וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

קורבן הירי מת מפצעיו אחרי 5 שנים, והאישום נגד היורה הוחמר מניסיון לרצח

מוחמד מסעד ירה בשנת 2015 במנהל הגבייה תומר מכלוף, פצע אותו והורשע בניסיון רצח שבגינו נגזרו עליו 18 שנות מאסר. ארבע שנים לאחר ההרשעה, האישום הוחמר לרצח בעקבות מותו של מכלוף ודוח רפואי שקבע כי מותו נגרם בשל הירי של מסעד

בית המשפט המחוזי בבאר שבע. פיקי וויקי אפרת טובול, אתר רשמי
בית המשפט המחוזי בבאר שבע/אתר רשמי, פיקי וויקי אפרת טובול

כתב אישום בגין רצח הוגש אתמול (שני) נגד מוחמד מסעד, ארבע שנים לאחר שהורשע בניסיון רצח של מנהל הגבייה תומר מכלוף. בינואר 2017 הרשיע בית המשפט המחוזי בבאר שבע את מסעד, שירה בראשו של מכלוף ב-2015 בעקבות סכסוך על עיקול חפצים מביתו. הרכב השופטים שבראשו הנשיאה רויטל יפה-כץ גזר עליו 18 שנות מאסר. לפני כשנה מת מכלוף, וכעת הוחמר האישום נגד מסעד.

מכלוף טופל במשך השנים שלאחר הירי במסגרות שיקומיות, אך לפני כשנה הלך לעולמו עקב כשל נשימתי. בעקבות דוח רפואי בנושא, הגישה פרקליטות מחוז דרום כתב אישום בגין רצח נגד מסעד. בכתב האישום טוענת הפרקליטות כי מותו של מכלוף נובע מהפציעה הקשה ממנה סבל, "זאת בשל הפגיעה בראשו כתוצאה ממעשי הנאשם".

ניידת משטרה. ראובן קסטרו
ירה במכלוף ירייה אחת מטווח קרוב בראשו/ראובן קסטרו

מקרה הירי אירע ב-6 בינואר 2015. באותו היום הגיע מכלוף, מנהל הגבייה במועצה המקומית ערערה שבנגב מטעם חברת מילגם, לעבודה במשרדו. הוא שלח לשני בתיו של מסעד בערערה פקחי גבייה יחד עם שוטרים, כדי לעקל רהיטים עקב חוב של מסעד.

המעקלים הגיעו לבית גרושתו של מסעד, ובתו ששהתה בבית התקשרה אליו. מסעד דיבר עם המעקלים וטען כי חובו שולם, אך טענותיו נדחו והמעקלים המשיכו בעבודתם. לאחר כשעתיים הגיע מחמד כשהוא נושא אקדח מתחת לבגדיו אל מחלקת הגבייה, שם פרץ ויכוח בינו לבין מכלוף, מנהל המחלקה. השניים ניגשו יחד אל סגן ראש המועצה והגזבר, כדי לנסות לפתור את הבעיה.

לאחר מכן נקבע כי למחרת תהיה פגישה בין כל המעורבים בנושא. עם צאתם מהפגישה עם ראש המועצה, הוציא מסעד את האקדח וירה במכלוף ירייה אחת מטווח קרוב בראשו, לעיני חלק מעובדות העירייה. מסעד נעצר על ידי המשטרה מיד לאחר האירוע ולא הכחיש את מעורבותו, אך טען להתגרות מצד מנהל הגבייה.

עוד בוואלה!

ניסה לפגוע ביריב - וירה למוות בעובר אורח: מאסר עולם לצעיר מנצרת

לכתבה המלאה

מכלוף סבל מפגיעות קשות בכלי הדם במוח בעקבות הירי. לאחר שנותח בבית החולים סורוקה בבאר שבע הוא איבד את ראייתו. לאחר שבועות ביחידה לטיפול נמרץ, הוא הועבר לשיקום בבית לווינשטין, אך לא יכול היה לתקשר עם קרוביו וסבל מזיהומים קשים בריאותיו ובדרכי הנשימה.

לפני כשנה, ב-16 בפברואר 2020, הובהל מכלוף שוב לבית החולים עקב דלקת ריאות חריפה שגרמה לכשל נשימתי, וחובר למכונת הנשמה. ארבעה ימים לאחר מכן הלך לעולמו.

  • עוד באותו נושא:
  • רצח
  • ערערה

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully