וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ביהמ"ש אישר לסגור מתחם אוהלים שאירח ידוענים בניגוד לתקנות הקורונה

מתחם "בלו ריי" שליד קיסריה נסגר למשך 7 ימים. זאת, לאחר שהפר את מגבלות הסגר ושימש כאתר לחופשת סוכות עבור ידוענים רבים, בהם אייל גולן וחיים רביבו. היזמים ביקשו צו מניעה זמני בטענה שהמתחם חולק לקפסולות וכי נגרם להם נזק של 70 אלף שקלים - אך ביהמ"ש סירב

בווידאו: גמזו אומר שהסגר אפקטיבי/צילום: לע"מ, עריכה: איתי עמרם

בית משפט השלום בחדרה אישר היום (רביעי) צו סגירה למשך שבעה ימים נגד מתחם האוהלים "בלו ריי" שפעל סמוך קיסריה ואירח אנשים בניגוד לתקנות משרד הבריאות במהלך חג הסוכות. אל המתחם הגיעו ידוענים רבים, בהם הזמר אייל גולן והכדורגלן חיים רביבו, כדי לבלות את חופשת החג.

היזמים טענו כי נגרם להם נזק של כ-70 אלף שקלים, ודרשו לקבל צו מניעה זמני נגד הסגירה. עם זאת, השופטת קרן אניספלד נעתרה לבקשת ד"ר הדר מסורי מפרקליטות מחוז חיפה שייצגה את המשטרה, ודחתה את בקשת היזמים על הסף.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה
היזמים טענו כי זהו "מתחם יחידות אירוח מותאם קורונה". "בלו ריי" סמוך לשדות ים/מערכת וואלה, צילום מסך

מתחם "בלו-ריי", שהוקם על שטח של 2.5 דונם ליד קיבוץ שדות ים, כולל 16 אוהלים שהוצעו להשכרה במחיר של כאלף שקלים ללילה. כדי להסוות את הפרת התקנות, היזמים טענו כי המקום שהכשירו על הדשא הצמוד לאולם האירועים הוא "מתחם יחידות אירוח מותאם קורונה, בחלוקה לקפסולות ובאוויר הפתוח מול הים", ואינו מהווה חלק מגן האירועים.

לדבריהם, אלו "יחידות נופש" לכל דבר ועניין, ועם תחילת הסגר וביטול ההזמנות, הם הסבו את המתחם בהתאם להנחיות כ"חלופת דיור זמנית, ללא מתן שירותים" - כדי לכסות את ההוצאות וההפסדים הכבדים.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה
שוטרים הוציאו נגדו צו סגירה. מתחם האוהלים "בלו ריי" סמוך לשדות ים/מערכת וואלה, צילום מסך

עם זאת, שוטרי תחנת חדרה שהגיעו למקום כבר בשבוע שעבר, לא קיבלו את הסברי היזמים. לאחר שקיבלו תלונה על "התקהלות לא חוקית" ו"ניהול עסק בניגוד לחוק הקורונה", הוציאו השוטרים צו סגירה נגד מתחם האוהלים. הם פתחו בחקירה וגבו עדויות, פיזרו את האורחים, ולדברי היזמים גרמו ל"מפח נפש גדול לדיירים".

ביום ראשון השבוע הגישו היזמים בקשה לרישיון עסק מהמועצה האזורית חוף הכרמל. לטענתם הם קיבלו "אישור על הגשת הבקשה" לעסק שלא דורש אישור משטרה, ולכן חזרו היזמים לקבל אורחים למתחם.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה
הבעלים קיבלו קנסות בשווי כעשרת אלפים שקלים. אחד האוהלים במתחם/מערכת וואלה, צילום מסך

אתמול חזרו כוחות משטרה למתחם, פעמיים, ובשעות הערב המאוחרות הם נאלצו לפזר את הנוכחים במקום. במקביל, ערך מפקד תחנת חדרה שימוע לבעלים, שעד כה קיבלו קנסות בשווי כעשרת אלפים שקלים, ונקבע כי המתחם ייסגר למשך שבעה ימים.

מליאם הפקות נמסר כי "אייל גולן עשה החלפת מגורים לקיסריה בקרבת חוף הים למהלך הסגר, על פי החוק ולפי ההנחיות. ברגע שסגרו את המקום חזר עם משפחתו לביתו". בנוסף לכך, גולן קיבל אישור ממתחם "בלו ריי" על כך שהכול חוקי והמתחם משמש כחלופת מגורים בלבד.

טרם התקבלה תגובתו של חיים רביבו.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully