וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אחרי שהורשעו רק בהריגה: 14 שנות מאסר לצעירים שחטפו והיכו למוות בן 19 בקריות

עודכן לאחרונה: 16.2.2021 / 12:28

במסגרת עסקת טיעון שנחתמה בין הצדדים, נקבע כי אבטם טורה ומור קריספי יורשעו בגין הריגתו וחטיפתו של מאיר סלומון, שחב להם כמה אלפי שקלים. הם נאשמים כי גררו את סלומון מביתו בקריית ים לעיני משפחתו, היכו אותו למוות והשליכו את גופתו בחניון

בווידאו: 14 שנות מאסר לשני צעירים מהקריות בגין חטיפה והריגה של בן 19/צילום: יואב איתיאל, עריכה: עמית שמחה

בית המשפט המחוזי בחיפה גזר היום (שני) 14 שנות מאסר על שני צעירים מהקריות, בגין הריגתו של תושב קריית ים מאיר סלומון, בן 19 במותו. שני הנאשמים, אבטם טורה בן ה-21 מקרית מוצקין ומור קריספי בן ה-23 מקרית ים, הואשמו ברצח של סלומון ב-2018, לאחר שחטפו אותו מבית הוריו על רקע סכסוך כספי.

השניים הורשעו בעבירת הריגה, שהומרה מעבירת רצח, ובחטיפה, על פי הודאתם. זאת, במסגרת עסקת טיעון בין סניגוריהם עו"ד יהלי שפרלינג ועו"ד דורון נוי לפרקליטות מחוז חיפה, ולמרות התנגדותם הנמרצת של הוריו של סלומון, עדי דסטה ויעקב סלומון, המיוצגים ע"י עורך הדין תומר בן חמו. במסגרת העסקה ביקשה הפרקליטות לגזור מאסר של 15 שנה על כל אחד מהם.

מאיר סולומון שנחטף ונרצח בבת ים. באדיבות המשפחה, מערכת וואלה! NEWS
הרקע לתקרית - חוב כספי בסך כמה אלפי שקלים. מאיר סלומון/מערכת וואלה! NEWS, באדיבות המשפחה

השופטים אברהם אליקים, תמר נאות פרי ורונית בש, גזר עליהם גם שנתיים מאסר על תנאי, ופיצוי בגובה 125 אלף שקלים מכל אחד מהם למשפחת סלומון.

אמו של סלומון, קראה לעבר השניים במחאה, "הרגתם לי את מאיר. לקחתם אותו מהחדר מהמיטה שלו ורצחתם אותו. הרסתם אותנו. רצחתם את הבן שלי. עשיתם אותו שליח ואחר כך זרקתם אותו עירום כמו כלב", אמרה. אביו הביע אכזבה מהעונש שנקבע לשניים, "אם זה היה באתיופיה זה היה דם על דם, עונש על עונש. לא היה דבר כזה". עוד נאמר מההורים: "הטענות שלנו הן למשטרה, הם לא חקרו ולא חיפשו אותו כמו שצריך. אבא היה בתחנת המשטרה ובערב אמרו לו 'לך הביתה, בבוקר אנחנו נחפש אותו', במקום ללכת למקום שרצחו אותו לפני שהוא מת. כשחזר בבוקר כבר זרקו אותו".

השופטת תמר נאות פרי פנתה לבני המשפחה והביעה השתתפות בצער. "רצינו להביע את תנחומינו. תמצאו את הכוחות להסתכל קדימה ולראות, אם אפשר, איך ממשיכים הלאה. שלא תדעו עוד צער", אמרה.

עוד בוואלה!

ועדת השחרורים קבעה: העבריין זאב רוזנשטיין ישוחרר מהכלא

לכתבה המלאה
אבטם טורה בן ה-21 מקרית מוצקין ומור קריספי בן ה-23 מקרית ים הואשמו ברצח מאיר סלומון. יואב איתיאל
בעסקת טיעון הומר הרצח בהריגה בניגוד לעמדת משפחת המנוח. מור קריספי ואבטם טורה, היום/יואב איתיאל
הבניין ברחוב ההסתדרות בקריית ים ממנו נחטף מאיר סלומון. ללא קרדיט, מערכת וואלה! NEWS
הבניין ממנו נחטף סולומון לפני שנרצח/מערכת וואלה! NEWS, ללא קרדיט

הרקע לתקרית, שהתרחש ב-26 באוגוסט 2018, היה חוב כספי בגובה כמה אלפי שקלים שחב להם סלומון. על פי כתב האישום המקורי, השניים, בעלי עבר פלילי עשיר, הגיעו לפתח דירת השיכון של משפחת סלומון בקריית ים וקראו לסלומון לפתוח את הדלת. כשנכנסו לדירה הם חנקו והיכו אותו, ואיימו עליו לעיני בני משפחתו המבועתים.

בהמשך הם חטפו אותו מהבית, גררו אותו מהבניין, ובמהלך נסיעה במונית שהזמינו מבעוד מועד, המשיכו להכותו. הם הגיעו לביתו של קריספי בקריית ים, שם המשיכו השניים להכות את סלומון בכל חלקי גופו, עד שגרמו למותו. גופתו נתגלתה בבוקר למחרת כשהיא מעורטלת בחניון משאיות בסמוך לאצטדיון קרית חיים. טורה וקריספי נמלטו לאחר מכן, והסתתרו באשקלון ויבניאל. הם נעצרו כעבור עשרה ימים, ומאז הם מוחזקים במעצר.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully