרד הבריאות בתל אביב, 17 בינואר 2021. ראובן קסטרו
אימון מחאה של ענף חדרי הכושר מול משרד הבריאות, בחודש שעבר/ראובן קסטרו

הברכות על פתיחת המסחר והתרבות הגיעו גם מחדרי הכושר ובתי המלון, שנותרו סגורים ברציפות במשך מרבית תקופת הקורונה. קרן שתוי, מנכ"לית קבוצת הולמס פלייס, מסרה כי "אנחנו מאוד מתרגשים לקראת הפתיחה של מועדוני הכושר והבריכות שלנו". לדבריה, "מאז פרסום ההחלטה המסתמנת אני מרגישה את ההתרגשות באוויר בקרב אנשי הצוות של הקבוצה, וכמובן חברי המועדונים שלנו שצמאים לחזור לפעילות גופנית בחדר הכושר, בשיעורי הסטודיו, בבריכה - כולם מצפים בכיליון עיניים לחזור לאורח חיים בריא".

שתוי הבהירה כי "המועדונים של קבוצת הולמס פלייס הם המקום הבטוח ביותר לשהות בו". וציינה כי לצד ההקפדה על הנכנסים למועדון, הם ימשיכו לפעול על פי הנחיות התו הסגול המחמיר, הכוללות שמירת מרחק, עטיית מסיכה במעברים, שמירה על היגיינה ועוד. "בנוסף, במועדוני הקבוצה מותקנות בימים אלה מערכות טיהור אוויר מיוחדות כדי להבטיח אוויר נקי יותר", הוסיפה.

"הענף שספג את המכה הקשה ביותר - יראה אור בקצה המנהרה"

אמיר חייק, נשיא התאחדות המלונות בישראל, בירך אף הוא על פתיחת בתי המלון ברחבי הארץ. "הגיע הזמן שהענף שספג את המכה הקשה ביותר יראה את האור בקצה המנהרה", מסר חייק. הוא הוסיף כי "יש עדיין נושאים פתוחים, אבל הכיוון בהחלט מעודד. אני מודה לשרת התיירות ולשר הבריאות על שלא ויתרו על הענף החשוב שלנו, וידעו לייצר את הפתרון שיאפשר את פתיחת המלונות".

למרות שהיו ציפיות לפתיחה נרחבת יותר של מערכת החינוך, הנהגת ההורים הארצית בירכה על ההחלטה להחזיר ללימודים את תלמידי כיתות ה'-ו' ואת תלמידי י"א-י"ב. עם זאת, הם הזכירו את כוונתם להגיש בהקדם עתירה לבג"ץ בגין התנהלות המדינה בנוגע לתלמידי כיתות ה'-י', שלומדים מרחוק בביתם שנה שלמה.

ההגבלות לחג הפורים

  • איסור מסיבות, תהלוכות עדלאידע ואירועים רבי משתתפים
  • סעודת חג במסגרת משפחתית גרעינית בלבד
  • פעילות משאיות שמחה ללא התקהלות
  • בתי תפילה: מתווה קפסולות של עד עשרה אנשים, הפרדת קפסולות במחיצות קשיחות, ומספר מקסימום של מאה מתפללים - כולל לשבת הקרובה
  • סגירת מתחם קבר הרשב"י
חזרה ללימודים לאחר הסגר השלישי, בי"ס "היובל" בתל אביב, 11 בפברואר 2021. ראובן קסטרו
"ילדי כיתות ז'-י' אבודים". תלמידים חוזרים ללימודים לאחר הסגר השלישי/ראובן קסטרו

לפי הנהגת ההורים הארצית, הטיפול בעתירה כבר החל והיא תוגש השבוע ולכל המאוחר בשבוע הבא. השבוע הודיעה הנהגת ההורים הארצית כי גיוס ההמונים בסך 50 אלף שקלים למימון ההגשה הושלם. לדברי מירום שיף, יו"ר הנהגת ההורים הארצית, לצד הברכות על החזרה המבורכת של ילדי ה'-ו' וי"א-י"ב ללימודים, הממשלה מעדיפה לשכוח את ילדי ז'-י' אך זוכרת "להחזיר את הטיסות ואת השופינג".

"מבחינת הממשלה - זה מה שחשוב באמת", הבהיר שיף. "בניגוד לממשלה, אנחנו לא שוכחים, ונילחם בכל דרך, בבתי המשפט וברחובות להחזרתם של ילדי ז'-י' האבודים ללימודים אחרי שנה מבוזבזת בבית".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully