וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בגלל חוב של 1,000 שקל: תושב חיפה מואשם בניסיון רצח בקריית ים

9.10.2020 / 19:40

לפי כתב האישום שהוגש לביהמ"ש המחוזי בעיר, יריב טלוי בן ה-24 שעבד כמאבטח ברכבת, ירה בראשו של צעיר מקרית ים ופצע אותו באורח קשה, על רקע סכסוך אישי וכספי של חברו, שהשתתף אף הוא בתקיפה. השופטים שהחליטו להאריך את מעצרו קבעו כי "מדובר בחשד סביר, איתן ומבוסס"

בווידאו: הגש כתב אישום נגד תושב חיפה המואשם בנסיון רצח בקריית ים/צילום: שלומי גבאי, עריכה: שאול אדם

כתב אישום הוגש היום (שישי) נגד יריב טלוי, תושב חיפה בן 24, בגין ניסיון רצח שאירע בחודש שעבר. על פי האישומים שהוגשו לבית המשפט המחוזי בחיפה, טלוי, שעבד כמאבטח ברכבת, ירה בראשו של צעיר מקרית ים ופצע אותו באורח קשה, על רקע סכסוך אישי וכספי של חברו מיכאל פסטובסקי בן ה-23. הוא מואשם גם בניסיון לשיבוש חקירה, ובמקביל לכתב האישום ביקשה הפרקליטות להאריך את מעצרו של טלוי עד תום ההליכים.

התקרית אירעה בתחילת ספטמבר בקרית ים, שם עבר טלוי להתגורר זמן קצר קודם לכן מאחת השכונות בכרמל. הנאשם וחברו קבעו להיפגש עם נער שהיה לו היה חוב בסך כאלף שקלים לפסטובסקי. על פי כתב האישום, השניים הגיעו למפגש כשהם נושאים גרזן ואלה, וטלוי אף נשא את נשקו האישי, המשמש אותו לצורך עבודתו כמאבטח. י' בן ה-27, המאורס לאחותו של הנער, הגיע למפגש בצומת הרחובות אלי כהן ומשה שפירא בעיר.

לטענת הפרקליטות, פסטובסקי וטלוי ניפצו באמצעות האלה את חלון הנהג ברכב שבו הגיע י', ואז ירה בו טלוי מאקדח השירות שלו יריה אחת בראש. מהפגיעה נפצע הצעיר באורח קשה, איבד את הכרתו, והרכב המשיך לנוע עוד מטרים ספורים עד שי' נפל מהרכב שדלתו נפתחה במהלך התקרית, והוא נותר מוטל על הקרקע. הוא הובהל לבית החולים רמב"ם כשמצבו אנוש, אך עדיין לא שב להכרתו.

יריב טלוי שנאשם בניסיון רצח בקריית ים בחודש שעבר. 9 באוקטובר 2020. יואב איתיאל, אתר רשמי
שינה גרסאות פעמים רבות. הנאשם יריב טלוי בדיון בביהמ"ש/אתר רשמי, יואב איתיאל

הפרקליטות טוענת כי פסטובסקי נמלט מהמקום ברגל וטלוי נמלט על הקטנוע שלו, לאחר שכופף את לוחית הרישוי שלו כדי להקשות על זיהויו. בשל כך, הוא מואשם גם בניסיון לשבש חקירה. האירוע נחקר בתחנת זבולון של המשטרה, וטלוי נעצר כבר בליל האירוע ונותר עצור מאז.

מעצרו הוארך פעם אחר פעם, ולאחרונה בשל התארכות החקירה אף באישורו של המשנה ליועץ המשפטי לממשלה עו"ד שלמה למברגר. שופט אחר שופט קבעו כי קיים חשד סביר לכך שהוא עבר את העבירות המיוחסות לו, וכי מדובר בחשד "סביר, איתן ומבוסס, שנשען על מספר ראיות המצויות בתיק החקירה".

עוד בוואלה!

אלפים בנוף הגליל לא הורשו לשוב לבתים: "שריפה כזו לא הייתה אף פעם"

לכתבה המלאה

בחקירה טען טלוי להגנה עצמית, אך שינה את גרסותיו פעם אחר פעם. בתחילה טען כי פעל רק לאחר שהותז עליו גז, בהמשך טען כי ירה מתוך "אינסטינקט" ופעם אחרת כי "נפלט לו כדור". בחקירותיו האחרונות כבר שתק מול ראיות שהוצגו בפניו.

לטענת הפרקליטות, בחיפוש בביתו של פסטובסקי לא נמצא מחבט הבייסבול שאביו סיפר כי נהג להחזיק בחדרו, אך בקטנוע של טלוי נמצא כובע מצחיה השייך לו וכן מסיכת פנים שעליה נמצא דנ"א שלו, והקסדה שלו נמצאה בזירה. פסטובסקי עצמו נעצר ארבעה ימים לאחר האירוע, גם מעצרו הוארך בבית משפט פעם אחר פעם, אך הוא שמר באופן גורף על זכות השתיקה ובסופו של דבר הוא שוחרר.

ניסיון חיסול בקריית ים: צעיר נורה במהלך קטטה ונפצע אנוש
5.9.20. -, אתר רשמי
זירת האירוע, בחודש שעבר/אתר רשמי, -

טלוי הוא נטול עבר פלילי ולדברי סנגורו, עו"ד תומר נווה, "הוא עלה לארץ ממקסיקו מטעמים ציוניים, הוא בוגר סיירת חרוב והיה מועמד להיות מאבטח בבית הנשיא". לדבריו, "אין לו סכסוך עם הקורבן. הוא נקלע לסיטואציה בעל כורחו, הגן על עצמו, לא ביצע את התקיפה הראשונה אלא הותקף, רוסס בגז פלפל והיה קרוב להיות מותקף. הוא נקלע לסיטואציה שהוא לא יכול היה למנוע אותה, במפגש עם גורמים עבריינים. לא הוא מקור הסכסוך, לא הוא מקור הבעיה".

מנגד, פרקליטות מחוז חיפה שהגישה את כתב האישום, ערוכה עם למעלה מ-120 עדים וכן סרטון המתעד את סיומו של האירוע. לטענת הפרקליטות העדויות מפריכות את גרסתו של טלוי כי דרכו נחסמה על ידי רכבו של הפצוע. כך גם לגבי הטענה כי הותקף ידי אנשים שיצאו מהרכב עם האלה והגרזן. הפרקליטות תטען לפי צילומי האבטחה כי פוסטבסקי הוא שאחז בהם.

במקביל להגשת כתב האישום ביקשה הפרקליטות להאריך את מעצרו של טלוי עד תום ההליכים המשפטיים נגדו. דיון לגופה של בקשה זו עוד יתקיים אצל השופט ניצן סילמן בעוד כשבועיים, כשבינתיים הסניגור עו"ד תומר נווה לומד את תיק החקירה, בהסכמה בין עו"ד אנאס דיראוי שייצג אותו בדיון ועו"ד שחר בר מהפרקליטות. השופטת ריבי למלשטריך-לטר האריכה את מעצרו של טלוי עד החלטה אחרת.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully